Pokémon Shield (2019)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon Shield neemt je mee naar Galar, een langgerekt eiland dat een thuis is voor een diversiteit aan Pokémon. Begin je avontuur en trek van het noorden tot het zuiden – en van idyllische landschappen tot aan grote steden en met sneeuw bedekte bergtoppen. Heb jij het in je om alle gyms te bezoeken en tot kampioen van Galar uit te groeien? Het spel is een tegenhanger van Pokémon Sword, welke zich in dezelfde regio afspeelt, maar zich kenmerk met enkele unieke Pokémon.

Al oogt die gast op deze cover ook best breed.

avatar van Maxigames
Ik heb voor Shield gekozen (enkel omdat gemiddeld net wat meer mensen voor Sword kiezen) Sinds gister avond aan het spelen, vooralsnog vermaak ik me er prima mee. Als je denkt aan dat dit de eerste main-line Pokémon game voor console is zou je een flinke upgrade verwachten, maar dan kom je bedrogen uit, het is nog net een handheld game. Persoonlijk had ik wat dat betreft ook geen hoge verwachtingen van GameFreak. Ik ben vooral blij dat ik het een stuk leuker als Let's Go vind omdat je weer tegen wilde pokémon kunt vechten voor je ze vangt in een pokebal.

avatar van Maiky
Ik ga ook voor Shield, puur en alleen omdat ‘shield’ net iets lekkerder bekt dan ‘sword’. Maar ik ben vooralsnog een beetje afgeschrikt door die hele waslijst aan kritiek die de game heeft gekregen.

Ik wacht hier dus even mee. Met Kerst staat me echter een vliegreis van zo’n 15 uur te wachten, en ik denk dat ik er tegen die tijd wel voor ga. (Zeker ook met de gedachte dat je al die tijd een 8-jarig kind moet vermaken.)

Pokémon Go uitgezonderd is dit trouwens de allereerste serieuze Pokémon game die ik zal gaan spelen trouwens.

avatar van Maxigames
Ik twijfelde ook of ik het wel moest halen , de meeste mensen zullen er niet veel aan missen denk ik, alleen halen als je gewoon zin hebt in "een Pokemon game op de Switch" en niet hoge verwachtingen hebt.

Eerste vijf uur gamen vond ik erg ontgoochelend. Een matige herhalingsoefening met pokémon die me vaak niet echt bevielen. Het is een mooi spel, er zaten 'glimlachmomenten' in en ik snap de nieuwe ideeën maar om bepaalde redenen 'voel' ik het niet; het mist magie en inspiratie.

Call me old, ook al zal ik het spel toch nog úren een eerlijke kans geven; hopelijk groeit het nog wat. Maar ik vermoed dat het leuker is voor een 16- of 20-jarige die niet opgegroeid is met de games.

De Wild Area deed me vooralsnog niets, maar met pokémon met moeite boven level 10 ben ik misschien nog niet 'klaar' om ten volle te genieten van de nieuwe features.

Ik bleef eigenlijk vooral met het gevoel achter dat de franchise zijn beste tijd gehad heeft. Misschien moet Nintendo de games zelf beginnen maken en niet Game Freak.

Call of Duty, bijvoorbeeld, is ook mooi gemaakt en een goed spel, maar doet me nog minder. Maar het scheelde niet zo veel, in vergelijking.

Mening onder voorbehoud.

Ik ben toch overstag gegaan en zojuist de game besteld. Word mijn eerste (echte) Pokemon game die ik ga spelen. Ben erg benieuwd wat ik daarvan vind

Nooit gedacht dat het vangen van die beestjes zo leuk kon zijn. Geniet er volop van. De spanning of zo’n beest in het balletje blijft hahaha, geweldig.
Zoeken en vinden van nieuwe Pokemons is fun. Genoeg eromheen te doen, battles, raid, currys en uitgebreid rpg gehalte!!
Game gaat me wel wat makkelijk af, had wat pittiger gemogen.
Desondanks verslavend spelletje

Mijn eerste voorkeur ging uit naar Sword.

Dus heb ik deze maar genomen.

Voor mij op dat moment het meest logische ding om te doen.

Soms kan het wel leuk en ook best spannend zijn om jezelf te prikkelen met onconventionele ingevingen.

Was het niet van plan, maar ga toch voor een complete Pokedex. Nog 103 te gaan

Ik vind dit gewoon echt een hele slechte ontwikkelaar.

Vandaag de laatste Pokemon gevangen, heb nu alle 400
Was nog best pittig

Nu maar eens een goed team gaan creëren!