Watch Dogs: Legion (2020)

PlayStation 4 / PC / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 5 / Google Stadia

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Het Verenigd Koninkrijk is een autoritair regime verworden. De ooit zo levendige hoofdstad London staat onder strikte surveillance van een systeem genaamd ctOS. Overal op straat worden controles uitgevoerd, en alles en iedereen wordt in de gaten gehouden via camera-feeds en bepantserde Drones. De hackersgroepering DedSec wil hier een stokje voor steken – en werft ieder die van waarde kan zijn in haar strijd. Of het nu gaat om technologische kennis, ervaring op het gebied van spionage, of pure vecht-skills. Het is aan jou om te bepalen wie je laat meevechten binnen DedSec.

avatar van LikeAJedi
Het concept is top en kunnen ze heel veel toffe dingen mee doen. Deel 1 was een tegenvaller deel 2 was beter maar niet top. Dus Ubisoft moet wel een topper eruit persen met dit deel, anders kan de Watch Dogs franchise terug de kast in.

Hoop overigens dat deze game nog voor de zomer verschijnt eigenlijk, al is die kans minimaal.

Ah, komt dit over een week al uit ja? Zegt wel voldoende dat er zo goed als geen aandacht voor is, zelfs niet op gamesites.

Ik vind het een vreselijk slechte franchise. Beide games gespeeld, beiden waren ruk. De wereld leefde niet, de gameplay retesaai, zoals altijd bij Ubisoft. Kan me niet voorstellen dat dit leuk kan gaan worden.

Manny Calavera schreef:
De wereld leefde niet, de gameplay retesaai, zoals altijd bij Ubisoft.

Nou ja...bepaalde Assassin's Creeds, de Shadows of...serie en ook Far Cry hebben toch allemaal wel hun pluspunten. Zeker de latere delen.

Maar Watchdogs is imo ook wel een beetje de C franchise van de bende. Hoewel ik hem ooit nog eens een kans wil geven...voor de 2de of 3de keer.

De eerste is een classic wat mij betreft.

Stemmige sfeer kon mij zeker bekoren.

Gameplay strak, wist mij tot het eind te boeien.

Sterke soundtrack.

Het raakte de juiste snaar.

Tweede geen waardige opvolger. Had dit allemaal niet.

Totaal ander heppiedepeppie sfeertje, vervelende dingen zoals ontdekt worden en gelijk iedereen in de omgeving op de hoogte en hacken in het verkeer wat anders werkte.

Deze derde op dit moment niet iets waar ik enorm naar uitkijk maar kan zeker iets worden, overigens is ie naar mijn weten uitgesteld en is er op dit moment geen sprake van een concrete releasedatum.

Wat hier staat niet accuraat dus.

avatar van LikeAJedi
Manny Calavera schreef:

Game komt volgende week niet uit. 6 maart was de oorspronkelijk release datum maar Ubisoft heeft de game uitgesteld. De moderators hebben dat nog niet aangepast.

Overigens zou ik als ik jou was eens op YT kijken naar wat info over deze game. Het concept is erg interessant, en ze willen best een vette richting opgaan met deze game.

Wordt het steeds meer Saints Row-achtig?

LikeAJedi schreef:

Klopt, release date verwijderd! Thx voor heads Up

Release
Watch Dogs: Legion was teased by Ubisoft via Twitter on June 5, 2019, before its announcement at E3 2019,[12] where the game had its release date initially revealed as March 6, 2020.[2] It will be available for Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One and Stadia.[1] On October 24, 2019, Ubisoft announced that the game would be delayed until an unspecified date during its 2021 fiscal year, which begins April 1, 2020.[13][14][15] In late October, it was confirmed the game would be released on PlayStation 5 and fourth-generation Xbox consoles in late 2020.[16] In January 2020, BBC reporter Marc Cieslak conducted an interview with Hocking about the game for Click, which in a world's first, involved using the studio's motion capture software to allow it to take place within the virtual setting of the game

Aldus Wikipedia. Duurt allemaal nog wel even dus.

Glacius schreef:
Wordt het steeds meer Saints Row-achtig?

Hoe kom je erbij dat het steeds meer Saints Row achtig zou worden? Ik zie daar nou niet meteen een reden om beide franchises te vergelijken. Saints Row is vanaf deel 3 meer een (erg geslaagde) parodie op het hele Gangsta gebeuren en GTA. Watchdogs 3 lijkt me nog altijd gewoon 'het volgende deel' in de serie te gaan worden - hoewel je hier blijkbaar wel een soort van optie gaan krijgen om een soort van Gang samen te stellen of dergelijks (als ik het goed begreep zelfs uit willekeurige mensen die je op de straat tegenkomt?). Maar veel informatie is er nog niet beschikbaar.

Ik ben zelfs heel benieuwd of ze eind 2020 wel gaan halen aangezien het zo stil blijft rondom het spel.

Sinner schreef:

Door het uiterlijk. Meer "hip", meer kleur en over-the-top, terwijl de eerste toch wel erg duister en serieus was.

Watch Dogs Legion is eerder een schoothondje | Review | Gamer.nl

Conclusie
Watch Dogs Legion heeft met een legioen aan willekeurig gegenereerde personages een geweldig uitgangspunt, maar door de eentonige missiestructuur voelt wisselen tussen deze personages maar zelden cruciaal. Daardoor vallen juist de andere tekortkomingen - zoals het wel heel erg doodse London – meer op. Dat is pijnlijk, want ergens in Legion schuilt een gedurfde openwereldgame die nu vooral blijft hangen in bekende clichés.

Bugs
Eentonigheid
Doodse locaties

Precies wat je vooraf had kunnen voorspellen. Ubisoft stelt nooit teleur

Benieuwd wie er nu weer intrappen door dit full-priced te kopen. Zoiets moet je hoogstens voor een tientje uit de budgetbak vissen, paar uur spelen en er halverwege uit verveling mee stoppen.

EA is het grootste kutbedrijf, maar Ubisoft een waardige nr 2.

Jeetje...na het zien van reviews en gameplay heb ik zoiets van 'moet ik met dit stelletje sukkels aan de slag?' Een bende extreem linkse Social Justice Warriors met groen haar en bijeengeraapte vodden waar ze in rondlopen?? Ik kreeg meteen de neiging om me aan te sluiten bij de autoritair regime om dat gajes terug in het gareel te schoppen of desnoods een potje good old fashioned 'police violence' in te zetten.

Dus nee. Dit wordt hem voor mij dus helemaal niet. En onder het woordje 'hip' versta ik toch wel heel iets anders dan wat er hier vertoond wordt Ik denk dat het spel leuker zou zijn als je langs de kant van genoemd autoritair regime mocht spelen

Geef me dan toch maar gewoon de nieuwe Assassins Creed (en absoluut de laatste 3) of Far Cry. Of zelfs Middle Earth.

Hier vooral voorbarige reacties besloot ik het toch maar eens een kans te geven en momenteel best lache. Bordkartonnen overdreven Britse personages met belachelijk slechte voice acting die de toon zetten. Allemaal niet te serieus nemen dan kan het best lollig zijn. Vechtsysteem op de schop gegaan verwacht geen diepgang wel drie verschillende knoppen die allen iets doen. Autorijden vertrouwd kut als vanouds. Valt nog wel enig vermaak uit te halen.

avatar van JacoBaco
Confusie schreef:

Mooi, aangezien jij (als ik mij niet vergis) net als ik deel 1 wel heel erg goed vindt ben ik benieuwd naar de mening van een soortgenoot. Ik hoop in elk geval beter dan deel 2.

Het autorijden in deel 1 is iets waar ik mij niet aan stoorde. In deel 2 voelde het anders en anders is in dit geval erg matig.

Nou, ooit komt Watch Dogs: Legion wel een keer aan de beurt voor mij.

Ik vind ‘m in ieder geval al een stuk beter te doen dan de voorganger al heeft ook dit weer weinig van doen met de eerste. Neigt misschien zelfs eerder nog naar het tweede deel qua sfeer al is het dus wel afwijkend genoeg om me deze keer wel te pakken waar die dat nooit echt deed. Valt mijns inziens in ieder geval te prijzen dat ze eens iets anders proberen binnen het open wereld stadje genre en vind het ergens op zich ook wel aardig uit de verf komen momenteel. Zo nu en dan slaagt Ubisoft er wel in om een aardige wereld neer te zetten waar je je met het oog op een stukje ontspanning best eventjes in kan verliezen rustig de activiteiten voor jezelf uitstippelen etc dat lijkt hier wel goed te zitten.