Ori and the Will of the Wisps (2020)

PC / Xbox One / Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Moon
Uitgegeven door Microsoft

Verken een uitgestrekte en gevaarlijke wereld vol angstaanjagende vijanden, uitdagende puzzels en spannende ontsnappingen. Gebruik tientallen nieuwe geestwapens, spreuken en vaardigheden om de wereld van Ori te temmen. Overleef onbekende gevaren en vecht je een weg door oeroude ruïnes. Zoek nieuwe bondgenoten om je te helpen in je strijd en probeer Ori's lotsbestemming te ontrafelen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hoelang heb je er over gedaan om de boel uit te spelen als ik mag vragen?

Iets van 20 uur, 25 uur als je echt alles wilt doen en voor de 100% wilt gaan. Ik speelde op normal.

Zojuist toch de game weer ff kunnen opstarten. Wat hielp bij mij is: manage game -> delete reserved space. Vervolgens lukte opstarten weer. Ook nog de boel op 100% kunnen zetten en een 5tal achievements geunlockt. Een tweetal achievements zijn nog glitched bij mij, dus dat wordt wachten op een patch...

En de laatste patch is ook eindelijk gereleased, mijn glitched achievements werden meteen gefixed bij het opstarten. Dus hopelijk is alles nu in orde met de game. Ik heb de game een paar dagen geleden trouwens ook even op mijn 1e klassieke Xbox One gespeeld en dat liep een stuk minder soepel dan op mijn Xbox One X. Benieuwd of ze daar ook wat aan gedaan hebben.

avatar van bro
bro
Wat jammer om te horen dat de Xbox versie met bugs kampt.
Ik heb het op de PC gespeeld en daar liep functioneel alles goed. Enkel een kleine bug in het geluid waardoor het wat haperde maar na de patch was dat voor 95% verbeterd.

Zonet de storyline uitgespeeld en damn wat heb ik genoten van deze game. De platforming is absoluut superieur.
Het is wel absoluut een trial-and-error game en je moet wel hier en daar wat zoeken hoe je verder moet maar dat past naar mijn mening wel in het gameconcept want het voelt bevredigend aan als je het gevonden hebt.

Wel moet ik zeggen dat ik heel wat abilities en aanval mogelijkheden helemaal nooit gebruikt heb. Je hebt echt veel te veel keuze dus je pikt er gewoon degene uit die lekker voor je spelen en daar doe je het dan mee. Maar om te zeggen dat dit het spelplezier bedorf kan ik niet zeggen.

Zonet alle maps gekocht met alle Shards en Cells op dus morgen dat nog effe op m'n gemak collecten als afsluitertje want het is gewoon zo leuk om je in deze wereld te bewegen, zeker nu ik alle abilities heb en het ook aardig in de vingers zit en dan ben ik mooi klaar met deze game. 4.5*

De game is prachtig, maar na 1 speelbeurt maanden terug niet meer opgestart. Vanavond wederom een poging, maar ik laat het zitten. Visueel oogstrelend, maar ik ben gewoon niet goed in dit soort games en vind het veel te veel gepuzzel en gezoek. Ik heb liever een meer standaard platformer. Misschien dat ik de game in de toekomst nog eens probeer. Ik geef er ook geen cijfer aan, zou niet fair zijn. Voor de liefhebbers is dit echt een topgame als ik het zo bekijk.

avatar van bro
bro
Ajax&Litmanen1 schreef:

Kan ik inkomen, zou zelf liegen als ik zeg nooit eens youtube geraadpleegd te hebben en eigenlijk doen we dat als gamer natuurlijk liever niet.
Ik moest ook wel een knop omdraaien dat de open-world-achtige setting zich nu eenmaal aanbied maar niet altijd meteen toegankelijk is en je dus eigenlijk verplicht om later te backtracken. En toen heb ik me ook afgevraagd of het niet beter is gebieden pas toegankelijk te maken als je de nodige skills hebt. Maar de skills zijn ook als random, zo lijkt het wel, over de open wereld verspreid. Dus moet je ook een beetje geluk hebben waar je besliste als eerste te verkennen om een goed gevoel van progressie te ervaren.
dus als ik het zo samenvat kan ik er wel inkomen dat je er mogelijk door afhaakt.
Toch is het zijn zoektocht wel waard want, uiteraard, hoe verder je speelt hoe minder je dat gevoel ervaart. Of doe het niet, doe gewoon iets anders en je bent vast net zo gelukkig

Maar als ik echt eerlijk mag zijn heb je dus in grond wel gelijk en zou de game er beter aan doen het open-world element weg te laten en gewoon een (semi-)lineaire game te zijn.

Ori and the Will of the Wisps komt vandaag op Switch uit | Nieuws | Gamer.nl

Per vandaag op de Switch te koop. Wat je best bijzonder mag noemen.

avatar van legian
En de game draait op 60fps wat ook wel genoemd mag worden. Moet de game nog uitspelen op de xbox, maar grote kans dat ik deze ook op de switch erbij haal.

En voor maar 30 Euro. Echt een heel net bedrag. Als je een Switch hebt en iets hebt met platformgames en sfeer, dan moet je dit wel halen.

avatar van Onderhond
Had wel zin in dit soort tussendoortje. Intro was een beetje melig en de film zit soms op het randje van cheesy aan, maar blijft gelukkig wel aan de goeie kant zitten. En zo krijg je toch best wat moois voorgeschoteld.

Ondertussen een uurtje of 3 weg en ondanks dat het allemaal erg bekend aanvoelt, is het een leuke update van een oud genre.

avatar van Onderhond
Hoop wel dat ze nog wat aan de stabiliteit doen. Al een keer of 4 gecrashed (telkens kort na slaapstand). Op zich niet dramatisch, veel progress ben je niet kwijt, maar het ruineert wel het Switch appeal van pick up & play. En het spel heeft ook best wat tijd nodig om weer opnieuw op te starten.

Ik had eventjes niet door dat dit het tweede deel was. Draait niet degelijk op mijn pc, dus vind ik al heel wat dat de Switch mijn oude junker (die uit tweedehandse troep bestaat) te kijk zet. Wel jammer van die crashes dan - hoop inderdaad dat daar iets aangedaan wordt. Dan is er alleen even de keuze of ik het op vroeg of laat op de Switch of de Xbox haal.

avatar van Onderhond
Wel echt iets voor op de Swich trouwens, maar dat is sowieso het geval bij dit genre. Perfect genre waar je ook in sessies van 5 a 10 minuten progressie kan maken.