Borderlands 3 (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Google Stadia / PlayStation 5 / Xbox Series X/S / Nintendo Switch
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Schiet je weg langs nieuwe werelden en vijanden als één van de vier nieuwe Vault Hunters - de ultieme, schat zoekende vechtersbazen van de Borderlands, elk voorzien van uitgebreide skill trees, vaardigheden en aanpassingsmogelijkheden. Bind de strijd aan met bizarre vijanden, scoor tonnen aan buit en red je thuiswereld van de meest meedogenloze sekteleiders uit het heelal.

avatar van Finidi
Over deze game is hier al wel genoeg geschreven, dus nog even kort wat van mijn meningen:
Het verhaal is matig, maar goed te doen. De gameplay is beter dan de eerdere Borderlands games. De menu’s zijn belabberd (probeer maar eens te zien welke challenges je hebt gemist op een planeet). Er zijn zoveel legendaries dat de andere wapens totaal nutteloos zijn. De skill trees vond ik vooral verwarrend en saai, teveel +0,4 voor een random stat ipv impactvolle dingen. Veel van de wapen manufacturers zijn hun identiteit kwijt of nog steeds onspeelbaar (ik ga niet voor elke kogel klikken, thanks Jacobs). Daarnaast is het ook vrij buggy; een aantal keer de game opnieuw moeten opstarten omdat een quest niet verder ging of een belangrijk item van de klif was gevallen. En elke update lijkt de achievements (op Steam) weer kapot te maken, waardoor ik nu wél de achievement heb voor alle achievements halen, maar niet de achievement voor alle locaties op de map, alle Hammerlock beesten vermoorden en alle Zero doelwitten elimineren. Maar dat heb ik allemaal wel gedaan.

DLC nog niet gespeeld, die zijn nu nog aan de prijzige kant, maar dat gaat vast nog wel gebeuren. In co-op is vrijwel alles wel vermakelijk, namelijk.

3,5/5

avatar van Aazhyd
Finidi schreef:

De menu’s zijn belabberd
Er zijn zoveel legendaries dat de andere wapens totaal nutteloos zijn.

Yep, yep en yep.

Wie die menu's heeft ontworpen moet een prutser zijn. Knoppen die in verschillende situaties andere dingen doen (E-knop is soms selecteren, soms verkopen), bijvoorbeeld. De Fast Travel menu's zijn helemaal om te janken. Als ik op de map op een lokatie klik, kan ik niet fast travellen, ik moet echt het menuutje hebben. Soms kan ik wel en soms niet naar mijn auto fast travellen, waarom is onduidelijk. Als ik een side missie wil doen op een andere lokatie, moet ik tig menu's doorlopen om te zien waar ik naar toe moet. Waarom niet gewoon een systeem zoals bij Warframe: een star chart waar je kan klikken op een planeet en vervolgens op een node op die planeet. Veel overzichtelijker dan eindeloos menuutjes door.

Verder tof spel qua gameplay, dat gelukkig wel.

"There was a thing with with a drunken spiderant and a princess and..."

De afgelopen paar maanden heb ik met veel plezier deze game doorlopen met een collega.

Ditmaal maak je kennis met vier nieuwe Vault Hunters, die zo ieder weer hun eigen specialiteit heeft. En zo word je in een nieuw avontuur gegooid waarin je het universum gaat verkennen. Ultieme bad guy Handsome Jack heeft plaatsgemaakt voor de Calypso Twins.

Het verhaal heb ik nooit al te boeiend gevonden, maar in dit deel is het wel erg ondermaats. Het irritante gedoe van de Calypso Twins valt in het niets bij een epische bad guy als Handsome Jack. Veelal moet je je hierdoorheen zien te worstelen. Daarbovenop lijkt de sfeer enigszins te ontbreken; de humor is flauw te noemen en het schrijfwerk is teleurstellend.

De gameplay is daarentegen wel lekker soepel. Het schieten is simpelweg heerlijk en de enorme keur aan wapens zorgen ervoor dat er voor ieder wat wils tussen zit. De maps bieden veel variatie en zijn gigantisch om te exploreren. Qua skill trees had ik eerlijk gezegd wel meer verwacht, want het merendeel lijkt weinig toegevoegde waarde te hebben.

Al met al is 'Borderlands 3' best een vermakelijk vervolg, maar ik denk niet dat ik solo hier veel plezier uit had gehaald als met zijn tweeën. Mijn cijfer zou dan namelijk een halve punt lager zijn geweest.

3,5 Sterren.

Vanwege mijn epilepsie amper gegamed deze week. Wel Borderlands 3 heel eventjes opgehad. Dat meteen uitliep tot dik een uur. Het is als je favoriete oude broek uit de kast trekken en merken dat die gewoon nog steeds perfect past. Alles bij het oude, je kent het, maar dan een ietsiepietsie anders. Ik denk dat ik van alle franchises uit de ps3 / 360 periode dit toch wel een van de leukste blijf vinden. Een beetje zoals een Diablo of Torchlight. Geen gezeur, gewoon lekker naar die cellshaded graphics kijken, wat rondlopen, je mannetje upgraden en alles neerknallen. En dat tot in het oneindige, want ze (de karakters) spelen toch allemaal wel anders.

Ik blijf dit gewoon heerlijk vinden. Hopelijk wat meer uur insteken deze week.

Afgelopen maanden deze game met 4 man doorlopen en dan is het op zich goed vermaak. Speelt soepel en knalt lekker weg.

Wel een overdaad een loot waardoor je continu aan het klooien bent met je gear/wapens etc en wat voor je gevoel toch uiteindelijk niet superveel impact heeft. Het verhaal, werelden, karakters konden ons verder totaal niet boeien, dat is wel jammer. Op den duur wordt het gewoon irritant en zit je te wachten totdat een dialoog voorbij is zodat je weer door kan gaan met de missie.

Verder duurde het ook lang alvorens we helemaal wegwijs waren in het menu, de werelden, fast-travelen enzo (hoezo kan dat niet als je in een auto zit).

Solo had ik dit denk ik nooit tot het einde volgehouden maar met 4 man an sich prima looter shooter vermaak. We zijn nu zelfs nog de resterende side missies aan het doen met onze lvl50+ karakters.

Als je de vorige delen eigenlijk niet echt boeiend en goed vond is er dan een kans dat ik dit deel wel vermakelijk en goed vind?.

Banjo schreef:

Simpel antwoord: nee.

Het is knak meer van hetzelfde. Ik ben fan van de serie en vind het helemaal geweldig en overweeg zelfs om hem ook op de Switch te halen mits het degelijk draait.

Maar vond je aan de rest niets? Niet doen. Want de tweede Borderlands is en blijft de beste. Kon je daar niets mee dan kan je hier ook rustig aan voorbij wandelen.