A Plague Tale: Innocence (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Asobo
Uitgegeven door Focus

Het jaar is 1350 en de zwarte dood begint langzaam Frankrijk te verorberen. Amicia en haar jongere broer Hugo, vechten om te overleven tijdens de eerste fase van de Honderdjarige Oorlog en de rattenplagen die door het land zwerven. De twee zullen echter nauw samen moeten werken om de hordes hongerige ratten en moorddadige ridders te omzeilen.

Gisteren een review van gezien op ACG. De game lijkt inderdaad uit het niets te zijn opgedoken en op het eerste gezicht een of andere indie titel te zijn, maar als je zo de gameplay, graphics en het verhaal bekijkt / volgt lijkt het me om eerlijk te zijn een van de interessantere titels van 2019 tot nog toe. Het ziet er dus werkelijk prachtig uit, bijwijlen ook erg creepy, en het lijkt me best een intrigerend verhaal te hebben. Toch maar op het lijstje zetten.

Ik heb er eerder over gelezen, een jaartje terug, maar was het compleet vergeten. Klonk destijds wel interessant.

Krijgt best hoge cijfers en wordt geroemd om het sterke verhaal. Ben benieuwd...