F1 2019 (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / PC
Sports

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Neem plaats achter het stuur in de koningsklasse van de autosport – en baan je weg naar de top in de carrièremodus. Voor het eerst binnen de reeks is ook de opstapklasse naar de Formula One – de Formula 2 – vertegenwoordigd. Tevens nieuw zijn de mogelijkheden om het uiterlijk van je Formula One bolide naar wens aan te passen binnen de online spelmodi.

avatar van richiedoom
Geen populair spelletje hier op Gamesmeter blijkbaar....

Ik ben bij F1 2018 ingestapt en ik heb me daarmee al kostelijk vermaakt, deze 2019 editie is zelfs nog een tikkeltje leuker en beter. Formule 2 is ditmaal toegevoegd, de graphics zijn weer net een tikkeltje mooier en gewoon de algehele feel van de game is fijn. De AI vind ik persoonlijk ontzettend goed, tegenstanders doen er alles aan om jou niet te laten inhalen en het is soms echt knokken geblazen om je positie te behouden (ik speel op moeilijkheid 90/110). Lekker spelletje! Maar ben ik de enige?

avatar van bvonk
Nee hoor, zijn er echt wel meer.

Heb de game ook maar helaas nog niet veel tijd gehad om goed te spelen, zit nu in Spanje. De F2 is een goede toevoeging met een leuk maar kort verhaal, daar gaan ze hopelijk mee verder in de toekomst.

Voor de rest zit het allemaal weer sterk in elkaar, je kunt het zo moeilijk of makkelijk maken als je wil en weer veel wagens uit het verleden waarmee je kunt rijden. Je kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het weer veel van hetzelfde is maar aan de andere kant is de vraag wat er dan anders moet. Het is nu eenmaal een spel dat er elk jaar moet komen dus je kunt best een jaartje overslaan als gamer.

Speel het spel nog even wat verder voordat er een punt komt, denk nu aan een 4.0.

avatar van richiedoom
Ik las dat er in september een update komt waardoor je een heel kampioenschap F2 kunt spelen. Had er wat mij betreft bij release al in moeten zitten maar goed, leuk extraatje!