Dragon Quest Builders 2 (2018)

PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix en Nintendo

De Children of Hargon, een ​​groep met als doel alle bouwers te elimineren, zodat er niks nieuws meer gemaakt kan worden, terroriseren de wereld van Dragon Quest. Maak een eigen bouwer aan en probeer aan de Children te ontsnappen. Als je hierna ontwaakt op Awakening, een eiland zonder gebouwen, ontmoet je al snel de vergeetachtige Malroth. Samen zullen jullie een commune moeten opbouwen om het tegen de Children op te nemen.

avatar van Maxigames
Erg verslavend! Het lijkt op het eerste gezicht erg veel op het eerste deel, maar ik merk al snel dat er veel verbeterd is, alles lijkt een stuk gestroomlijnder en vermakelijker als het eerste deel, al was dat ook al best een prima game. Gevechten zijn leuker, verzamelen van materialen gaat vlotter, en je slaat met je wapens niet meer de hele tijd je eigen bouwsels kapot. Ook de Skybox is een stuk mooier, wat gelijk alles er aantrekkelijker uit doet zien.

avatar van Maxigames
Het gebeurd me niet vaak dat ik een 85 uur durende verhaallijn zo snel uitspeel
De verslavingsfactor is echt sterk. Het spel heeft me dan ook positief verrast (niet dat ik dacht dat het niet goed zou zijn) maar dit is eigenlijk net die extra schep kwaliteit, afwerking en content er bovenop die ik in het eerste deel graag had gezien, en dan doen ze er nog een paar scheppen bovenop...
De verhaallijn ben ik nu door maar er is nog meer dan genoeg te bouwen, sterker nog het echte bouwen begint pas echt nu ik de meeste dingen unlocked heb. Ik moet zeggen dat het RPG-verhaal gehalte ook zeker niet tegenvalt, in het begin voelt het verhaal erg dunnetjes en onbenullig, maar het wordt hoe langer hoe beter en laat toch een zeer behoorlijke indruk achter.
Wat het natuurlijk helemaal mooi afmaakt zijn de prachtige Dragon Quest characters, monsters en uitgebreide variatie in muziek die ook erg goed is in deze game.
Het enige minpuntje vind ik dat je maar 1 safe file hebt, en daarnaast nog de autosave. Dat vind ik persoonlijk een beetje eng, ik vind dat er toch minstens een stuk of 3 ter beschikking zouden moeten zijn. maar tot nog toe doet de game heel solide (niet glitchy) aan en heb ik er wel vertrouwen in dat het goed blijft gaan.