Granblue Fantasy Versus (2019)

PlayStation 4
Fighting

Ontwikkeld door Arc System Works
Uitgegeven door Cygames

Deze geanimeerde 2.5D-fighter situeert zich in hetzelfde universum als de Granblue Fantasy RPG’s. Enkele van de speelbare karakters uit deze franchise zijn – Gran, Kataline, Charlotta, Lancelot, Ferry, Lowian en Ladiva.

avatar van theo79
Ondanks dat ik normaal gesproken niet zo'n fan ben van Arc System fighting games ben ik wel benieuwd naar deze fighting game die dit jaar uitkomt.

Het spel schijnt iets trager en makkelijker te zijn dan Blazblue en Guilty gear.
Ik hoop dat er in Europa (ook) een fysieke uitgave van komt want ik vermoed dat ik deze dan wel ga kopen.

avatar van theo79
Het afgelopen weekend was er een demo te spelen mits je een Japans account hebt. Zelf heb ik dat niet maar inmiddels is er al behoorlijk wat gameplay te zien op youtube. Dit spel lijkt me enorm tof te gaan worden. Over het algemeen zijn de mensen die het al gespeeld hebben er ook (erg) lovend over. Het wordt qua gameplay zelfs een beetje vergeleken met Street fighter. Hier wat gameplay wat ik vond op youtube:

THIS GAME LOOKS TOO GOOD! | Granblue Fantasy Versus Beta Matches - YouTube - m.youtube.com

avatar van theo79
Inmiddels deze game gescoord. Eindelijk eens een Arc System Game die ik echt heel tof vind. Granblue is niet enorm op combo's gericht en is qua gameplay best wel een beetje met Street Fighter te vergelijken. Special moves zijn ook op de Street fighter manier te doen maar indien gewenst kun je special moves ook doen door een bepaalde richting in te drukken plus de R1 knop. Het spel is dus ook prima voor beginnelingen te spelen. Zelf vind ik het wel het leukste spelen op de Street fighter manier. Qua graphics ziet het spel er ook goed uit. Ik zet hem voor nu op 4 sterren en wie weet verander ik dat in de nabije toekomst nog naar boven of beneden.

avatar van theo79
De afgelopen dagen dit spel volop gespeeld en sjonge jonge wat is dit een top fighting game zeg! Ik durf nu al wel te stellen dat dit spel ergens hoog in mn top 10 van beste fighting games ooit thuishoort. De gameplay voelt enorm goed aan en de battles online kunnen heerlijk intens zijn. Als klap op de vuurpijl ziet het spel er ook nog eens fantastisch mooi uit. Het spel heeft in Europa trouwens nog niet officieel een release gehad maar ondergetekende heeft dit spel dus geimporteerd.

Dit spel durf ik nu met een gerust hart van 4 sterren te verhogen naar 4.5 ster