Warhammer: Chaosbane (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Action / RPG

Ontwikkeld door Eko
Uitgegeven door Bigben

In deze top-down actie-RPG in het Warhammer universum kan je tot en met vier spelers in co-op spelen. en hebt daarbij de keuze uit mens, wood elf, high-elf en dwerg. In een wereld verwoest door oorlog en gedomineerd door magie, moet je opstaan ​​om de Chaos hordes te stoppen. Bereid je voor op epische veldslagen met de machtigste artefacten uit de Oude Wereld.

avatar van Thorak
Zit je te wachten op je pre-order met early access, is er een leveringsprobleem en komt ie een week later pas.

Ben er benieuwd naar, wordt vreemd genoeg best veel aandacht aan besteed, terwijl dat bij het toch bijna soortgelijke Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr (2018) van verleden jaar helemaal niet het geval was (onterecht trouwens, bij een vriend gespeeld en eveneens een prima Diablo kloon).

avatar van Mithrandir
Had laatst op deze game gestemd, maar niets erover verteld en/of hij bevallen is, kon door de teleurstelling even niets erover kwijt (warhammer).
Maar nee, deze game is echt inspiratieloos, matige quests, gerecyclede maps die random steeds weer de revue passeren en na 4 uur in zeer donkere areas (the sewer) the hebben rondgelopen sloeg de frustratie toch snel toe.

Mithrandir schreef:

Toch zal het vrees ik een game worden die ik in huis haal. Weliswaar voor niet meer dan een tientje. De meningen lijken me erg verdeeld. Sommigen spreken over een leuk spel en al helemaal in co-op -zeker als je van dit genre houd (en dat doe ik ontzettend. Werkelijk waar. Er is niets zo leuk dan af en toe hersenloos in een dungeon rondlopen en iedereen neermeppen of knallen afhankelijk van de setting), anderen delen dan weer inderdaad meer jou mening. Ik vind het jammer dat er geen trial of dergelijks is om eens even te proberen (net zoals met Martyr trouwens.

Hoe dan ook. Het wordt wel een aanschaf. Voor max 10-15 euro. Top-down dungeon-crawlers of twin-stick shooters blijven voor mij gewoon ontzettend vermakelijk als ik even wil afschakelen.

avatar van Mithrandir

Ik zou hem dan checken Sinner, misschien is er met een vriend meer uit te halen, maar wees gewaarschuwd dat je steeds dezelfde setting tegenkomt, dezelfde maps in een andere volgorde en ren je de hele map over om quests te doen die steeds random op een ander punt, maar toch hetzelfde punt beginnen en overdag spelen met de gordijnen open, laat je de moed in de schoenen zinken..ik zag echt niets, niks om van te genieten.
Als je hem gespeeld hebt ben ik benieuwd naar je mening.

avatar van TonyTHorror
Dit krijg je als je Diablo koopt op AliExpress. Het mist op alle vlakken wel iets; level design is simpel (veel hergebruiken), zelfde geldt voor hoe de vijanden zijn vormgegeven en hun mechanics. Er is eigenlijk 0,0 afwisseling en geen sterk verhaal om daar van af te leiden. En toch. Tóch is het de moeite waard. Goede casual(!) ARPG's zijn er niet in overvloed, dus genoegen nemen met een beetje minder diepgang en een wat ruwere afwerking vind ik dan geen dealbreaker. Ook de Tomb Kings DLC was prima - meer van hetzelfde. Bossfights vallen overigens wel positief op! Ga zeker nog eens een playthrough doen met een andere class, maar gezien de repetitieve aard van het spel zal er wel wat tijd tussen zitten.