menu

The Surge 2 (2019)

mijn stem
3,25 (4)
4 stemmen

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Action / RPG
single player / online

Ontwikkeld door Deck13
Uitgegeven door Focus

De grote catastrofe die de megacorporatie CREO heeft getroffen breidt zich gestaag uit over de rest van het land. In een poging dit tegen te houden plaatst men meteen een quarantaine rond de stad Jericho City. Terwijl de stad verzwolgen wordt door doorgedraaide werkrobots, nano-virus geïnfecteerde zombies, en alles overnemende AI, proberen de laatste mensen wanhopig te overleven. Als een van de overlevenden, gevangen in deze tot moordmachine verworden metropool, zal je een manier moeten vinden om te ontsnappen.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=pcOkKC_UJsI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van JacoBaco
Helaas nog geen release datum.

avatar van Shinobi
3,0
Het is dat ik gisteren toevallig een review op YouTube zag over deze game, want anders had ik überhaupt niet geweten dat deze game al sinds 24-09-2019 uit is. Ik heb begrepen dat er een hoop dingen zijn verbeterd, dus ik ben benieuwd.

avatar van Shinobi
3,0
Teleurstellend vervolg.

Na alle positieve berichten had ik eigenlijk meer verwacht van dit vervolg.

Bij aanvang heb je de keus om te kiezen uit een aantal personages die zo elk hun eigen achtergrond hebben. Je zou zeggen dat dit invloed heeft op het verdere verloop, maar dat is slechts schijn; nergens komt men hierop terug. Niet dat het narratief zo denderend is, want boeiend wordt het helaas nergens. Zelfs het weerzien met een oude bekende is een domper.

De beproefde SoulsBorne gameplay keert weer terug. Het is te merken dat alles nu iets vloeiender in elkaar steekt. Daarbij blijft het vermakelijk om ledematen af te hakken, opdat je uitrusting en wapens kan verkrijgen. Een nieuwe toevoeging is het pareren van vijanden en snel een tegenaanval uitvoeren. Dit is aardig bedacht, echter werkt het niet dermate intuïtief genoeg.

Deck13 heeft getracht om de spelwereld uitgebreider te maken, aangevuld met verscheidene zijmissies. Het probleem is alleen dat deze - vrijwel grijze - wereld nauwelijks kan imponeren. Daarvoor zijn de bijfiguren en het stemmenwerk erg kleurloos te noemen. Het recyclen van eindbazen en sommige zijmissies die een glitch bevatten, zegt denk ik meer dan genoeg.

Al met al is 'The Surge 2' best oké voor een keer, hoewel de middelmatigheid wel overheerst.

3,0 Sterren.

avatar van Eliandjiee
4,0
geplaatst:
Hier volgt mijn review welke ik ook ergens anders heb gepost;

The beginning ++
The tutorial area was pretty rough in it's level design, but after that it greatly opens up. When I got to the first real area I really enjoyed the level design. Finding shortcuts back to the Medbay gives the same satisfaction as finding shortcuts in Souls.

The combat (& crafting) ++
The combat is really well done. They totally use the Souls formula but add some twists in the mix. First of all there is directional blocking which works pretty good, even for me as a player who's playstyle tends to be all about doding. But the most interesting mechanic is cutting of limbs to get schematics and material for gear. This makes grinding really enjoyable and works addicting. Cutting off limbs looks really cool and feels satisfying. The crafting and upgrading also works really well as a system.

Weapons & Build variety ++
There are A LOT of weapons. There are a bunch of different weapon types (I'm inclined to say about 8 ) and a lot of options in each class. I think the balance is really well done: every weapon type is viable and this gives the player a lot of options. You can go for a slow hammer style or a fast punching style.
The build variety is not like it is in Souls with leveling up different skills, but depends on your gear and implants. There are a lot of cool armors and implant options and this adds greatly to giving the player the option of different playstyles. Given that you can switch implants and armor on the fly is a plus and allows for differend playstyles and builds in one playthrough. Whether you want to smack people in the face from short range and tank hits or poke with a spear and dodge for days or add some elemental damage into the mix; everything is viable.

Bosses +-
This is something that From Software does WAY better. The bosses were enjoyable and some were quite unique and original (Little Johny comes to mind) but most were just humanoids and too easy. Most bosses I beat on the first or second try, and this is not ment as bragging as I am in no way a skilled player, but most bosses are just pretty straight forward and easy. The fights are alright, but never as intense or challenging or unique as in Souls.

Atmosphere and story -
Whereas in Souls I love to watch lore videos on Youtube and dive in all of that, in the Surge I couldn't really be bothered. The story is there, but I have to admit it never really felt or got interesting for me. There are some minor twists and turns but nothing special.
The atmosphere of the sci-fi setting feels cool, but also never reaches the atmosphere that From Software is able to create. I never found myself wanting to keep wandering in the world, I just wanted to progress through everything. This might also have to do with me being a medieval fantasy fan and preferring that over sci-fi

Backtracking and later parts of the game (taking some points) --
After the first halve of the game there is A LOT of backtracking. And I am not a fan of that shit. At the start of the game I liked the level design, and I have to give the developers credit for how they connected everything even adding verticality. But there were too many times I was not sure where to go, everything felt too much like a bad maze and had to look up a guide. This never happens for me in From Soft games. Perhaps it is me, but the amounts of backtracking and having to look up where to go heavily impacted my enjoyment of the second part of the game in a negative way. By the end I was glad to be done with the game, and that is such a shame given how enjoyable the combat is and the promising first half

Conclusion/TLDR 7,5/10 for me (or is it an 8/10?!)
Overall I really enjoyed my time with the Surge 2. The combat was enjoyable, the crafting system well done and the level design is really good (although the backtracking and mazes got annoying in the second half of the game). The hacking off limbs, crafting gears and using different playstyles was a good addition to the Souls formula that they used and further build upon. The bosses and atmosphere can't hold a candle to Souls but were alright. The later parts of the game greatly reduced my enjoyment. If you asked me for a score halfway through I would have given it an 8,5 out of 10 but my feeling right now has it between an 7,5 and 8 out of ten. So that makes an 7,75 right?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:50 uur

geplaatst: vandaag om 09:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.