Gene Troopers (2006)

PC / PlayStation 2 / Xbox
Shooter / RPG

Ontwikkeld door Cauldron
Uitgegeven door Playlogic

In Gene Troopers is het universum in het grootste conflict ooit geraakt. De groepering Gene Troopers heeft de opdracht gekregen om levensvormen te vinden, te verzamelen en veilig te stellen. Dat betekent dat je een boel missies moet doorlopen waarin vanuit first-person perspectief flink wat moet worden geknald. Ook is er een soort RPG-element waarbij je punten kunt verdienen die je kunt verdelen onder verschillende krachten. Zo is het mogelijk om defensief beter te worden, maar ook om bijvoorbeeld sterkere wapens te krijgen. Het spel bevat zes verschillende planeten waar je een bezoek aan zult brengen. De planeten zijn gevuld met wapens, voertuigen en teammaten die je bijstaan tijdens de vele gevechten.

Dit is een fijne game, die ik een paar jaar hier had liggen om nu eens gegamed te gaan worden. Als je zo door de levels loopt, ademt de game één en al sfeer uit...met grappige kreten van je enemy's soms. Ben nu al een tijd met de game bezig...maar vind de wapens echt tegenvallen in keuze..na al die paar uur tot nu toe, kan ik nog steeds maar over 3 wapens te beschikken.

Maar voor de rest een leuke game om gedaan te hebben.
Het RPG element in deze game is "heel licht".