Tales of Arise (2020)

PC / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Bandai Namco
Uitgegeven door Bandai Namco

Het verhaal in Tales of Arise speelt zich af in een zonnestelsel met twee naburige planeten – Dahna en Rena. De inwoners van Dahna hebben altijd met eerbied naar Rena gekeken – een planeet welke duidelijk zichtbaar aan de hemel staat, en wordt beschouwd als een wereld voor de rechtschapene en uitverkoren. Legendes over de planeet Rena zijn van generatie op generatie overgebracht. Maar de realiteit schets een heel ander beeld. Al geruim 300 jaar houden de inwoners van Rena hun naburige planeet in een wurggreep, door deze te ontdoen van alle kostbare grondstoffen en de mensen hun vrijheid te ontnemen. Volg twee mensen, ieder geboren op één van deze werelden, en ieder verlangend naar een betere toekomst.