A Plague Tale: Innocence (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Asobo
Uitgegeven door Focus

Het jaar is 1350 en de zwarte dood begint langzaam Frankrijk te verorberen. Amicia en haar jongere broer Hugo, vechten om te overleven tijdens de eerste fase van de Honderdjarige Oorlog en de rattenplagen die door het land zwerven. De twee zullen echter nauw samen moeten werken om de hordes hongerige ratten en moorddadige ridders te omzeilen.

avatar van John Milton
Gratis op Epic van 5 augustus 17:00 uur - 12 Augustus

En dan bedoel ik claimen, niet weekje free to play.

Hmm.. Hier gister eens aan begonnen en toen merkte ik al vrij rap dat ik even helemaal geen zin heb in uitgekauwde stealth mechanics. Hoog gras waarin je niet gezien wordt, standaard looppatronen van guards etc. Dat ken ik nou wel.

Wordt dit nog anders / beter / diverser?

avatar van John Milton
Ik vind het een geweldige game qua sfeer en storytelling, maar qua mechanics en gameplay is het wel wat lineair, idd.

avatar van TonyTHorror
Met de repetitieve, weinig uitdagende en bovendien zeer lineaire gameplay... moet alles wat resteert wel van een héél hoog niveau zijn om dat gebrek nog te kunnen reduceren tot slechts een klein smetje. En dat is zonder twijfel gelukt. De groteske, bovennatuurlijke middeleeuwse setting is er één die op uitzonderlijke wijze tot leven komt. Een bizar oog voor detail in level, character en- sounddesign. Relaties die specifiek op die details gebouwd worden, locaties die je bijna door je scherm heen kan ruiken, de walging wanneer je door de duizenden lijken heen banjert. De liefelijke interacties tussen Amicia en Hugo; een knuffel wanneer hij het nodig heeft, het handje vasthouden, hem verbeteren op z'n uitspraak van Aquaduct (maar pas wanneer hij het al 5x verkeerd heeft gezegd). Een masterclass wat betreft dialoog en met voice-acting die het écht tot leven brengt. Allemaal ondersteund door één van de beste game soundtracks ooit(!). Lang geleden dat ik zo onder de indruk ben geweest van een game.

avatar van Mr. Olaf
Van de week uitgespeeld. Wat een mooi verhaal en wat is de game fraai vormgegeven. De lineariteit stoorde mij niet echt, het enige waar ik flink geïrriteerd van raakte is het laatste gevecht met Vitalis Man, man, heeft me 3 kwartier geduurd en was beetje out of context met de rest. Desalniettemin een dikke 4⭐️

Nu voor 11,99€ downloaden op de playstation store tot 20 november.

avatar van Delloo
Dit is echt een heel leuke en afwisselende game. Weer eens een ouderwetse lineaire game die ik in een beperkt aantal uren (stuk of 15) uit kon spelen. Grafisch erg mooi. Sfeervolle muziek. Goede stemmen (Engels met een Frans accent) in een heel interessant tijdperk: de donkere middeleeuwen waar de dragers van de pest hun moordzuchtige werk doen. Vooral de afwisseling van de levels maakt de game erg boeiend. Heftige levels, met daarna wat rustige om op adem te komen. Het level met Hugo, die als een kleine smurf rondsluipt tussen alle brute moordenaars en soldaten, vond ik bijvoorbeeld echt een leuke switch. Het gehele verhaal is ook erg goed en blijft boeien. Alleen die eindbazen. 2 1/2 in totaal. Tja. De eerste, in het begin van de game was nog wel goed te doen. De tweede, tegen het eind van de game, daar kwam ik ook nog wel uit. Helaas de laatste. Daar kwam ik zonder hulp niet uit. Na een uur of 2 werd de frustratie te hoog. Youtube is dan een goede raadgever. Toen ik wist hoe het moest koste het me toch nog wel een half uur voordat ik deze had overwonnen. Na een leuke epiloog was het helaas voorbij. Heb al gezien dat er een vervolg gaat komen. Kijk daar nu al erg naar uit. Zonder de laatste eindbaas was het een 5 geweest. Nu toch een half puntje er van af.

avatar van FlorisV
Delloo schreef:
Alleen die eindbazen.... Helaas de laatste. Daar kwam ik zonder hulp niet uit. Na een uur of 2 werd de frustratie te hoog. Youtube is dan een goede raadgever. Toen ik wist hoe het moest koste het me toch nog wel een half uur voordat ik deze had overwonnen. .

Die laatste was zeker frustrerend, daar had ik ook hulp bij nodig, ik was er ook makkelijk een uur of meer aan kwijt zonder verder te komen. Het zij vergeven, verder was het van hoog nivo, zelden zoveel sfeer gevoeld in een spel.