Wolfenstein: Youngblood (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / Google Stadia
Shooter / Action

Ontwikkeld door MachineGames en Arkane
Uitgegeven door Bethesda

Wolfenstein: Youngblood speelt zich af in Parijs in 1980, twintig jaar na de gebeurtenissen in Wolfenstein II: The New Colossus. De game gaat over Jess en Soph, de tweelingdochters van B.J. Blazkowicz en Anya. Spelers nemen het als één van die dochters op tegen de nazi's. De game draait om de co-op modus, maar het is ook mogelijk om alleen te spelen. De andere dochter wordt dan door de computer gespeeld.

avatar van KoomBa
Eindelijk eens een game waar ik naar uitkijk. Wolfenstein in Co-op. Dat je met twee vrouwtjes loop zal wel wennen zijn.. En blijkbaar is dit een prequel naar Wolfenstein 3. Ik heb gelezen dat als je Deluxe editie koopt je een vriend kan laten meespelen in de co-op mode zonder dat hij dit spel hoeft te kopen.
Wolfenstein: Youngblood is coming in July, and friends can join you for free | PC Gamer - pcgamer.com

Zit hier nou wel een singleplayer campagne in of niet? Ik vind het wat vaag als ik de verhalen lees. Je kan wel in co-op samen spelen, maar is dit voor de fan van eenzame singleplayer campagnes ook de moeite?

Alleen co-op Ajax&Litmanen1. Als je solo speelt wordt het andere personage door de computer bestuurd.

Ik moet Wolfenstein 2 nog spelen

En dan zie je deze trailer voorbijkomen en dan denk je 'damn...hier heb ik wel zin in!'.

...en dan vergeet je makkelijkerhalve maar even dat ook Rage 2 en Borderlands 3 nog voor dit jaar gepland staan. 2019 lijkt me alvast geen slecht jaar te zijn voor FPS games.

Sinner schreef:
Ik moet Wolfenstein 2 nog spelen

Die vond ik lang niet zo goed en vermakelijk als Wolfenstein The New Order persoonlijk zou ik deel 2 overslaan. Grafisch vond ik The New Order echt mooier en die heb ik met veel meer plezier gespeeld.

Erg mooi dat er in dit deel weer eens een multiplayer komt! dan is het wel weer verplichte kost.

Banjo schreef:

Sowieso koop en speel ik de tweede eerst. Ik skip niet graag een deel uit een serie die me na aan het hart ligt sinds mijn tienertijd. Dus die komt er sowieso wel eerst. Multiplayer? Boeit me niet zoveel. Tenzij je het hebt over de co-op campaign (? toch?) - dat lijkt me wel weer geinig.

Als je dit spel 'fysiek' voor je Switch koopt dan krijg je het doosje wel, maar in het doosje zit alleen een code om hem dan digitaal te kunnen downloaden. Dus hij is niet fysiek verkrijgbaar voor je Switch...
Dan maar halen voor m'n X-box One die ik nooit meer gebruik eigenlijk.
Maar goed voor mij is het een luxe probleem.

En waarom kost dit spel maar 4 tientjes? hebben we hier te maken met een Wolfenstein die een klasse lager zit...

En niemand kijkt hier naar uit? de berichten staan gewoon al een hele tijd stil of is het komkommer tijd he?. En snapt iemand waarom dit spel maar 40 euro kost?

Banjo schreef:

Omdat Youngblood geen officieel vervolg is, maar een verkapte uitbreiding. Dus betaal je er niet de volle prijs voor. Het officiele vervolg Wolfenstein 3 komt nog.

En nee, kijk hier niet echt naar uit vanwege bovengenoemde redenen. Het schijnt ook niet echt een spel voor de singleplayer gamer te worden, aangezien de focus zwaar op co-op ligt.

Ik kijk er wel naar uit. Voor dezelfde prijs als die ik voor Wolfenstein The Old Blood heb betaald. 15 euro of minder. Meer ga ik voor wat in essentie stand-alone-DLC is echt niet geven. Ook al ziet het er gewoon weer leuk uit.

En je krijgt alleen een software code of is dat alleen voor de Switch versie?.

Bekijk hier de launch trailer van Wolfenstein: Youngblood | Power Unlimited - pu.nl

Yo bitches dit word vet!
Je ziet dat ze heel erg leunen op Co-op en het is nog even afwachten hoe het totale spel tot leven komt.
Ik ben benieuwd maar ook wel sceptisch...

Leuke trailer inderdaad. Sowieso leveren ze met deze games wel meestal een constant goed niveau.

Ja dat verwacht ik wel en ik hoop dat ze weer het plezier terug in het spel kunnen brengen want dat ontbrak bij deel 2 En Arkane is ook niet de minste (al is het maar een spin-off).

avatar van JacoBaco
The New Colossus vind ik een dikke tegenvaller. De game pakt mij niet. Briljante FMV en dialogen, dat wel, maar de levels zijn erg ongeïnspireerd. Destijds met Wolfenstein (2009) had ik precies hetzelfde. Maar uiteraard geef ik Youngblood een kans, want ik ben best wel een liefhebber van Wolfenstein. Met als grootste topper (nog steeds) Return to Castle Wolfenstein.

JacoBaco Die 2 spellen die jij noemt zijn ook nog eens matig verkocht deel 1 vond ik nog het beste.

Ik vond TNC ook wel tegenvallen qua locaties. Allemaal wat standaard, waar de voorganger juist originele plekken bezocht. Verder zijn het wel 2 dikke shooters, al hoeven al die robots en levelbosses van mij niet zo.

De beste Wolfenstein is overigens gewoon nog 3D. Daar krijg ik nog steeds een grote smile van op mijn gezicht en bijna elk level is me herkenbaar

avatar van KoomBa
Niet echt beste recensies op Steam.

avatar van bvonk
Wacht hier ook nog even mee tot dat het in de sale zit. Co-op is niet mijn ding bij dit soort spellen en reviews die ik vertrouw zijn er niet echt over te spreken. De dingen die ik minder vond aan TNC lijken hier nog erger.

Wolfenstein: Youngblood Sucks! [RF Review] - YouTube

Blijft wel Wolfenstein fan dus ga nog wel een keertje proberen.

Deze spinoff is beduidend minder dan al zijn voorgangers. Waar de vorige delen juist uitblinken in een supertoffe setting en goed verhaal met daarnaast ook echt vette gameplay, blijft hier alleen de gunplay overeind eigenlijk.

Het hele live service co-op principe met een hele rits aan backtracking en respawnen van vijanden maakt het best wel inspiratieloos. Het is gewoon geen goed idee voor een wolfenstein. Er gebeurd ook gewoon een hoop offscreen en ik hoop dat Wolfenstein 3 weer de boel terug brengt naar oude glorie.

Het grinden en levelen is gewoon niet boeiend genoeg in dezelfde paar kleine gebieden waar je telkens weer terug komt. Ook zijn er maar 6 main missions dus je knalt er vrij rap doorheen als je een beetje doorlevelt.

Al met al een game was het gewoon niet zo spectaculair.