Super Weekend Mode (2018)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox One / Nintendo Switch
Action / Shooter

Ontwikkeld door Pixelteriyaki
Uitgegeven door Pixelteriyaki en Ratalaika

Dit snelle arcadespel is een combinatie van Breakout! en shoot 'em ups. Middels slechts drie knoppen dien je hartjes te vangen en vijanden aan gort te schieten - dit doorheen negen levels. Doe je best en mik voor de hoogste score!

Ik dacht nog eens wat recente pick-ups te doen voor de Vita. Al wat nu nog uit komt zijn dit type simpele spelletjes. Maar het kost ook amper iets en dit zag er op zich wel aantrekkelijk uit. Het heeft echter zo weinig inhoud dat je er ook zo weer klaar mee bent...

In een soort cross-over tussen Guitar Hero en een shoot 'em up dien je hartjes te vangen, en er gelijktijdig op los te vuren richting de boss bovenin het scherm. Door dit zo lang mogelijk foutloos te doen bouw je aan je combo en dus aan je score. Het wordt echter al vrij snel moeilijker. Op het eenvoudigste niveau kom ik net tot aan level 6. En dat is dus al binnen enkele minuten. Andere spelmodi zijn er niet - je kan enkel wat variëren met het niveau en power-ups.

En de uiterst eenvoudige platinum trofee is al binnen. Dus ik verwacht niet dat ik dit nog snel zal opstarten.