RollerCoaster World (2002)

PC / PlayStation 2
Simulation

Ontwikkeld door N-Fusion
Uitgegeven door Best Buys

RollerCoaster World daagt je uit de snelste en engste achtbaan te ontwerpen, te bouwen en te berijden die je maar kunt bedenken. Bouw een achtbaan van hout of van staal, en kies uit honderden baansecties waaronder loopingen en kurkentrekkers.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Rollercoaster World speelt duidelijk in op het succes van de RC-Tycoon games.Met het bouwen en berijden van je eigen 3D achtbaan slaan ze een iets andere weg in, helaas pakt dit niet al te best uit.

Het is (voor een enkele keer) leuk om een ritje te maken in je zojuist gebouwde achtbaan, maar daar houdt het dan ook eigenlijk wel mee op. De omgevingen zijn sfeerloos, zo is er een verlaten canyon of een uitgestrekt grasveld.

Dit spel weet niet de beloofde gameplay af te leveren daar waar Rollercoaster Tycoon 3 dit, enkele jaartjes later, vele malen beter deed.

1.5*

1,5
Lol, deze heb ik hier ook nog liggen. Niks aan, zelfde cijfer.

Louis2703
Ik ga nog lager zitten. Hier is echt geen lol aan. Als je eenmaal ontdekt dat er geen bezoekers komen en dat je er geen park omheen kunt bouwen.

1,0
Helemaal niet zo leuk als ik had gedacht! Ik vond het spel te saai voor woorden, en ik ben vervolgens ook zo snel mogelijk met dit spel gestopt! Cijfer: 1*!

Slecht. Heel slecht.

Sims
Heb hem thuis liggen. Vroeg met kerstim om Rollercoaster Tycoon, krijg ik dit kutspel. Verschrikkelijk. Wat een shit.

avatar van JohnWilliams
Slecht spel net zoals Tönjann al schreef, ik ga hier nog geen eens op stemmen, bovendien zit deze Game al in de welverdiende Flop100.

avatar van Bart Tönjann
Wat ik ook zo bagger slecht vond waren de bezoekers. Dat waren net papierknipsels die op de grond geplakt waren. Niet alleen zat er geen beweging in, ook nog eens zo 2d als de pest.

avatar van JohnWilliams
Bart Tönjann schreef:

Hou je ook meer van 3D? Wie niet.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Bezoekers...? Dat kan ik me niet eens herinneren. Spel heeft blijkbaar wel een enorme indruk op mij achter gelaten.

avatar van jaspertje3
0,5
Zaten ook geen bezoekers in. Het enige wat je kon doen was vreemde achtbanen bouwen en ze dan berijden. Daar bestaat dit hele spel uit. Eigenlijk is het geeneens een spel.

avatar van Bart Tönjann
Wel bezoekers toch, min of meer. Je kon rondlopen in het park en met de bezoekers praten. Maar zoals ik al zei, die bezoekers zagen er erg nep uit.

ps: Hebben we het hier wel over dezelfde versie?

avatar van Tsjo-Wi
Bart Tönjann schreef:

ps: Hebben we het hier wel over dezelfde versie?

Denk het niet, want hier zaten echt geen bezoekers in!

Dan hebben we het wellicht over een andere versie... Ik bedoel deze:

Louis2703
Dan hebben we het wellicht over een andere versie... Ik bedoel deze:

Klopt, die jij bedoelt is een andere.

Louis2703 schreef:

Klopt, die jij bedoelt is een andere.

Oke, dan haal ik mijn stem weg

avatar van %%%%%%
Dit is mischien wel de slechtste spel die ik ooit heb gespeelt 0,5

avatar van 7higer7
snap niet wat mensen hier slecht aan vind :S
vond hem zeer vermakelijk en dat je gewoon je eigen parken kon maken en prijzen kon winnen met je atracties vond ik echt tof gedaan
erg raar dat deze uberhaupt in de flop 100 komt
3,5 *

avatar van Tsjo-Wi
7higer7 schreef:
snap niet wat mensen hier slecht aan vind :S
erg raar dat deze uberhaupt in de flop 100 komt
3,5 *

Waarschijnlijk ben je in de war met een andere game, misschien Rollercoaster Tycoon, want als ik het me goed herinner kon je hier geen eigen parken maken of prijzen winnen.... Bij deze game kon je alleen een achtbaan maken in een hele simpele omgeving, en die kon je dan vervolgens vanuit first person zelf berijden, en that's it. Behoorlijk weinig inhoud dus maar ik had me er wel eventjes mee vermaakt met mijn neefje.

avatar van Bart Tönjann
Misschien is 7higer7 in de war met hetzelfde spel als ik was een tijdje terug, dat ook RollerCoaster World heette. (zie link in mijn post hierboven)

avatar van 7higer7
o sh*t jullie hebben gelijk
dan ben ik echt in de war
ga ff binnenkort kijken of hij echt zo slecht is ( denk zelf van wel ):P

avatar van Jim Carrey
0,5
Het slechtste RollerCoaster spel deze had er wat mij betreft nooit hoeven zijn, slechter gemaakt dan deel 1,2 & 3 (of er nog meer zijn weet ik niet maar van wat ik gespeeld heb....) kortom : Ziellige Bagger!

0.5*

avatar van WeZet
0,5
Ik zal maar zeggen wat er in mij op komt: Waardeloos! Ronduit waardeloos!

Dit lijkt wel een onafgewerkte BETA- versie, of nee, zeg maar gerust Alpha versie! De game bied een minimaal percentage aan uitleg, en red je zelf maar.

De gameplay is waardeloos, de Graphics zijn om te huilen, misselijkmakend gewoon!

En wat is er dan nog goed aan deze game? Je kan de CD als bierviltje gebruiken, en de hoes is mooi vormgegeven, en je kan er eventueel illegale vuurwerkkrantjes in verstoppen, maar dat was het, leuk voor een knutselmiddag met de kinderen!

***0.5***

avatar van Tha)Sven
Ik heb altijd al een hekel aan Rollercoaster games gehad en deze bevestigt het nog maar eens. Even opgezocht op het internet vanwege de lage score hier en hij is het helemaal waard.
Ik ga hier niet eens meer op stemmen..

avatar van Lucaz
Sims schreef:

Savegames voor de pc versie
te vinden op: http://www.angelfire.com/art2/3d3/rcw.html

Dit is gewoon Saai.

Rollercoaster Tycoon vond ik echt heel vet. Maar toen ik deze bagger speelde..

Het leek ook niet echt op een volledig spel, net of het nog lang niet af was. Meer een demo of zoiets dergelijks.
Dat men hier voor geld heeft durven vragen.

Dit is voor mij geen stem waard.

LiEsJûH
Het enige leuke aan dit spel was dat je in de achtbanen die je gemaakt had kon rijden. Iets wat bij rollercoaster tycoon 1 en 2 niet kon. Maar ondanks dat was rollercoaster tycoon veel beter dan dit mislukte aftreksel.

avatar van Starmaster501
ja, het...is gewoon..... HARTSTIKKE SLECHT
heb me er maar 3 uur mee vermaakt en daarna meteen weer verkocht.