Persona 5 Royal (2019)

Alternatieve titels: Persona 5: The Royal | P5R

PlayStation 4

Ontwikkeld door Atlus
Uitgegeven door Atlus en Deep Silver

In deze uitgebreide versie van Persona 5 worden de Phantom Thieves bijgestaan door een nieuw lid, genaamd Kasumi Yoshizawa, een ritmisch gymnaste die rond dezelfde tijd als de protagonist op Shujin Academy arriveert. Ook bevat de game twee nieuwe social links, een nieuw paleis, nieuwe muziek, extra locaties, meer karakterinteracties, nieuwe plotelementen en een volledig derde semester.

Urgh, weer 150 uur down da drain...

31 oktober in Japan, Q1 2020 hier. Helaas toch niet voor Switch...
Komt wel ook nog een musou game van Omega Force voor beide consoles, P5 Scramble.

Persona 5 Royal Review - Ideal And The Real - GameSpot

Een 10! ik heb geen idee wat dit voor soort spel is maar een 10...

banjo schreef:
Een 10! ik heb geen idee wat dit voor soort spel is maar een 10...

Jij blijft een echte topper!

Post de link naar de review, ziet de omschrijving hier, is al een spel van een paar jaar oud maar zo ver zit je niet - een 10! Een 10! Van Gamespot! Geen idee wat het is maar een 10! Ik zou maar snel naar de winkel rennen hoor

Als iets een 10 krijgt dan heb je mijn aandacht wel wat voor soort spel het dan ook is...

Ik ga inderdaad niet zo op onderzoek uit vooral niet bij de X-box One spellen die nu rond de 20 euro zitten.
Dan haal ik binnen een korte tijd zeg maar 5 spellen, en voor je het weet zit er weer zo'n spel tussen waar ik weer verslaafd aan raak een spel die ik elke dag wil spelen...

Maar we moeten maar eens een keer bijpraten dan leg ik je mijn idee eens fijntjes uit.
Deze afstand is te groot Sinner .
Als die crisis voorbij is kom ik naar België daar zijn de meeste mensen nog tof!

banjo schreef:
... dan leg ik je mijn idee eens fijntjes uit.

Dat idee ken ik toch al? Je ging natuurlijk voor de achievement 'most useless post ever' Dat was vrij makkelijk te doorzien aangezien je het hebt over een spel uit 2016 met wat extra content dat iedere geinteresseerde al lang kent zonder dat ze daarvoor een 10 van een 'gerenomeerde' site als Gamespot voor nodig hebben.

Maar goed dat terzijde kan ik me voorstellen dat het als 'ultimate editie' wellicht ook echt wel de moeite van het oppikken waard is.

Ik moet bekennen dat ik om een of andere, mij nu duistere reden, nooit echt veel met Persona 5 heb gespeeld. Maar dat het steeds hoog op mijn to-do lijst bleef staan om ermee verder te gaan. Onlangs gelezen dat deze versie heel wat toevoegt, de totale speeltijd echter gelijkaardig blijft aan het "vorige", na heel wat wikken en wegen besloten deze aan te schaffen en er direct aan te beginnen. De eerste speelsessie gisteren was al heel veelbelovend, nu blijven tijd vinden. Overdag Trails of Cold steel (met heel kleine mate) en 's avonds deze, dat is het plan.

Ik pak hem op als deze op de switch uitkomt... ideale handheld game

Niet per se, ik vind dit een ideaal PS4 game. Je zet je neer en geniet van het gameplay. Dit is niet echt een pick-up and play titel voor onderweg.

Voordeel van de Switch blijft dat het allebei kan. Wordt het een warme zomer in quarantaine kan je in ieder geval buiten op een stoel verder spelen s'nachts. Mocht er alsnog een port van komen, en dat ziet er momenteel niet zo uit.

6 uur gespeeld en het visual novel gedeelte van de eerste 4 uur is nu voorbij en het eigenlijke tutorial level is nog volop bezig. Was dat ook zo bij het origineel?

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Het hele eerste 'palace' is zo'n beetje tutorial die je de game mechanics introduceren. Daar gaan inderdaad al wel een aantal uurtjes inzitten. Dat is bij het origineel niet anders.

Troost je in het feit dat je na dit 'tutorial-gedeelte' nog zeker zo'n 90 uur aan gameplay-goodness te gaan hebt.

Voor zo een gevierde reeks vind ik het wel bizar dat een heel simpele comfort-functie ontbreekt: opslaan wanneer je wil.

Ik wilde gisteren eigenlijk slechts een half uur spelen, maar omdat plots verplichte story-events optraden gevolgd door een boss-battle, en je gedurende die 45 minuten of zo niet kunt saven was mijn korte speel-sessie plots een lange geworden.

Dat weerhoudt me er vaak van even hiermee te beginnen, een (J)RPG is natuurlijk normaal niet gedacht voor korte speelsessies, maar spijtig genoeg heb ik vaak niet de tijd lang achtereen te spelen.

Voor alle duidelijkheid, verveeld heb ik me geen seconde