Doom: Eternal (2020)

PlayStation 4 / Xbox One / PC / Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door id
Uitgegeven door Bethesda

De Aarde is opnieuw ten prooi gevallen aan een demonische invasie. Als DOOM Slayer is het aan jou om dit helse gespuis een kopje kleiner te maken. Je krijgt hiervoor de beschikking over de laatste technologische snufjes – zoals een geavanceerd combat-suit inclusief vlammenwerper en zwaard. Andere wapens zoals de Super Shotgun zijn voorzien van een upgrade. Zo functioneert de Meat Hook -upgrade als een grijphaak welke je in de richting van de betreffende demoon slingert.

• vanaf vrijdag 20 maart te koop voor de Nintendo Switch
  • vanaf vrijdag 20 maart te koop voor de PC
  • vanaf vrijdag 20 maart te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf vrijdag 20 maart te koop voor de Xbox One

avatar van The_CrY

Gelukkig wel met Doom 64 erbij

Ja die moet je apart kopen of krijg je die er bij?

banjo schreef:
Ja die moet je apart kopen of krijg je die er bij?

Gratis bij elke pré-order las ik.

Toch baal ik hier wel weer van dik 4 maanden langer wachten!.
Maar ik dacht al toen ze met die aankondiging op de proppen kwamen zo snel al weer een nieuw Doom!?.
Het lijkt Call Of Duty wel... nee die moeten ze achter na gaan...
Het is wel goed, 4 maandjes langer wachten dan krijgen wij een betere Doom maar zit er dit keer geen multi-player bij? (die ik nooit speelde).

Gaan er nog meer mensen voor die Doom Eternal Collector's Edition ?
Alleen die helm is al ontzettend gaaf en draagbaar met verlichting!.

DOOM: Eternal Collector's Edition - E3 2019 - YouTube

Plus een bandje met digitale soundtrack de cd krijg je in een steal book een lorebook en een (plastic?) plaat uit de Doom wereld (30 x 43 cm) maar alleen die helm al is voor mij een reden om dit te doen...
Het is even een zak duiten maar ik denk dat dit wel een aanwinst is...
Wat denken jullie?

Als je in het dagelijks leven een bromfiets bestuurt misschien wel leuk. Maar anders ook niet. Puur voor de zucht naar materieel bezit zou ik het niet doen. Denk dat je dan vooral met een leeg gevoel achterblijft. Zo van ok en nu.

Ja maar dat is met heel veel dingen/spullen zo Confusie...
En je zou deze helm eventueel ook op een Comic con kunnen dragen maar ik weet niet hoe stevig dit ding is.
En van wat voor materiaal het precies is gemaakt...

Als jij het type bent dat in een kolderieke uitdossing een dergelijke festiviteit afgaat kan het een toegevoegde waarde zijn. Er komen daar ook veel leuke meisjes van wat ik heb begrepen dus misschien zo nu en dan ook even de helm afzetten dan. Met zijn twee twintig in ieder geval niet bepaald mals geprijsd dus zou wel een bepaald doel voor ogen hebben inderdaad.

Confusie schreef:

220? Echt? Daar heb je al zowat een huidige gen console voor, Switch lite of bijna een Switch. Daar haalt een helmpje het dus niet bij. (al helemaal niet omdat ik me daar op mijn 40ste niet echt in zie rondlopen. Ik vind cosplay hartstikke leuk en ken ook diverse mensen die het doen - al helemaal als iemand het zelf in elkaar steekt, maar persoonlijk doe ik het niet). Als ik dan toch moest kiezen wist ik het wel. Sowieso haal ik me geen special editions meer (of ik moest ergens in de toekomst evt geluk hebben met een Fire Emblem als ik een Switch heb en die zombie haai bij Zombie Army 4 vind ik ook wel grappig...als ik hem toevallig in een uitverkoop tegenkom vroeg of laat, wat ik wel denk dat gaat gebeuren).

Doom Eternal zelf zie ik wel heel erg zitten (normale editie dan). Mocht ik toevallig het geld hebben...(wat ik betwijfel want ik wil heel graag die Switch met Fire Emblem dit jaar) dan is dit wel een van de spellen die mijn voorkeur geniet.

Collector's Edition €219,-. Ik zie hem ook tussen de linkjes op deze pagina staan. Bij Game Mania mag er uiteraard weer eens nog vijf euro bovenop.

Zet ik dat geld liever opzij voor een nieuwe console strakjes ja.

Confusie schreef:

Ja natuurlijk en ik heb dan alleen nog een shotgun BFG of een rocket launcher nodig..

REAL LIFE DOOM ROCKET LAUNCHER! - IN ACTION! - YouTube

Ik blijf die helm tof vinden jongens... maar goed ik kan ook niet wachten op deze nieuwe Doom dat beloofd ook wat..

Als het enigszins op de voorganger moet lijken lijkt een tientje mij duur zat.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Doom van een paar jaar terug is wat mij betreft wel 1 van de beste en leukste shooters van de laatste 10 jaar, en met een geweldige soundtrack. Dus ik heb bij deze toch wel redelijke verwachtingen. Alleen niet ter hoogte van 220 euro. Kan ik per toeval de game voor 40-50 euro kopen als ik het geld heb, dan zou ik echter hier wel eens kunnen toehappen.

Hoewel Cyberpunk en Assassins Creed Ragnarok hoger op mijn lijstje staan. En ook de Switch en een handvol games veel meer kans maken.

Ja maar Sinner jij hebt een X-box One lees ik...
En wist je al dat je met deze (oude) X-box One nog jaren vooruit kan.
Microsoft heeft beloofd dat ze de One nog jaren gaan ondersteunen met hun nieuwste games.
Zo lang we hier in mogen geloven tenminste.