My Time at Portia (2019)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Simulation / RPG

Ontwikkeld door Pathea
Uitgegeven door Team17

Begin een nieuw leven in het betoverende stadje Portia! Herstel de verwaarloosde workshop van je Pa tot zijn oude glorie. Door opdrachten te vervullen, gewassen te kweken, dieren te fokken en vriendschap te sluiten met de eigenzinnige bewoners van dit charmante post-apocalyptische land!

Na exact 10 dagen toch al dik 30+ uren in het spel zitten dus wat my betreft was dit een prima aankoop. Zeker aangezien ik nog hopen te zien en te doen heb (de landkaart is maar geleidelijk te ontdekken door bvb bepaalde opdrachten te vervullen of aan eisen te voldoen). Verder speelt het grotendeels zoals je verwacht van de meeste lifesims - vier seizoenen met ieder hun eigen evenementen. Hier ben je wel grotendeels een builder en miner - hoewel je ook kan farmen en vee onderhouden. Vriendschapjes maken en onderhouden. Nieuwe spullen, recepten e.d ontdekken en maken. Noem het maar op. Een Harvest Moon of Stardew Valley in 3D dus.

Wat mij betreft in ieder geval toch wel een heel erg relaxed gamepje waar je voor je het weet langer inzit dan je van plan bent (kwestie van nog 1 opdracht te doen of volbrengen!). Zeker geen miskoop voor fans van het genre. Ik kijk in ieder geval uit naar wat er verder nog zoal staat te gebeuren en te ontdekken valt verder in het spel. Staat in ieder niet slecht langs een Animal Crossing, Stardew Valley, Rune Factory of Graveyard Keeper (allen games die toch hun eigen insteek geven aan dit genre).

Tot nog toe buiten Fire Emblem de game die ik het meest gespeeld heb op de Switch.

Soort Animal Crossing dus. Qua look doet het me erg denken aan de laatste Pokémon. Maar dit is een low budget indie titel van twee gig dus daar accepteer ik het van.

Het valt inderdaad in hetzelfde rijtje als een soort Animal Crossing ondermeer. En als je even kijkt (geen idee of hij nu in de sale is) heb je hem op zijn laagste prijs in de Switch shop al voor 7.50.

Ik heb er momenteel in ieder geval een 70tal uur in en nog een deel van de kaart te unlocken. Het enige waar je af en toe tegenaan hinkt (en met name in dungeons) als er echt veel op het scherm gebeurt zijn wat FPS drops.

Maar daar kan ikzelf best mee leven aangezien dat dus voornamelijk bij de drukke evenementen gebeurt. In de dagelijkse routine loopt het redelijk vlotjes. Althans vlot genoeg voor mij.

Staat sinds deze maand op PS Now

centurion81 schreef:
Staat sinds deze maand op PS Now

Da's al helemaal geen geld en ik vermoed dat het wat optimaler draait dan op de Switch.