Borderlands 3 (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Schiet je weg langs nieuwe werelden en vijanden als één van de vier nieuwe Vault Hunters - de ultieme, schat zoekende vechtersbazen van de Borderlands, elk voorzien van uitgebreide skill trees, vaardigheden en aanpassingsmogelijkheden. Bind de strijd aan met bizarre vijanden, scoor tonnen aan buit en red je thuiswereld van de meest meedogenloze sekteleiders uit het heelal.

avatar van Maiky
Dit zou een reden kunnen zijn om een vrije dag voor op te nemen. Geweldige cover. Visueel weinig vernieuwend, vermoed ik. Maar who cares?

Ik heb al een mooie bewegende desktop background op Wallpaper Engine geïnstalleerd in ieder geval. Dus van mij mag het feest beginnen.

Maiky schreef:
Dit zou een reden kunnen zijn om een vrije dag voor op te nemen.

Is dat alles? Een miserabel vrij dagje? Ik denk dat je je beter een volledige week ziek meld of zo.

Heb de pre-sequel veel te weinig gespeeld (vanwege mijn game-maatje dat plots verdween) maar ik kijk hier heel erg naar uit. De eerste twee heb ik in ieder geval erg graag gespeeld. Het lijkt inderdaad 'grotendeels' meer van hetzelfde maar toch - nieuwe helden, een rits oude karakters die terugkeren maar dan ouder (TIny Tina!), nieuwe schurken, nieuwe guns en voertuigen - en hopelijk dezelfde gameplay. Denk niet dat ze dit kunnen verknallen.

avatar van Maiky
Ze hadden 'm ook véél beter gewoon midden in de zomer uit moeten brengen. Dan loop ik toch drie weken lang thuis een beetje versuft in het rond.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Wel een half jaar exclusief voor de Epic store. Slechte ontwikkeling. Ik heb hier ook heel erg zin in maar ik weet niet of ik hem wel meteen al wil halen.

avatar van Apieknar
Heel fijn dat deze is aangekondigd. Daar wachtte ik al een aantal jaar op.

BoordAppel schreef:

Mwa dat half jaartje is imo de kop ook niet. Na al die jaren wachten lukt me dat ook nog wel even - nog genoeg in de backlog om in de tussentijd te spelen. Het komt in ieder geval naar Steam dus dat is al iets.

avatar van Aazhyd
OK, hier komen dan mijn eerste impressies na een aantal uren spelen (level 10 Amara op PC).

Is BL3 een slecht spel? Nee.
Is BL2 een beter spel? Zeker.

BL3 voelt vooral als BL2 met hier en daar wat upgrades. Maar de humor is flauw, de karakters boeien niet, de story line is slecht. Verder heb ik een heleboel kleine irritaties. Van way markers die soms bijna niet zichtbaar zijn, een map die je opent met M maar sluit met Esc. Wapens die ik per ongeluk verkoop, sorteren van wapens is onhandig. Lange cut scenes die je niet kan skippen (ik hoop bij herspelen wel).

Het is echt wel Borderlands en je kan er best plezier aan beleven, maar het haalt het niet bij BL2.

Voorlopig zou ik het op 3.5 schatten, maar ik speel gewoon nog een tijdje verder.

Ik zei wel 'blablabla' een half jaar terug maar toch is dit na Control het spel dat ik momenteel het liefst zou willen spelen. En toch ook weer niet. Een heel dubbel gevoel

Borderlands 1 en 2 vond ik geweldig (pre-sequel ook, maar die heb ik tot mijn grote schande niet uitgespeeld), maar als ik dit weer zo zie voorbij komen in de youtube reviews en filmpjes zou ik het liefst meteen aan de slag gaan met de diverse nieuwe classes en in de nieuwe omgevingen. En ergens krijg je toch ook weer het gevoel van 'dit heb ik nou al wel een keer of drie zien langskomen in het verleden'.

Maar toch...ik zou er eigenlijk zo wel aan beginnen denk ik als ik toevallig een kopie kreeg (want neen - ik weet wel zeker dat ik netjes wacht op een Steam versie, of dat ik een budget Xbox One versie vind volgend jaar - tot die tijd gooi ik misschien de pre-sequel of de eerdere delen er nog wel eens door).

avatar van Aazhyd
Het is nogal buggy op het moment. Ik heb een paar crashes gehad en missies die je niet kan afmaken. Herstarten en opnieuw doen werkte dan wel. Ook het menu glitch soms, maakt wapens verkopen of vergelijken lastig. Ik wacht af op de eerste patch.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik wacht mooi tot deze op Steam komt, maar wat ik er van gehoord heb klinkt wel goed (op de vele bugs na). Ben momenteel weer met de pre-sequel bezig. Had laatst de season pass aangeschaft, dus ik ben nu met de doppelganger begonnen. Daaraan merk je ook weer wat Borderlands zo leuk maakt: de verschillende personages. Het speelt zo anders met een Wilhelm, Jack of Aurelia. En dan kan je ook nog eens op verschillende manieren je skill points inzetten zodat Jack bijvoorbeeld een in your face personage wordt of juist leunt op zijn digi-Jacks.

Als ik de skill trees van de vault hunters in deel 3 bekijk is daar ook een hoop mogelijk. Ben ook wel benieuwd hoe moeilijk ultimate vault hunter mode hier is. De pre-sequel is beduidend makkelijker dan Borderlands 2.

avatar van Apieknar
Niet erg vernieuwend ten opzichte van deel 2, maar wel erg vermakelijk. Ik kom nogal wat glitches tegen. Hopelijk patchen ze die er snel uit. Beetje rommelig. Dat ging vorige keer een stuk beter!