Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 (2021)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Hardsuit Labs
Uitgegeven door Paradox

Als een Thin-blood, een vers gemaakte vampier met nog ontluikende krachten, moet je zien te overleven in het Seattle van de toekomst. Jij bent een van de vele bloedcellen die werden geboren uit het incident enkel bekend als de massa-omhelzing. Deze breuk met de Masquerade ontstak een oude vete tussen de vele vampierfacties in de stad. Aan jou om je weg te vinden in deze chaos van allianties.

Sweet! Paradox heeft de White Wolf rechten gescored, dit hun eerste project. Nooit gedacht hier ooit nog vervolg op te zien. Wel onervaren dev, maar ze hebben iig de schrijver van 't origineel erbij gehaald...

Kijk dit bedoel ik dus. Een gameplay trailer. Zo kan het dus ook. En ik denk dat het de eerste keer is dat Paradox een game uitbrengt waar je geen boek en 47 tutorials op youtube hoeft te bekijken vooraleer je daadwerkelijk weet waar je mee bezig bent, zoals bij al hun strategische titels. (want ja, ik probeer nog zo nu en dan wel eens...maar faal miserabel).

Maar ik ben benieuwd of dit iets wordt, of het succesvol wordt en of er verder nog iets met de White Wolf rechten wordt gedaan. Want houd dit het hele World of Darkness gebeuren in? Inclusief Werewolf, Mage en Hunter? Dan zou het best wel eens interessant kunnen worden. Maar goed - eerst eens even kijken wat er hier mee gebeurt.

Wist niet dat deze al zo snel uit zou komen. Eerst maanden niets interessants en nu 3 toptitels in een paar week...

Glacius schreef:
Wist niet dat deze al zo snel uit zou komen.

Nou ja...snel is een overstatement

En met het nieuws dat zowel de lead writer als de creative director de laan zijn uitgestuurd de afgelopen dagen ( Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 fires lead writer Brian Mitsoda and creative director ) en de datum van release verschoven is naar 'ergens in 2021 ziet het er alweer een pak minder veelbelovend uit.

Eerder een project dat intern geplaagd wordt door wat gekibbel. Ben benieuwd wat hiervan het eindresultaat van wordt.

Het ziet er niet meer 'zo snel' uit inderdaad.

Nope. Ik vind het trouwens best wel jammer. Het was een van de weinige 'grote' titels waar ik naar uitkeek dit jaar. Enkel Assassins Creed Valhalla, Wasteland 3 en Cyberpunk kunnen me echt bekoren qua nieuwe releases. Indie games niet meegeteld. Daar zitten iedere week wel 1 of 2 tussen die ik wil.

Het ziet er trouwens steeds minder 'snel' uit. Aangezien alle pre-orders gecancelled zijn en het spel nu uitgesteld is met vooralsnog geen nieuwe datum in het vooruitzicht lijkt me haast dat we 'last-gen' versies wel definitief kunnen vergeten - en het nog wel eventjes kan duren. In hoeverre de extended gameplay van de trailer uit 2019 nog actueel is tegen dat het uitkomt is dan ok maar de vraag. Of in het kort - 'klote, best een tegenvaller'. Of misschien ook niet uiteindelijk.

Paradox pulls Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 from dev, cans pre-orders