Raji (2020)

Alternatieve titel: Raji: An Ancient Epic

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Nodding Heads
Uitgegeven door Nodding Heads, Super.com en Premium Edition

Raji is vastbesloten om haar broer te vinden en vrede te terug te brengen in het rijk van de mensen. Om de gruweldaden en het verlies van dierbaren te laten stoppen, neemt ze het op zich een einde te maken aan deze roekeloze oorlog. Door de grote heer der demonen, Mahabalasura, met een slimme list te misleiden.

Laatste paar dagen even de turbo op deze game gezet en vanmiddag/vanavond zowat in 1 ruk uitgespeeld. Mooie game hoor, wederom een Gamepass pareltje. Fixed camera werkt goed in deze game en waardoor je ook af en toe gave shifts in perspectief krijgt. De storytelling is goed gedaan en de combat met allerlei moves en wapens is afwisselend en enigszins uitdagend. Op den duur wordt het wel wat te makkelijk maar dat is ook wel es lekker.

Eigenlijk bedoel je - 'wederom een indie pareltje'. Gamepass heeft tenslotte niets met de game te maken buiten het feit dat ze het momenteel toevallig even in roulatie hebben op hun uitleendienst. Wat op zich best wel aardig is. Dat wel. Want dat het best een knappe game is betwist ik niet - heb hem zelf op mijn Switch wishlist staan nadat ik hem een hele tijd terug bij een vriend heb uitgeprobeerd. Alleen kwestie van hem eens in een degelijke sale tegen te komen. De hele Indiaase setting is wel mooi neergezet en niet iets dat je heel vaak tegenkomt. Wel jammer dat je in de tussentijd niets meer van de developer hebt vernomen qua nieuwe games of plannen (buiten support voor deze game).

Sinner schreef:

Haha je hebt gelijk uiteraard, meer dat ik de laatste tijd aardig wat kleinere Gamepass titels aan het spelen ben en ze stuk voor stuk mij goed bevallen. Denk trouwens dat dit erg mooi oogt en speelt op de Switch.

mrdig schreef:
kleinere Gamepass titels

Dat is wat mij betreft met name een van de grote voordelen van de service, alsook van de Switch Eshop of de Humble Bundle Monthly op PC. Je komt op deze manier vaak in contact met Indie games die vaak erg goed tot uitstekend zijn maar die je anders wellicht nooit zou hebben gespeeld of zou hebben gezien.

Nou houd ik de Indie scene best in de gaten maar zelfs dan komen er vaak games uit die onder mijn radar door zijn gevlogen. Zoals destijds Raji dus.

avatar van angelo2
Dit weekend in 1 ruk uitgespeeld. Mooi, sfeervol spel die je meeneemt in de wereld van de hindoegoden.
De graphics zijn over het algemeen wel prima hoewel soms wat ondermaats met bijvoorbeeld vlakken met weinig textuur. Het grootste minpunt voor mij waren wel de framedrops tijdens gevechten. De Switch had hier redelijk wat last van waardoor een bossfight ineens heel lastig werd met maar 16 frames per seconde. Buiten dat verder een toffe indiegame. Een 8!