Trap Runner (2018)

Commodore Amiga
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Retroguru
Uitgegeven door Retroguru en APC&TCP

Terwijl Jay met zijn geliefde May op een picknick zit, verschijnt een vreemd wezen met spookachtige gloeiende ogen. "Har! Har! Geloof je echt dat een zielig wit iets zoals jij zo'n schattig meisje verdient? Ze is nu van mij!". Met een heldere flits verdwijnt het wezen, samen met May. Jay pakt zijn spullen en maakt zich klaar voor de meest onoriginele queeste ooit, het redden van zijn vriendin.

Mijn 100e toevoeging! Dat moet natuurlijk een Amiga game zijn en ook nog eens een spiksplinternieuwe. Eind 2018 gereleased en afgelopen maart heb ik de fysieke versie mogen ontvangen. Dan de game: heerlijke old school platformer die in de prime time van de Amiga niet had misstaan. Draait op een stock A500, past op 1 DD floppy, 50fps en 100% assembly code en dat merk je meteen. Kwalitatief goede game.

De digitale versie is overigens freeware en kun je hier vinden.