Call of Duty: Modern Warfare (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

In deze reimagining van Modern Warfare is de inzet nog nooit zo hoog geweest, als spelers de rol op zich nemen van dodelijke Tier One-operatoren in een hartverscheurende sage die de mondiale machtsverhoudingen zal beïnvloeden. Stort je in de intensiteit van de strijd en volg een rauw, korrelig, provocerend complot, dat een ongekend licht werpt op de veranderende aard van de moderne oorlog.

• vanaf 25 oktober te koop voor de PC
  • vanaf 25 oktober te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf 25 oktober te koop voor de Xbox One

De eerste COD waar ik (na jaren) toch nieuwsgierig naar ben.

avatar van patenpac
Ik ben niet helemaal met deze, maar is dit nu gewoon terug een soort 'remaster' van het originele?

Het is een reboot. Terugkerende karakters en deels gewijzigd verhaal

Wel terugkerende (en nieuwe) maps in de MP

Slimme marketingtruc waarmee geraffineerd wordt ingespeeld op de nostalgische neigingen van mensen.

Dat het werkt zie je wel aan reacties als 'dit is de eerste Call of Duty sinds tijden die ik...'.

Waarvan er wel een aantal in omloop zijn inmiddels.

Neemt natuurlijk uiteindelijk hoe dan ook niet weg dat ook dit gewoon weer de zoveelste zielloze herkauwing is van het welbekende riedeltje zoals wij dit nu al vele jaren jaar na jaar aan ons voorgeschoteld zien.

Uiteindelijk heb ik altijd veel fun beleeft aan de COD serie, maar was het gewoon even beu.

We zullen zien hoe deze gaat worden, of het een aankoop voor mij rechtvaardigt.
Of dat nou op basis is van nostalgie, gameplay of whatever, is mij om het even.

De trailer maakt mij iig tot dusver enthousiast, ook al is het MAAR een trailer ( we weten allemaal hoe misleidend die kunnen zijn ) Daarbij heb ik wel zin om oude maps te herbeleven.

Als een game MIJ fun bied ben ik tevreden en geef ik er graag mijn geld aan uit. Dan boeit het mij niet of het nou een nieuwe IP, remake, reboot of wat dan ook betreft!

Een bestaande IP die ergens op voortborduurt is imo niet bij voorbaat afgeschreven, sterker nog een bestaande IP die bij mij geliefd is zal mij sneller over de streep trekken, daar ik weet, jawel, komt ie weer, het mij FUN bied

Oh leuk toch. De game die 2 jaar terug nog een remake heeft gehad krijgt nu dus ook nog eens een echte reboot

Beetje goedkoop is het inderdaad wel. Kwestie van hoe lang kan je dezelfde koe precies blijven uitmelken? Dit is dus al de derde (!) keer dat we dit kunnen spelen. Toch wel een beetje een record. Ik neem haast aan dat de volgende generatie ook wel een remaster van de reboot krijgt en dan zijn we er helemaal

Nee het begint mij inderdaad ook een beetje te belachelijk voor woorden te worden. Je kan letterlijk 100-en scenario's bedenken met soldaatjes in welk era dan ook. Om dan plots op de proppen te komen met een Modern Warfare reboot omdat je niets beters meer uit je mouw kan schudden vind ik toch wel erg zielig.

Het word gewoon een nieuwe story peeps, had dus net zo goed Modern Warfare 4 kunnen heten
Zoals vele gamereeksen doen. Sommige zetten er een 1,2 of 3 achter, of super, new, turbo etc etc etc

Daarbij een aantal zeer sterke +punten aan deze, ja, NIEUWE COD:

- Geen Season Pass: alle maps zullen gratis zijn!
- Crossplay tussen Xbox, PlayStation en PC
- Captain Price is back
- Special Ops terug als Co-Op mode
- Een volledig nieuwe engine

Denk dat ze juist een wake up call hebben gehad daar.

Niet meer dat gerun, gejump, kniffen en het afschuwelijke wallrunnen.

Nogmaals een nieuwe story, veel + punten en enkel wat oude maps in de MP die community een warm hard toedragen vanuit het feit dat het fantastische maps waren en zeker ook nostalgie.

Denk echt dat jullie voor je beurt praten
en oordelen op enkel een naam ......????

Ik denk dat jij gewoon te lang op de schoot van de PR knul hebt gezeten

Want mag dan wel zo zijn, maar zet er dan ajb gewoon een 4 achter of noem het iets anders om verwarring te voorkomen ipv 'hah, we' rebooten' de reeks.'. Bij spellen met super, new, turbo, 1, 2 of 3 is tenminste bij voorbaat duidelijk dat het om nieuwe content gaat. Kwestie van minstens drie seconden werk besteed te hebben aan een titel.

Sinner schreef:
Ik denk dat jij gewoon te lang op de schoot van de PR knul hebt gezeten

Hahaha Ja.....

Geen verwarring hier hoor
( Een 4 erachter had je mening niet veel positiever gemaakt schat ik zo in )

Dat je geen vertrouwen meer hebt in een serie is wat anders

We zullen zien in oktober, maar bij voorbaat een game afdoen op de titel is wat kortzichtig als je het mij vraagt. Ooit gehoord van “ don’t judge a book by it’s cover “.....

Nogmaals, dit zijn oa al flinke verbeteringen
- Geen Season Pass: alle maps zullen gratis zijn!
- Crossplay tussen Xbox, PlayStation en PC
- Captain Price is back
- Special Ops terug als Co-Op mode
- Een volledig nieuwe engine

Maar daar hoor ik jullie niet over, enkel de titel.....
Je even (3 seconden ) inlezen/informeren is teveel gevraagd, liever een cijfertje erachter dat het duidelijk maakt voor je....

Btw: tevens geen COD beoordeeld zag ik even zo snel in je profiel....wel gespeeld dan, story’s uitgespeeld, langdurig MP gedaan met friends....???

Oh ja natuurlijk. Ik heb ze ook alemaal in bezit buiten de laatste Black Ops vanwege geen story mode - en WW II vanwege nog niet voor een 10-15 euro tegengekomen. Ook deze haal ik op de duur wel in huis. (overigens zal ik vast wel bij 1 of 2 delen een score hebben neergepoot den ik). Ik speel echter voornamelijk de story-mode op mijn gemak door, de zombie modus (regelmatig) en zo heeeeeel af en toe een potje MP. Maar dat is niet zo mijn ding.

Ook de zo gehate futuristische settings vond ik zelf trouwens heel erg vermakelijk. Dus nee. Ik ben geen hater. Ik vind enkel het hele reboot gedoe en gebrek aan een betere titel een beetje zonde.

avatar van patenpac
De nieuwigheden die ze in het spel zullen/willen steken verbaast me niets. Naar mijn mening hadden ze dit zelfs al veel eerder moeten doen.

Daarnaast hou ik mijn hartje ook nog vast omtrent wat deze game gaat geven. Ik volg Sinner zijn redenering volledig omtrent het uitmelken van, wat toch wel gesteld kan worden, een klassieker in het FPS genre. De eerste Modern Warfare was namelijk (volgens vele) een pareltje, maar de iets of wat mislukte 'remaster' heeft niet echt bijgedragen tot de kwaliteit van vroeger. Het lijkt nu of ze bij Infinity Ward nu iets hebben van 'derde keer, goede keer'.

Tot slot ben ik ook zeer kritisch ingesteld naar de verwachtingen waaraan COD games steeds beloven te voldoen. Kijk zo maar naar de vorige COD game die 'terugkeerde naar de roots'. Sindsdien heb ik voor mezelf besloten om eigenlijk nooit meer een Call of Duty game aan te schaffen op de release, want het blijft toch steeds maar more of the same.

Uiteindelijk uitkomst van de game zal duidelijkheid bieden en dan nog zal dat voor de een bevredigend zijn en de ander niet.

Uitmelken vind ik altijd zo’n weird begrip in de game industrie...Zoveel games / genres die je makkelijk daaronder kunt scharen. Ik zie dat toch anders en beoordeel de game an sich.

Soms ben je gewoon even klaar met een game serie en krijg je er daarna toch weer zin in (of niet). Heb ik met zoveel games gehad zoals oa, AC, Destiny, Fifa, Gears, Halo etc

Ik kijk hier zelfs oprecht naar uit, al zal ik nooit meer de volle mep voor een CoD game betalen. Maar ik speel graag een heroïsche singleplayer campagne en de trailer belooft op dat vlak veel goeds. Sowieso zijn de Modern Warfase CoD's veel boeiender dan bv de Black Ops.

avatar van legian
Eigenlijk voor het eerst dat ik oprecht nieuwsgierig ben naar een CoD game. Heb in een ver verleden wel eens wat levels gespeeld van het origineel en in een nog verder verleden deel 1&2 wel eens gedaan. Maar ze wisten me nooit echt te boeien. Datzelfde geldt helemaal voor de laatste paar games in de serie. Ik kreeg daar altijd een ontzettend generiek en saai gevoel bij. Dat ze met de laatste besloten om helemaal geen single player te doen werkte ook niet mee.

Deze ziet er echter best interessant uit. Ik zie hier toch wel wat mooie opties voor een pakkend verhaal, toffe settings en wisselende levels. Daar lijken ze ook echt aandacht aan besteed te hebben. Nu nog afwachten of het ook echt zo mag zijn. Maar ik ga deze voorlopig wel even in de gaten houden.

Louter voor Captain Price zou ik deze game willen spelen, wat een baas is dat zeg! Het is alleen jammer dat Ghost hoogstwaarschijnlijk niet terugkeert.

avatar van Dragonslayer
Shinobi schreef:

Voor mij ook precies de reden om deze game misschien nog te 'kopen'.

Als hij naar de Switch komt en word gemaakt door Panic buton dan is er een kans dat ik hem haal...
Als je naar Wolfenstein: Youngblood (2019) kijkt hoe soepel dat loopt dan kan deze er ook nog wel bij.