My Friend Pedro (2019)

PC / Nintendo Switch
Shooter / Action

Ontwikkeld door DeadToast
Uitgegeven door Devolver Digital

My Friend Pedro is een gewelddadig ballet van kogels, over vriendschap, verbeeldingskracht en de strijd van één man om iemand uit te schakelen op aandringen van een sentimentele banaan. Het strategische gebruik van split-aiming, slow motion en stijlvolle executies creëren de ene sensationele actiereeks na de andere, in deze explosieve strijd door de ongure onderwereld.

avatar van Mithrandir
Dit ziet er niet eens zo gek uit, doet een beetje denken aan Duke Nukem Manhattan Project. Ik heb zo'n idee dat deze wel eens goed kan gaan bevallen. Ik hou deze in de gaten, is echt zo'n piece of art indie game (I like)
Maarja wat een banaan je al niet kan laten ontdekken lol

Ik hou deze ook al een tijdje in de gaten. Lijkt me leuk. Beetje ouderwetse 2D actie in een modern en hip jasje.

avatar van Mithrandir

Ja deze heeft ook inderdaad mijn intresse opgewekt, als ik hem niet bij de updates zag staan , was deze langs me heen gegaan.

hoe misleidend kan een cover zijn !!
Dit lijkt gewoon heel tof te gaan worden..
Eerst er in verdiepen dan oordelen ja ik heb weer wat geleerd .

My Friend Pedro Review - This Game Is Bananas - GameSpot

Het cijfer is een 7 en het spel is in 4 uur op normaal uit te spelen...
Dat is me toch wat te weinig.

Is het dan ook niet eerder een indie / budget game? Een tientje zou ik er eventueel voor geven maar ik verwacht dat het spel vroeg of laat wel opduikt in een indie bundle of zo.

banjo schreef:
hoe misleidend kan een cover zijn !!
Dit lijkt gewoon heel tof te gaan worden..
Eerst er in verdiepen dan oordelen ja ik heb weer wat geleerd .

Dat had ik dus ook. Net uit interesse de trailer gezien en dit lijkt wel in mijn straatje te liggen; lekker onzinnige gun play.

Shinobi ja mensen af maken door tegen koekenpannen te schieten dan moet het wel leuk zijn!.
Als deze in prijs zakt dan wil ik hem zeker hebben. En ik hoop dat deze ook nog een keer op de Switch komt Killing Floor 2 (2016) een heel ander spel maar wel lekker over de top!.

My Friend Pedro Review - YouTube

Ik ben wel overtuigd met zulke vette beelden. Lijkt me erg veel fun.

20 Euro bij Nintendo in hun e-shop.

lijkt idd niet slecht, zeker als de controls niet te beladen zijn en er niet te veel hectiek opkomt.

Mijn vriend is een pratende banaan...

Toen ik de cover voor het eerst zag, had ik niet het idee dat dit een denderende game zou zijn. Maar gelukkig werkt deze slechts misleidend.

Het opvallende is dat deze titel ooit als een Flash game is begonnen op sites als Newgrounds en dergelijke. Gemaakt door de ietwat introverte Zweed Victor Ågren als eenmansstudio DeadToast, is 'My Friend Pedro' in vier en een half jaar tijd uitgegroeid tot een volwaardige game. En dan te bedenken dat Ågren alles zelf heeft geproduceerd, met uitzondering van de muziek dan.

De gameplay is lekker rechttoe rechtaan, terwijl er een miniem verhaaltje aanwezig is om alle levels aan elkaar te koppelen. Voor de rest is het gaan met die banaan (pun intended). De verscheidene wapens in combinatie met de slow motion werkt namelijk heerlijk, alleen van de platformsecties ben ik van nature nooit een groot fan geweest.

Het level design is over het algemeen top, omdat je steeds weer andere objecten hebt waar je gebruik van kunt maken. Je kunt hierbij denken aan dingen als een skateboard, maar ook bijvoorbeeld een koekenpan die je in de lucht kan gooien om vervolgens erop te schieten, waardoor de kogels afketsen op de bad guys. Deze levels zijn kort en komt de snelle pacing zeker ten gunste. Hierdoor beland je in korte tijd in een hoop gestoorde situaties, gesteund door een aantal toffe sequenties.

Al met al is dit een enorm bevredigende game om eens te spelen. De herspeelwaarde is eveneens groot, omdat je scores kunt verbeteren. Je moet wel in je achterhoofd houden dat je hier in ongeveer vier uurtjes doorheen hebt geschoten.

Dikke 3,0 sterren.