Samurai Shodown (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / Arcade / Google Stadia / Nintendo Switch / PC / Xbox Series X/S / Android / Apple iOS
Fighting

Ontwikkeld door SNK
Uitgegeven door SNK, Athlon, CI, Koch, Gamepoch en Netflix

Deze 2D-fighter is een reboot van de langlopende Samurai Shodown franchise, en situeert zich tussen het origineel en Samurai Shodown V. Bekende karakters uit eerdere delen keren terug - waaronder Haohmaru, Ukyo Tachibana, Hanzo Hattori, Jubei Yagyu en Kyoshiro Senryo. Daarnaast introduceert het spel enkele nieuwe karakters, zoals Wu-Ruixang, Yashamaru Kurama en Darli Dagger.

avatar van theo79
Geen dank Shinobi ik vind zulke dingen erg leuk. Ja worp functies zijn er geloof ik niet echt. (Sommige characters hebben dat volgens mij wel als special move) Iemand vastpakken en dan vervolgens een mooie aanval doen kan wel en daar maak ik ook regelmatig gretig gebruik van in een battle. En inderdaad het algemene sfeertje is werkelijk fantastisch in dit spel.

Ik verwacht zelf dat ik mn waardering hier binnenkort ook nog wel ga verhogen tot de maximale 5 sterren want ik vind het echt een fantastisch spel.

avatar van Nomak
theo79 schreef:
Nomak heb jij je werkgever inmiddels al verteld dat je de komende tijd niet teveel tijd hebt voor die flauwekul dat werken heet maar dat je je moet richten op Samurai Shodown?!
Ik ben namelijk erg benieuwd wat jij van dit spel gaat vinden.
Helaas, en nu ben ik er ook nog achter gekomen dat mijn PS3 arcade stick blijkbaar niet werkt met dit spel. Heb ik maar meteen een converter besteld hiervoor. Ik kan namelijk geen fighting game spelen met een controller.

Spel vind ik sowieso goed, daar twijfel ik niet over.

avatar van Nomak
En over die worp waar jullie het over hebben. In Samurai Shodown is een guard break een soort worp. Je werpt je tegenstanders er niet echt mee, maar je gooit ze wel even aan de kant en brengt ze uit balans. Dit doet geen damage, daarom moet je ook nog opvolgen met een move. Welke move dat het beste is, is natuurlijk character specific, dat moet je in trainings mode uitzoeken.

Bepaalde characters hebben ook een command grab. Vergelijkbaar met een Zangief, T-Hawk, E-Honda, ....

avatar van theo79
@nomak dat is dan een tegenvaller ja. Zelf kan ik niet overweg met een arcadestick. Ik speel met de fighting hori commander controller en dat is een top controller vind ik. Maar jij hebt het spel dan ook nog niet gekocht neem ik aan?

Samurai Shodown vind ik zo verschrikkelijk goed dat ik er zelfs nog constant aan zit te denken als ik niet aan het playstationen ben.

avatar van theo79
Maar weer eens even een battle opgenomen. Stukje bij beetje begin ik beter te worden in dit spel.

De gameplay van dit spel past totaal bij hoe ik een fighting game graag speel dus het wat beter worden erin lijkt een natuurlijk en vanzelfsprekend proces te zijn.

SAMURAI SHODOWN_20190705100309 - YouTube - m.youtube.com

Nomak

Kunnen we inmiddels al eens wat potjes tegen elkaar spelen Nomak?

Dit spel speel ik nog steeds dagelijks want ik vind het echt supertof. Enkele dagen geleden heb ik weer heel even het ook al zo door mij geliefde spel Street Fighter V opgestart maar ik greep al weer gauw terug naar Samurai Shodown. Wat dat betreft vind ik deze Samurai Shodown net iets toffer dan SFV. Ik ga mn waardering dan ook verhogen naar 5 sterren voor dit spel.

Dit is duidelijk een reboot en ik heb hem gespeeld op Amiga 500 of op de Snes... ik weet het niet zeker.
Met die dikzak en er zat een karakter in die vocht als een drunken master dat was mijn favoriet.
Die goeie ouwe tijd en hij komt binnenkort ook uit op de Switch..
toch weer leuk om dit weer op te pikken!.

banjo

Zelf vind ik hem qua gameplay enorm veel lijken op deel 4. Hoe dan ook dit spel is en blijft enorm tof. Dit speel ik werkelijk elke dag wel even. Ik kom ook regelmatig Nederlanders tegen die dit spelen. Meer dan ik van te voren had verwacht en gehoopt. Hou je van fighting games dan hoor je deze game gewoon in huis te hebben.