Call of Duty: Modern Warfare (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

In deze reimagining van Modern Warfare is de inzet nog nooit zo hoog geweest, als spelers de rol op zich nemen van dodelijke Tier One-operatoren in een hartverscheurende sage die de mondiale machtsverhoudingen zal beïnvloeden. Stort je in de intensiteit van de strijd en volg een rauw, korrelig, provocerend complot, dat een ongekend licht werpt op de veranderende aard van de moderne oorlog.

avatar van horizon
Manny Calavera schreef:
Poh. Dat level met de aanslagen in Londen. Bijzonder heftig. Deed me wat denken aan het befaamde No Russian level uit ik meen MW2. Bruut.

Inderdaad.

Tot m'n zoontje speed run van dat level liet zien. Spanning weg.

Jeeeez, die Hometown-missie als je met de 2 kinderen moet overleven als de Russen het dorp vergassen en uitmoorden....wat een heftig iets. Toegeven, de campagne is lineair, maar echt wel sterk gemaakt.

Heerlijk. Hier had ik echt zin in, de campagne van Modern Warfare. Ik wacht altijd lang met het kopen van de CoD games, omdat ik alleen de singleplayer leuk vind en er max twee tientjes voor over heb. Nou hadden ze de singleplayer uit de vorige CoD (Black Ops 4) weggelaten, dus dan skip ik 'm, maar bij deze vierde Modern Warfare is het gelukkig weer terug. Het zag er al gaaf uit en dat is het eindresultaat gelukkig ook.

Ik vergelijk een CoD campagne altijd met een bezoekje aan de MC Donalds. Niks bijzonders, heel voorspelbaar maar best smakelijk. Ondanks dat de games je een schijn-vrijheid geven is dit natuurlijk zo lineair als wat. Dat klinkt negatief, maar is het niet want ik zou hier niet anders willen. Het is wederom een lange rollercoaster-rit vol met spektakel. Maar waar eerdere CoD campagnes vaak alleen draaien om brute actie, zit er hier echt wel meer verdieping in. Sterker, de beste missies zijn eigenlijk die waar het draait om spanning, emotie en sfeer. Denk aan de aanslagen in Londen, de missie waar je een kind bent en je vader vermoord ziet worden, waarna je moet ontsnapping uit een dorpje dat word uitgemoord door de Russen, een zoektocht in een grottencomplex van de terroristen of de sluipmissie waar je 's nachts in het donker op onderzoek uit moet in een kerk en zwembad. Dat zijn echt momenten dat ik op het puntje van mijn bank zat. Buiten dat knalt de game heerlijk weg en is de actie lekker heftig. Wel vind ik de setting wat saai, meestal in verlaten Arabische dorpjes. Ik kan me nog herinneren dat eerdere Modern Warfare's ook levels hadden in bijvoorbeeld het Witte Huis. Dat soort grootschalige actie is er weinig, maar misschien is het wat intiemere verhaal wel beter. Leuk om weer oude personages als John Price terug te zien.

Stiekem zou ik de campagne 4 sterren geven, maar het worden er maar 3,5 omdat ik echt heel boos was over het voortraject voordat ik Modern Warfare kon spelen. Een installatie van 100 gig, een update van 10 gig, een data pack download van 18 gig (die ik alleen kon downloaden toen ik Xbox Live weer activeerde) en een Activision account aan moeten maken voordat ik een fucking offline campagne kon starten. Echt vreselijk klantonvriendelijk en eigenlijk ronduit schandalig voor een console game, aangezien ik juist daarop speel voor speelgemak. Anders had ik wel een PC genomen met alle drivers en instellingen. Maar als ik dat gevoel even los kan laten, dan heb ik echt van de kwaliteit van de game genoten.

bart007bond schreef:
Vervelend moeilijke single player.
Nu al tig keer dood in going dark.
Als ik er niet doorheen kom , gaat ie in verkoop.
Ps4

bart007bond schreef:
Frustrerende single player.
Juggernaut is niet te doen.
Voor de liefhebbers, heb hem op marktplaats gezet.
Movie books * lelystad *.

Grappig om te lezen. Juggernaut is echt vreselijk simpel, als je weet wat je moet doen. Flashbang naar hem gooien, dan is hij effe de weg kwijt. Flink op zijn kop schieten en weer vluchten. En dat een paar keer doen. Had hem met 45 seconden dood ofzo. Wel een paar keer daarvoor dood gegaan omdat ik veel te dichtbij kwam. Ik vind een levelboss trouwens niet bij een game als Modern Warfare passen.

Going Dark is dus dat level in de nacht waar je met sniperdekking vanaf de berg moet sneaken. Die was redelijk taai, maar prima te doen als je goed goed op let en lampjes kapot schiet en gericht de vijanden pakt. Alleen het slot in de villa was taai. Daar viel niet te sneaken meer, veel te veel vijanden. Ik ben in een afgesloten kamer gaan zitten en heb er eentje doodgeknald. Ze kwamen allemaal naar me toe rennen. Had na afloop zeker 10 lijken op 2 vierkante meter liggen haha.

Manny Calavera schreef:
Heerlijk. Hier had ik echt zin in, de campagne van Modern Warfare.....

Zo zie ik ook altijd een CoD campaign, simpel lineair actie vermaak, snackje tussendoor. In 2 avondjes op Veteran uitgespeeld. Juggernaut wat ik hierboven ook even las wat wel ff pittig maar nergens wordt het super-super moeilijk. Laatst ook weer even Call of Duty: World at War (2008) - GamesMeter.nl gedaan, bij die game (en soortgelijke oudere Cod titels) is Veteran 3 tandjes pittiger....

Cut-scenes in deze game zijn trouwens verbluffend mooi, prachtig. Herkende ook aardig wat acteurs trouwens. Installatie van de game met al die extra download packs is wel echt een drama maar daar is al genoeg over gezegd. Wat ik verder ook miste: chapter complete achievements. Nu alleen 2 story progression chievo's en de rest zijn allemaal missable (en op 2 na heb ik die ook allemaal gemist dus dat wordt nog een re-run op recruit)

avatar van legian
mrdig CoD is in mijn beleving ook echt een type game waarbij ik bij de eerste playthrough ook even de achievements doorgekeken heb om te kijken of ik ergens op moet letten.

Ik wacht wel tot de overnamen door MS is afgerond en deze op Gamepass gaat verschijnen. Dit is er eentje die ik nog wel wilde spelen, maar is nergens voor een redelijke prijs te vinden (behalve op disc maar daar doe ik niet meer aan) en als ze in de sale zijn is het een deluxe versie met allerlei zaken die me niet interesseren waardoor de prijs nog steeds zo hoog is. Ach, zo'n lekkere snelle hap is op zijn tijd lekker, maar echt geen groot gemis. Dat doet me denken dat is de MC Donalds ook al in tijden niet meer bezocht heb...

Ja ik koop ze ook niet meer full priced maar deze was laatst stand alone in de sale voor 2 tientjes (digitale versie) dus zodoende.

En mbt achievements vind ik CoD campaign juist een game die ik in eerste instantie onbevangen wil ervaren en niet continu erop hoeven letten. Nu zijn de campaigns altijd kort en met level select kom je snel in een 2e run op die plekken waar je moet zijn. Vooral op recruit. Maar viel me op dat er maar 2 story progressie chievo’s zijn, normaliter heb je er altijd minstens 2 voor elke level completion (normal en veteran) en heb je aan het eind van de rit de meeste wel gehaald. Nu heb ik er slechts 4 van de 28, voelt raar lol

Heerlijk spel en maar 15€ voor betaald.