RollerCoaster World (2002)

PC / PlayStation 2
Simulation

Ontwikkeld door N-Fusion
Uitgegeven door Best Buys

RollerCoaster World daagt je uit de snelste en engste achtbaan te ontwerpen, te bouwen en te berijden die je maar kunt bedenken. Bouw een achtbaan van hout of van staal, en kies uit honderden baansecties waaronder loopingen en kurkentrekkers.

SvV_Ying
Sims schreef:
Heb hem thuis liggen. Vroeg met kerstim om Rollercoaster Tycoon, krijg ik dit kutspel. Verschrikkelijk. Wat een shit.

haha prachtig.

En idd, spel slaat natuurlijk helemaal nergens op.

avatar van predator
0,5
Op de PC, ok dan nog mischien wel, maar op de playstation? walgelijk!
*0,5

turbothijd
Een kloon van Rollercoaster tycoon, en geen goede!

avatar van bvonk
Je kunt dit eigenlijk niet vergellijken met Rollercoaster tycoon. Dit is alleen maar achtbanen maken en testen. Tycoon is een compleet spel.

Zelf heb ik alleen de demo een keer gedaan maar heeft niet veel indruk gemaakt. Ik weet ook niet meer hoe duur het spel was maar kan me niet voorstellen dat het net zo duur was als Tycoon en daarom kun je de twee ook niet helemaal met elkaar vergelijken vind ik.

joeri592
ja mee eens

Zo als ik het lees: Een grote flop!

avatar van bvonk
Inderdaad SolodKevin, ik heb alleen maar de demo gespeeld maar was meteen duidelijk dat dit niet echt een spel was. Meer een applicatie om op een simpele mannier achtbanen te bouwen en te simuleren. Als spel dus een grote flop.

avatar van Luigi
0,5
Dacht dat het een vervolg was op roller coaster, maar dat is het zeer zeker niet.

avatar van kaholiic
1,5
Ken dit spel nog wel, me vriend had hem en die is gek op bouwen dus die kon er niet van afblijven. Vond het er lelijk, saai en vervelend uitzien. Maar met een glunderende vriend naast me kon ik er nog wel om lachen.

avatar van jassertje
1,0
Vind dit spel echt een groten flop

En jammer dat veel mensen denken dat dit een vervolg was op de roller coaster tycoon serie

Greetz..

misterwhite
Heb deze ooit gehad voor pc. Vond het destijds nogal een vrij saai spel. Is zeer ééntonig en erg veel mogelijkheden zijn er niet.

avatar van Be-Misty
Idd een vreselijke game!
Ik had hem op de PS2

avatar van polopolo150
Ach, zo slecht is ie ook weer niet...

Je hoeft alleen achtbanen te maken... Dat doet deze spel ook, en dat doet 'ie perfect!

Oke, om eerlijk te zijn, het is misschien een saai spel, maar in vergelijking met RollerCoaster Tycoon zie ik het verschil niet... En zie mijn rating op RCT, want die is vrij "hoog" voor z'n soort.

avatar van Spock
Ik vond dit spel overigens best leuk. Rollercoaster Tycoon gaf je de mogelijkheid om een park te bouwen, terwijl deze je de mogelijkheid gaf om achtbanen te bouwen en daar vervolgens in te gaan zitten. Dat deed deze prima. Het is niks bijzonders, maar meer dan dit verwachtte ik niet. Je kunt je er even leuk mee bezighouden, aangezien het een totaal andere optie heeft dan Rollercoaster Tycoon. Deel drie van die serie heeft deze echter best overbodig gemaakt.

SChANDALIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van markwiering
Ik vind het opvallend dat bijna iedereen dit spel zo afkraakt, en al helemaal dat dit spel in de flop 100 staat, op nummer 14 nog wel!

Als klein jongetje heb ik dit spel vroeger vaak gespeeld. Ik vond het GEWELDIG om eigen achtbanen te bouwen en hier vervolgens in te rijden. Ik kon dit spel dan ook vele uren achter elkaar spelen.

Ik moest er wel goed op letten dat alles goed ging, want soms maakte ik een achtbaan die de volgende "heuvel" net niet haalde. Dan moet ik de achtbaan aanpassen. Soms wilde ik ook bepaalde manoeuvres uithalen tijdens de rit, maar dan kon dat niet omdat de optie voor een lus of een dubbele lus niet beschikbaar was, waardoor ik iets anders koos en de lus of dubbele lus op een andere plek kwamen te staan, waardoor ik toch net niet de exacte achtbaan kon bouwen die ik van tevoren in gedachten had.

Heel leuk spel. Ik heb hier veel speelplezier aan beleefd. Ik zou het aan iedereen adviseren en natuurlijk heeft dit spel zijn beperkingen, maar voor zover de mogelijkheden van dit spel reiken, kan ik dit spel alleen maar prijzen!

4 van de 5 sterren, omdat dit spel toch iets minder leuk was dan bijvoorbeeld Tonka Raceway of A2 Racer 4: De Politie Slaat Terug.