Een zooi vidz gekeken om te checken hoe het zat met die pixel editor en ondanks dat 'ie er niet inzit, bleek het toch voldoende ammo te zijn om die battle te beslechten...
Al snel weer in het dev-ritme gerold, niet super veel veranderd in al die jaren.
Eerst maar ff de disclaimer: De Europese servers zijn nog brak, dus upload/download mislukt negen van de tien keer (wordt aan gewerkt blijkbaar). De anime en music maker tools zitten er niet meer in en er zijn nul import mogelijkheden, dus geen eigen graphics (wel echt een ton of assets en een uitgebreide char creator). En De tutorial is lachwekkend lame, legt de bare necessities niet eens uit en laat echt helemaal niks zien van de mogelijkheden.
Gelukkig wist ik nog net genoeg van de event planning of old om al snel weer in te haken. Minder gebruikersvriendelijk, maar wel lekker uitgebreid. En al snel rol je van gewoon een deur willen maken in complexe loops van switches en variables. Binnenstappen in die nieuwe deur leidt tot routing, sfx, animation en uiteindelijk een nieuwe map. Met nieuwe deuren! En dan na 3 volle maps erachter komen wat je eigenlijk in dat eerste event had moeten doen... Maar dan na uren zwoegen, omwegen en veel knippen en plakken, is het eindelijk aangebroken, de echte playtest! En dan na de intro al gelijk terug de editor in om alle waits en timers te tweaken... Dus eh, de Dark Souls of game dev tools..?
Eindresultaat duurt dus nog wel een tijdje
, maar zo gauw als 'ie wil connecten load ik wel 'n proloog up.