Lost Odyssey (2007)

Xbox 360

Ontwikkeld door Mistwalker en Feelplus
Uitgegeven door Microsoft

Kaim, een mistroostige onsterfelijke held van duizend jaar oud, is het zat te leven onder het juk van corrupte mensen die door de macht van demonen uit de duistere wereld de mensen proberen te besturen. Het land waar het zich afspeelt zit in een industriële revolutie en zit vol met verraad en nijd. Het is aan jou om de slechterik uit het verhaal, die streeft de macht der demonen te verkrijgen en de wereld te regeren, te verslaan en de rust en vrede te herstellen.

Kan niet wachten op deze game! Ik denk dat dit de game van het jaar gaat worden en blue dragon totaal doet vergeten!

avatar van Tha)Sven
Ik was al vergeten dat hij dit jaar uitkwam. Word een serieuzere game dan Blue Dragon, wat ik opzich wel kan waarderen. Ben nooit echt een fan geweest van JRPGs maar langzamerhand beginnen ze mijn waardering te krijgen. Hoop dat deze game mij echt kan overtuigen op next gen gebied

Zelfde composer en producer als van FFs, de intro en begin battle stukje ziet er iig ziekelijk vet uit , dit lijkt me echt een top titel, mischien wel een reden om een 360 aan te schaffen, eerst even wachten of 'ie niet ook op de PS3 komt...

avatar van Bahamut Zero
Op deze site staat dat hij al uit is, maar andere sites melden dat hij begin 2008 komt. Iemand misschien meer info?

/Bahamut Zero

avatar van Tha)Sven
Hij verschijnt ook pas volgend jaar helaas.
15 februari.

avatar van rpger
Ziet er inderdaad cool uit, vreemd dat het bij die Japanse titels de ene keer weer xbox is, dan weer ps(3), dan weer multiplatform...

avatar van Tha)Sven
Hij is bijna uit en volgens de reviews helaas een wisselvallige game. Meer volwassen dan Blue Dragon, maar het verhaal schijnt maar matig te zijn. De game ziet er wel prachtig uit, maar heeft daardoor ook wat problemen met de framerates.
Voor mij een titel die ik absoluut ga halen,
Maar dan wel als hij in de budgetbakken ligt.

avatar van rpger

Recentie op gamespot. Laadtijden gaat echt wel een probleem vormen op consoles voor dit soort grote games, er moet echt meer met HDDs gewerkt gaan worden. .

avatar van Bahamut Zero
Is deze vanaf overmorgen ECHT te koop? Ik hoorde wat gemompel op mijn werk hiervan

Yes, hij is vandaag te koop in de winkels.

avatar van hcharmen
zijn er al mensen die hem gespeeld hebben???
ik wil graag reacties??

Ik ook...kennelijk vind niet iedereen hem leuk.
Maar B.Zero wil hem wel kopen.

avatar van Bahamut Zero
Ja, had er vandaag geen tijd voor maar ga hem morgen zeker weten kopen!!!

avatar van Bahamut Zero
Eerste indruk van deze game is bij mij heel goed. Je speelt een onsterfelijke krijger die zijn geheugen kwijt is. Hij krijgt zijn gedachtes wel steeds beetje bij beetje terug d.m.v. dromen. Gevechten zijn ook vet, je kan ringen equipen die je extra schade aan kunnen laten richten d.m.v. een soort targeting system (je ziet hierbij 2 ringen en als je die precies over elkaar heen laat vallen krijg je de sterkste aanval). Ben nu bij de eerste boss maar moet zeggen dat die wel een struikelblok is dus ben nu in de buurt ff aan het levelen en probeer het daarna weer. Het skill system lijkt heel erg veel op Final Fantasy 9, je equiped een ring of iets dergelijks waar een skill aan verbonden is, zodra je de benodigde sp hebt verzameld leer je deze skill en kun je hem aan je character linken. Voor iedereen die op zoek is naar een RPG waar je even mee vooruit kan (het spel telt maar liefst 4 dvd's) beveel ik deze zeker aan! Ook de graphics zijn bloedmooi, de filmpjes adembenemend.

avatar van hcharmen
thanx hij klinkt erg vet als ik naar reviews en filmpje op internet kijk
maar dat word denk ik eerst sparen voor xbox 360:P

de filmpjes waren mooi alleen ik hou niet van dit genre

avatar van Onderhond
Je speelt een onsterfelijke krijger

Lijkt me niet bepaald een geweldig uitgangspunt voor een game

avatar van Bahamut Zero
Je kan wel gedood worden, maar je komt na 3 beurten weer tot leven (mits je team stand houdt). Als je hele team verslagen wordt dan is het game over

xbox360fanboy schreef:
de filmpjes waren mooi alleen ik hou niet van dit genre

Uh...

avatar van Naomi Watts
Nu een paar dagen onderweg en na een begin gemaakt te hebben is het tijd voor een first impression.

Het ziet er allemaal erg gelikt uit, de setting is ideaal, het level up systeem is well thought of (elk level heeft een level limit waardoor het uitdagend blijft, de level up nerds die zichzelf graag heel erg sterk maken zodat ze fluitend door de game komen kunnen hun biezen dus pakken), het battlesysteem is perfect en het Aim Ring system is een toffe add-on.

De main story line is niet geniaal maar is zeker wel vermakelijk. Lost Odyssey moet het vooral hebben van de karakter uitdieping en ontwikkeling en hun aangrijpende hartverscheurende geschiedenis. Wat ik ook veel belangrijker vindt eigenlijk. Veel games laten dat na (vooral RPGs) maar sinds FFX is deze Lost Odyssey pas de volgende.

Ook de characters zijn state of the art. Kaïm begint als de stille held, hij lijkt ondoorgrondelijk maar naarmate je verder in de game komt, leer je hem en zijn mede collega's steeds beter kennen. Alsof je zelf deel vormt van hun groep, erg sterk gedaan.

Seth, daar weet ik op dit moment niet veel van. Maar ze heeft al een tipje van de sluier opgelicht.

Dan hebben we nog Jansen, mister one-liner. Het personage die je wantrouwt maar toch heeft ie van de momenten dat zijn charme naar bovenkomt. Bezit ook een geweldig gevoel voor humor. One hell of a guy.

De kids Cooke en Mack winnen je hart in no time. Het segment met Lirum zorgt ervoor dat je ze al heel snel leert kennen.

Dan heb ik nu Ming net bij mijn party. Het moet gezegd worden; what a rack!! Daar heb ik nog geen voorstelling van haar innerlijk maar dat zal nog wel komen.

Ook de environments zijn oogverblindend. Hooggebergtes, een ruïn town met uitzicht op de prachtige oceaan maar vooral white city Numara is prachtig. Hier is het volop genieten van de pracht en praal. RPG's op dit graphics niveau geven het toch een extra dimensie.

Ook de dreams van Kaim die regelmatig terugkomen kent wat mindere maar er zijn ook vele interessante. Zoals ik al zei ligt de grote kracht in de emotionele lading van de game. De Hanna dream, de Myna dream, het Lirum segment etc. Ik heb al wat aantal keren in tranen gezeten achter mijn tv.

Anyway, zeker een aanrader. De game heeft al flink wat matige reviews gekregen maar die dragen ook voornamelijk argumenten aan wat Lost Odyssey ook niet pretendeert. Laat dit je niet weerhouden en haal deze game in huis. De game telt wel 4 disc maar het is niet zo dat deze game zo big is maar komt voornamelijk door die slammin' cutscenes.

Naast de characters heeft de game mijn hart ook gewonnen. 5* alvast en met stip in mijn top 10. Benieuwd wat me nog te wachten staat...

Mmmm, het water loopt me in de mond na je preview en de beelden die ik tot nu toe gezien heb zijn adembenemend. Begin nu steeds meer te twijfelen of ik toch niet voor de 360 moet gaan ipv de geplande PS3...

avatar van Naomi Watts
De cutscenes zijn idd erg adembenemend en i kdenk dat dit wel wat voor jou is.

Ik zal in RPG point of view dan voor de X360 aangezien er op RPG gebied weinig PlayStation exclusives zijn. Die komen ook gewoon op de X360.

Naomi Watts schreef:

En even over die laatste zin, kort en krachtig: Genoeg! Dat is ook zo sterk aan Lost Odyssey. Steeds als je iets niet verwacht dan komt het naar voren. Het doorsnee 'Oh, dat is mijn vijand dus die zal het wel overleven tot het einde' element ontbreekt in dit spel. En dat maakt je alleen maar nieuwsgieriger om verder te spelen

avatar van Naomi Watts
Inderdaad. De game heeft elementen waar die zich onderscheidt van anderen (in de goede zin van het woord).

avatar van Bahamut Zero
Dat heb ik weer Ben bij de laatste dvd aanbeland... Pakt ie hem niet!!!
Wordt hier schijtziek van

Bahamut Zero schreef:
Dat heb ik weer Ben bij de laatste dvd aanbeland... Pakt ie hem niet!!!
Wordt hier schijtziek van

Nou na 2 1/2 maand wachten eindelijk een nieuw exemplaar van dit spel gekregen via Microsoft (Hopeloos daar, na 3 telefoontjes ). Kunnen we hem nu uit gaan spelen

Damn, die customerservices zijn altijd zo lekker snel ja... Game ze, Bahamut!

Nog steeds zo weinig stemmen hier , had verwacht dat dit toch wel een grotere Xbox titel zou worden, toch een van de weinige goeie (J)RPGs in het 360 aanbod.

Geweldig spel! Alleen doet schijf 4 het niet. :lol: Al die uren voor niks zitten spelen.

avatar van Naomi Watts
Wat heeft iedereen toch met schijf 4?

avatar van Jer0en
Voor mensen zoals ik die problemen met disc 4 hebben. Installeer de disc op je xbox en ga hem daarna spelen vanaf je harde schijf. Voor mij was het probleem meteen opgelost daarna.