Star Wars Jedi: Fallen Order (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Respawn
Uitgegeven door Electronic Arts

Het verhaal situeert zich kort na de gebeurtenissen uit Revenge of the Sith. Volg de jonge padawn Cal Kestis. Na de afkondiging van Order 66 - een oproep om de gehele Jedi orde van de kaart te vegen - ben jij één van de laatste overgebleven Jedi. Het is jouw taak om je training als Jedi te voltooien als eerste stap om de Jedi orde in het geheim weer opnieuw op te bouwen.

Nu op Gamepass / EA Play
Fantastische game.

Wat een geweldig einde. Blij deze game alsnog te hebben gespeeld. Hele dope Star Wars episode!
Battles voelen goed en spelen met de force blijft altijd leuk.
Karakters waren ook erg goed.

avatar van hitman
Mochten er mensen iets weten? kunnen jullie me dan helpen? krijg na zoeken alleen maar meer onduidelijkheid

Hoi
Vraag je mijn hulp om de game Fallen order van star wars.
Ik ben bij zo'n planeet waar ik naar toren moet gaan, maar bij een kist vraagt die scomp link repair. Maar hoe? Kan onmogelijk terug gaan vanwege die kabel banen.
En ook unlock fors push dat heb ik nog niet gehad. Volg gewoon de verhaal lijn.

Mvg 606

avatar van _iLoVeMoViEs_
Een mix van heel veel games.
Dark Souls in de gameplay, Tomb Raider in de puzzels en Metroid in het map design.
De game heeft een prima verhaal, de werelden zijn heel mooi gemaakt en de gameplay is leuk.

Wat persoonlijke minpuntjes zijn de puzzels die soms vervelend en onduidelijk kunnen zijn.

Voor de rest een goede game. Ben wel benieuwd naar Fallen Order 2

avatar van FlorisV
Wel heul weinig recensies hier ondanks dat het zo'n triple A titel is. Ik ben er nog niet hooked aan geraakt maar heb het af en toe gespeeld. Hopelijk toch wel dit jaar uitgespeeld...

avatar van FlorisV
Jedi goes Tomb Raider. En het resultaat is zeker fraai. Ook stelde het plot me meer dan tevreden.

Fallen Order combineert Force Unleashed achtige hack and slash met Lara Croft-achtige exploratie in imposant uitgebreide omgevingen. EA heeft de nodige haat verzameld onder gamers maar lijken na hun Battlefront misbaksels behoorlijk goed op weg, ook gezien het goed ontvangen Squadrons.

Vandaag heb ik deze uitgespeeld. De laatste dagen raakte ik toch meer hooked. Bij Jedi Fallen Order had ik echt behoorlijk wat tijd nodig om er in te komen. Maar de laatste dagen heb ik het echt veel gespeeld, kwam het echte Star Wars gevoel en vloog ik er doorheen. Toegegeven kwam dit ook omdat ik de moeilijkheidsgraad omlaag stelde. Want de normale was voor mij best pittig.

Het spel is grafisch grotendeels een parel. Ik vind het gezicht van Cere, met ogen die zowat uit haar kassen ploppen...geen gezicht, maar verder is er veel moois te zien. Emoties zijn ook echt goed gedaan in de animaties. De camera is altijd op de juiste plaats. De muziek voegt veel sfeer toe zonder al te veel de vertrouwde deuntjes van stal te halen. Stemacteurs helemaal in orde.

Het spel speelt erg soepel zoals je van triple A mag verwachten. De balans is redelijk goed. Een onoplettend speler kan zelfs door een trooper klein worden gekregen. En door veel vijanden ook voldoende uit te rusten met zwaardere wapens zijn ze dreigend genoeg. Verder zijn bepaalde dieren zeker in het begin behoorlijk link. Wel had ik toch het typische probleem dat het nu eigenlijk te makkelijk was, maar een nivo hoger eigenlijk weer te moeilijk. Meer gradaties waren beter geweest.

De kaart is altijd iets wat lastig is om echt goed te krijgen. Hoewel ik ontzettend moest wennen aan de bediening vond ik wel dat de legenda erg handig was, je kon goed zien waar je naar toe moest, waar je nog niet was geweest etc.

Mijn kritiek op Jedi Fallen Order richt zich op een aantal kleinere zaken:

-Volgorde. Ik kreeg echt pas na vele uren spelen het Star Wars gevoel. Toen ik die Probe Droids tegenkwam met dat fantastische geluidseffect bijvoorbeeld. Ik denk dat het beter was geweest dat soort nostalgie opwekkende elementen eerder te introduceren (en tsja, troopers zijn nogal standaard);

-Verzamelen loont niet. Je krijg enkel cosmetische aanpassingen kado en wat lore, maar nooit uitbreidingen waar je echt iets aan hebt tijdens het spel. Leuk om af en toe dat schip een nieuwe lik verf te geven, je sabel een ander kleurtje of een andere poncho aan te trekken, maar erg lonend is het niet;

-Slechte hints. Hoewel ik wel van puzzels hou liep ik af en toe vast, dit is op zich normaal, ook bij Tomb Raider heb ik wel eens hulp nodig pmdat ik me te pletter loop te zoeken, maar toch hadden er soms behulpzamere hints verstrekt kunnen worden dan "ik denk dat we nog een bol moeten vinden"...duh!