Baldur's Gate III (2020)

Ontwikkeld door Larian
Uitgegeven door Larian

Het is tijd om een groep te vormen om het rijk te redden. Een oud kwaad is teruggekeerd naar Baldur's Gate, met de bedoeling het van binnenuit te verslinden. Enkel samen kun je weerstand bieden tegen deze gruwelijke gedaantes. Het lot van Faerun ligt in jouw handen.

Console versies nog niet bevestigd, maar Steam zegt wel al cross-platform, of da's voor Google Stadia...

avatar van Ulysses
Larian kennende zal het eerst releasen op pc, wat aangepast worden en dan een grote definitive edition release op alle platformen. Wat tot nu toe een goed systeem heeft gebleken met de Divinity Original Sin games.

Awaaa? Waddade? Ik kan het stamelen niet stoppen, een vervolg op mijn allerbeste lievelingsgame? Stjakka!

avatar van Mithrandir
Ben benieuwd hoe Larian deze game gaat brengen, in de sferen van de divinity series of houden ze de formule aan van Bioware, wat de vorige delen zo'n klassiekers maakten.
Zeer benieuwd naar hoe deze game zich presenteert.

Squall Lionheart schreef:
Consoles versies nog niet bevestigd, maar Steam zegt wel al cross-platform, of da's voor Google Stadia...

Dacht te menen dat deze voor de consoles exclusive op Stadia zal komen

Rujar schreef:
Dacht te menen dat deze voor de consoles exclusive op Stadia zal komen

Voorlopig. Maar ik waag te betwijfelen dat het niet naar de Xbox, PS4 en eventueel Switch komt. Meestal werken ze zoals door Ulysses vermeld wel met definitive editions dus ik schat zelf de kans wel groot dat dit ook hier weer groot gaat zijn. Tenslotte is er enkele weken terug bekend gemaakt dat ook de originele Baldur's Gate's geport gaan worden naar (alvast) de Xbox One. (PS4 weet ik niet).

Qua besturing hoop ik dat men bij Larian de keuze laat tussen twee opties. De 'originele' - dus realtime en door middel van een pauze knop commando's geven en verder het verloop laten zien EN het Divinity Original Sin idee - dus met bewegingspunten en aldus turnbased - iets wat mij betreft beter op een console zou werken.

Maar goed dat zien we dan wel weer. Mijn voornaamste zorg is of ze de sfeer van de eerste beide Baldurs Gate's te pakken kunnen krijgen - iets dat wellicht wel lukt aangezien ze bij Larian hun sporen nu wel al verdiend hebben.

avatar van woeler82
Dat wordt mijn volgende nr 1 op de wenslijst .
De voorganger Baldurs Gate 1 +2 heb zeker al 2 x uitgespeeld.
Ik heb nog ff tijd voor de andere games die ik gekocht heb uit te spelen
Komt goed uit

avatar van Ulysses
30/9 komt de early access uit. Het verwonderd mij dat er hier niet meer over gezegd wordt op de site. 5e heeft een gigantische boost voor D&D bezorgd. Het is een fijn en toegankelijk systeem en ook mijn eerste kennismaking met tabletop roleplaying.

Zelf ben ik speler en DM. Speler doe ik voor de module Storm King's Thunder en DM doe ik voor de module Baldur's Gate: Descent into Avernus, de prequel van Baldur's Gate III.

Ik verwacht in deze game een heel stuk van die flexibiliteit terug te zien, zoals de tabletop. Larian beloofde dat ze massa's opties zouden geven aan de spelers.
In ieder geval spreken de trailers en demo's die ze getoond hebben mij wel al erg aan.

Ik vermoed dat die flexibiliteit wel erin zal zitten. Larian heeft met de beide Divinity Original Sin games aardig wat bewerkstelligd (heb wel enkel deel 1 half doorlopen) - en die was qua opties en keuzes, zowel in gameplay als dialoog en combat al bijzonder uitgebreid.

Alleen jammer dat mijn huidige PC dit niet aankan. Ik hoop dus wel ergens dat er dus alsnog een port inzit naar de Xbox One. (aangezien Wasteland 3 recentelijk ook nog daarop verschenen is). Anders wordt het ergens in de toekomst toch een upgrade voor de PC.

Ik vind de trailers e.d in ieder ook mooi het hele sfeertje van weleer weten te vangen, niet volledig 'zoals het was' - maar goed genoeg om te spreken van een degelijke opvolger. En ik heb bij Larian (net zoals bij bvb InXile) wel alle vertrouwen erin intussen dat de game sowieso goed, zoniet geweldig zal worden.