Tannenberg (2019)

PC / Macintosh / Xbox One / PlayStation 4
multi player / online

Ontwikkeld door M2H en Blackmill
Uitgegeven door M2H

Ervaar authentieke actie tijdens de Eerste Wereldoorlog. Pak je geweer, maak je sabel klaar, houd je gasmasker goed dicht en bereid je voor om je rol te vervullen in een van de grootste conflicten in de geschiedenis. Tannenberg brengt de massale veldslagen van het Oostfront tot leven met 64 spelers die vechten voor controle over belangrijke sectoren van het slagveld, elk met een duidelijk strategisch voordeel. Kies voor het Russische rijk, of voor Duitsland en hun bondgenoten, en help het tij van de oorlog te keren.

Dit lijkt me nog eens een originele shooter. Geen CoD bombast hier, eerder bescheiden production-values, maar een onverbruikte setting en vooral de kans om als moffen te spelen in WWI, heb je toch niet vaak.
Vandaag de fysieke PS4 versie binnengekregen, misschien eens uitproberen een van dees.

Benieuwd wat je er van vindt!