Illusion of L'Phalcia (2014)

Android / Apple iOS / PC / Xbox One

Ontwikkeld door Exe-Create
Uitgegeven door Kemco en Kotobuki

Het zwaard van Amal is een legendarische schat, waarvan wordt gezegd dat het elke wens kan vervullen. Ryser reist, samen met zijn buddy Cougar van de Leopard-clan, de hele wereld rond op zoek naar dit artefact. Hun reis zal hen leiden naar noodlottige ontmoetingen met zowel bondgenoten als rivalen, om de ​​mysterieuze waarheid te vinden achter de mythe van het zwaard.

avatar van Mithrandir
Nadat ik Dishonored gisteren een paar uur gespeeld heb, kon ik niet in die game komen. De gameplay is goed, alleen trok de setting en het grafische gedeelte van Dishonored me niet...heb de game nog niet helemaal afgeschreven.
Daarom nu naar deze game, heb er nu al 2:30 uur inzitten en moet zeggen, voor een game gemaakt met de Unity Player, bevalt hij uitstekend. Het verhaal is cliche, maar toch met een frisse kijk op een standaard Japanse RPG. Terwijl ik de game speelde, moest ik de hele tijd denken aan Alundra 1 op de ps1. Het heeft er wel iets van weg. De game zelf heeft geen hoge moeilijkheidsgraad, dus op normal lijkt het wel op de easymode, hopelijk veranderd dat nog. Voor nu is het een game die ik wel weet te waarderen.

Typische JRPG, lijkt easy mode tot de laatste boss-fight, die plots veranderd in een 5-voudig, gelaagde battle waarbij alles wat je tot dan dacht niet meer geldt. Je meedogenloos afgemaakt wordt en het misschien met de allerlaatste health-potion nog redt.

avatar van Mithrandir
Ja dat is meestal wel zo, hoewel Final Fantasy toch uitdagend is in bijna alle battles en je moet grinden om het te halen. Tot nu toe in deze game is grinden niet nodig, zelfs bij de eerste, tot nu toe, bossfight, kwam ik er zonder kleerscheuren vanaf. Je pakt bijna geen damage van de tegenstanders.

avatar van Mithrandir
Nou dat was een korte maar krachtige game, 14 uurtjes erover gedaan om hem uit te spelen, maar het was de trip meer dan waard. Leuke indie game.

Zoals ik al zei, de game doet niets nieuws, het verhaal is zoals in elke JRPG van zijn soort, maar de karakters waren interessant: Je main character is een echte ass, maar met een gouden hart, Cougar een panter die de hele game honger heeft, Tiana een prinses die door haar oorlog zuchtige vader tot wanhoop word gedreven, Fioro, de altijd middenweg zoekende softie, die steeds je main character en de prinses uit elkaars haren moet halen en dan heb je nog Caldina, die de hele game een mysterie blijft, maar ooit tot de vijanden behoorde van het koninkrijk van de prinses.

De omgevingen waren grappig te noemen, een kust provincie, dan een bos met bergen en een woestijn en net bij die laatste maakte de game, helaas, een hele ommekeer, vanaf dat punt kreeg je een difficulty spike waar je niet goed van werd, bijna een paar keer de game willen opgeven, maar toch doorgezet en de eindbaas, ook maar net op het nippertje gehaald. Maar toch een leuke game die ik nog eens zal spelen.

Welverdiende 4*