Ontamarama (2007)

Nintendo DS
Music

Ontwikkeld door Noise Factory
Uitgegeven door Atlus en Noise Factory

Ontama zijn kleurrijke sprites die op het eiland Ontarama leven. De mensen op dat eiland houden van Ontama's omwille van hun vredevolle natuur en hun muzikale eigenschappen. Op een dag worden ze echter ontvoerd. Het is aan het koppel Beat en Rest om Ontanamaestros te worden en de Ontama's en het eiland te redden.

Een leuke DS music-ritme game, er zijn best wat gelijkenissen met Elite Beat Agents. Hoewel het verhaal wat minder origineel is (en er eigenlijk niet toe doet), zijn de game-mechanics weer eens wat anders. Er is een soort assymetrisch ritme aspect. Je moet namelijk de ontamara's beneden aantippen en bijna tegelijkertijd, op het juiste tijdstip de richtings-toetsen typen. Als die voorbijflitsen zonder dat je de juiste ontamara hebt geraakt is dat een fail. Best verwarrend en paniekzaaiend af en toe.

En ook weer typisch voor dit soort spellen, 11 stages geen probleem en bij de laatste stage is de moeilijkheidsgraad plots onmenselijk hoog. Ik ga mijn vrouw vragen de ontamara's te 'poppen'zodat ik me op de pijltjestoesten kan concentreren en dan moet het mogelijk zijn.

Da's trouwens gelukt, met 1 persoon die de ontamara's aantipt en de ander die het ritme bijhoudt is die laatste stage makkelijk te doen.

Nice! ...Weer eens wat anders, cheaten met je vrouw .

LOL!!

Maar was dat wel cheaten? Ik zie het eerder als multiplayer

Vooruit dan... Single player spousal co-op is een thing vanaf nu!