A Plague Tale: Innocence (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Asobo
Uitgegeven door Focus

Het jaar is 1350 en de zwarte dood begint langzaam Frankrijk te verorberen. Amicia en haar jongere broer Hugo, vechten om te overleven tijdens de eerste fase van de Honderdjarige Oorlog en de rattenplagen die door het land zwerven. De twee zullen echter nauw samen moeten werken om de hordes hongerige ratten en moorddadige ridders te omzeilen.

Gisteren een review van gezien op ACG. De game lijkt inderdaad uit het niets te zijn opgedoken en op het eerste gezicht een of andere indie titel te zijn, maar als je zo de gameplay, graphics en het verhaal bekijkt / volgt lijkt het me om eerlijk te zijn een van de interessantere titels van 2019 tot nog toe. Het ziet er dus werkelijk prachtig uit, bijwijlen ook erg creepy, en het lijkt me best een intrigerend verhaal te hebben. Toch maar op het lijstje zetten.

Ik heb er eerder over gelezen, een jaartje terug, maar was het compleet vergeten. Klonk destijds wel interessant.

Krijgt best hoge cijfers en wordt geroemd om het sterke verhaal. Ben benieuwd...

Geinig - voorlopig de nummer 1 in GamesMeter's 2019 toplijst!

avatar van Mithrandir
Ik moet hem gauw eens gaan spelen dus, heb hem hier klaar liggen, maar nog zoveel games te spelen...maar ook hier een broer en vrienden die hem aanprijzen, het moet echt een hele goede game zijn.

avatar van JacoBaco
Ik ben dit toch maar eens gaan spelen! Een game waarin kwetsbaar zijn en ongezien moeten blijven centraal staan. En daarnaast wat eenvoudige puzzels om verder te kunnen. Visueel is het schitterend en is er veel detail. De personages bewegen wat houterig, maar daar erger ik mij niet aan. Ook de toevoeging van de duizenden ratten is goed bedacht. Vreemd dat er nooit eerder een game is geweest waarin dit gebeurd? Ik bedoel, de zwarte dood, de periode 1350 en dan iets met de ratten doen. Ideaal voor een game. De ratten zijn met velen, gevaarlijk, maar bang voor vuur. Dus ja, genoeg om iets leuks mee te doen.

Inmiddels al wat uurtjes gespeeld en ik ben enthousiast! Soms wat eentonig, maar toch erg fijn om te spelen! En niet al te duur als je Playstation Plus hebt.

JacoBaco schreef:
de periode 1950
? middeleeuwen bedoel je?

Grovonion schreef:
? middeleeuwen bedoel je?

Haha, typo, ik heb het gecorrigeerd.. Dank je.

avatar van JacoBaco
De mooie Playstation Plus deal is inmiddels helaas verlopen.