Tormentum II (2019)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door OhNoo
Uitgegeven door OhNoo

Dit tweede deel van Tormentum verplaatst zich naar de toekomst, in een universum waar computergames de enige verlichting brengen in een hopeloze wereld verwoest door technologie. Leid het lot van een game-maker, wiens ambitie het is om een werkende wereld te creëren, bewoond door artificiële intelligenties. Wanneer hij op een dag een mysterieus pakket met een vreemde processor ontvangt, beginnen verontrustende visioenen hem te achtervolgen...

Ik heb deel 1 nog altijd niet gespeeld, hoeveel ik dus wel erg veel van dit soort graphic adventures houd - maar om de een of andere reden heb ik hem nog altijd niet aangeschaft. (ondanks de best wel positieve berichten rond het spel). Lijkt altijd wel alsof er iets tussenkomt (inclusief backlog). Nog verbaasder ben ik dat er een deel 2 van is / komt. Nada maar dan ook noppes van gehoord of gezien op voorhand en ik houd toch best de indie scene in de gaten (vanwege de vaak stukken interessantere games dan de A+ scene). Dus gaat ook op het lijstje, en erg benieuwd wat het geeft. Of dat er uberhaupt iemand deze wel speelt of gaat bespreken. Ergens.