ToCa 2 Touring Cars (1998)

PC / PlayStation
Racing / Simulation

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

ToCa2 Touringcars is de opvolger van TOCA Touring Car Championship. Naast een update van auto's en tracks heeft het spel ook meer gedetailleerde graphics, physics en een multiplayer-mode gekregen. Ook het schadesysteem aan de auto's is verder verbeterd, en kunnen er tijdens een race wisselende weersomstandigheden optreden waardoor de pitstopstrategie belangrijk wordt. Ook zijn er nog een paar realistiche fantasietracks aan toegevoegd. Naast de touringcars is er ook nog een Ford-Fiesta en een Formule-Ford kampioenschap.

avatar van Hadouken
Deze stond op mijn toe te voegen lijstje

Best een leuke game, alleen interesseerde ik me destijds niet echt voor sim-racing, dus het kwam meer aan op spookrijden en beuken.

avatar van paulisdik
Hadouken schreef:
Deze stond op mijn toe te voegen lijstje

Maar beuken is ook erg leuk

neo (crew)
De enige game die ik ooit met een stuur en versnellingspook van achter de computer heb gespeeld. Vond het wel een geslaagde race sim, maar ik heb meer plezier beleefd aan de championship opvolger (de minder op realisme voort werd gestuwd).

avatar van desteven007
Mooie race-game.

avatar van joko16
super fijn spel TOP!!!

riczz
heb dit spel toendertijd van een vriend gekregen en ik was verkocht.!.

ECHT WEKEN TOT MAANDEN heeft dit mij erg vermaakt.
Vooral met 2 personen racen .

avatar van SiSsY bOY
Ik vond dit echt een super goed spel vroeger, hoe de wagens zich gedroegen afhankelijk van het weertype was geweldig. Een tikje tegen de kont van de auto voor je en deze maakte een mooie pirouette. De competitie was altijd goed., je had echt wel tegenstand. Ook de schade was goed gedaan. Top spel, hier kan Gran Turismo nog veel van leren.

avatar van Duke Nukem
Enkele visuele upgrades en meer multiplayer modes ten opzichte van de voorganger. Nog steeds voelen de auto's zwaar genoeg aan en het geluid was voor die tijd realistisch. En het kwam toen niet zo vaak voor dat er schade aan de auto's mogelijk was, kijk maar naar Gran Turismo bijvoorbeeld.
SiSsY bOY schreef:

Dat is altijd genieten!