Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint (2019)

Alternatieve titel: Ghost Recon: Breakpoint

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Het jaar is 2023, vier jaar na de gebeurtenissen in Wildlands. Nadat de miljardair, ondernemer en filantroop, Jace Skell, het kleine eilandje Aurora opkocht, is het veranderd in het centrum van de drone-industrie. Met als grote hub Skell Technology, het blue chip-bedrijf dat drones produceert voor commerciële, maar ook militaire, aannemers. Als er bewijs opduikt dat Skell niet enkel aan de VS levert, maar ook andere regimes van technologie voorziet, wordt Ghost Cole D. Walker eropaf gestuurd. Maar al snel verliest men contact met hem, en wordt het eiland bezet door een particuliere militaire aannemer genaamd Sentinel, die blijkbaar onder het bevel van Walker zelf staan.

Ondanks dat ik snel uitgekeken was op Wildlands, ben ik wel nieuwsgierig naar deze game.

Vandaag maar eens de technical test spelen

avatar van KOKUSMAKREEL
Trailer ziet er prima uit

Ghost Recon Breakpoint Review In Progress - Point Break - GameSpot
een 4

Dit spel krijgt er flink van langs een slecht A.I slechte tactieken etc etc
En ik vind het er echt niet mooi uit zien..

1,5
Voor 30 euro gekocht, maar zelfs gratis is die het niet waard. Ik wil mensen ervoor behouden dat ze dezelfde fout maken als ik.

Op vrijwel elk punt een achteruitgang tov zijn voorganger. Een of andere hippiegrot met hoestende npc’s, waar allerlei andere spelers rondlopen is het ergste wat ik ooit heb gezien in een Ghost Recon game. Ik wil gewoon tactisch knallen met keiharde soldaten ipv slecht geschreven gesprekken voeren met allerlei Silicon Valley achtige figuren.

We moesten er even inkomen maar uiteindelijk hebben we in een groep van 4 hier ons prima mee vermaakt de laatste weken. Met dezelfde groep van 4 hebben we ook Wildlands en The Division 1&2 helmaal ziek gespeeld en deze game past er wel ergens tussen in.

Het is wel een chaotische map en ook wat teveel lange cutscenes tussendoor. Iets minder focus op verhaal en iets meer focus op klassieke Ghost Recon gameplay had wel gemogen. Cutscenes met Jon Bernthal in de rol van Walker zijn trouwens wel erg de moeite waard.

Verder niks leuker dan met z’n vieren in een chopper van missie naar missie te vliegen en continu looten en bouwen aan betere gear/skills/perks. Maar toegegeven: het had allemaal wat tactischer/moeilijker gemogen. Met een chopper midden in een vijandige compound landen en er al gun blazend uitrennen lukte vaker wel dan niet. Ergens moet dat niet kunnen. Dus laten we zeggen: 3.5*