Ultracore (2019)

Sega Mega Drive/Genesis / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Columbus Circle, Strictly Limited en ININ

Ultracore is een 'run-en-gun' Eurostyle 2D-shooter, welke de snelle reflexen van de speler op de proef stelt. Baan je een weg doorheen duizelingwekkende levels door power-ups te verzamelen, en zo je vuurkracht te vergroten. Dit spel is een voortzetting van de game 'Hardcore' - welke in 1994 voor de Sega Genesis, Sega CD en Amiga werd ontwikkeld. Maar kort voor de release werd geannuleerd, en nooit tot een release kwam.

Een game van Digital Illusions, voor mij helden dankzij games als pinball dreams, fantasies and illusions, benefactor etc. Tegenwoordig staan ze beter bekend als DICE, die lui van Battlefield en Mirror’s Edge.

Deze game heeft verder een historie, in 93 aangekondigd onder de naam hardcore maar is uiteindelijk gecancelled, waarschijnlijk omdat psygnosis (publisher) geen heil meer zag in 2D en volop inzette op PlayStation 1 en 3D graphics. Echter was deze game wel praktisch af en is ie in 2019 alsnog uitgebracht. Zowel fysiek als digitaal. Digitaal heb ik hem voor de Xbox en Vita en fysiek voor de MegaDrive, er moet ergens ook nog een Amiga versie zijn maar die is nooit meer boven tafel gekomen.

Hier nog meer info A Look At Ultracore Collector’s Edition - Hardcore Returns - blog.amigaguru.com

Inmiddels aardig wat gespeeld dus werd tijd voor een stem en bericht.