Utawarerumono: Prelude to the Fallen (2018)

Alternatieve titel: Utawarerumono: Chiriyukusha e no Komoriuta

PlayStation 4 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Aquaplus
Uitgegeven door Aquaplus en NIS

Dit deel neemt je mee terug naar het begin van de Utawarerumono reeks. Volg het verhaal van Hakuowlo, een jongen die zonder herinneringen ontwaakt in een wereld die volledig onbekend voor hem is. Hij wordt met veel liefde ontvangen in een klein dorpje, waar hij door de dorpsbewoners wordt opgevoed en zijn plaats in de wereld vindt. Wanneer het dorp plotseling wordt aangevallen is dit het begin van een groots avontuur voor Hakuowlo.

• vanaf vrijdag 29 mei te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf vrijdag 29 mei te koop voor de PlayStation Vita

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Vandaag aangekondigd voor een Westerse release begin 2020 voor de PS4 en de Vita (!). Het moet raar lopen wil dit niet de allerlaatste niet-'indie' release voor de Vita zijn hier in 't Westen. Zal zo'n beetje 8 jaar na de launch van de console zijn. Niet slecht. ?

Ik moet nog wel aan Utawarerumono: Mask of Deception beginnen. De twee games die nu al verschenen zijn staan goed aangeschreven en zie ik regelmatig terug in Vita 'top-lijstjes'. Maar visual novels speel ik vaak maar met één tegelijk - en daar doe ik ook nog eens een behoorlijke tijd over. Dus eer ik hier eens tijd voor heb... Met gemiddeld zo'n 40 á 50 uur zijn ze ook nog eens behoorlijk aan de lange kant zo 't schijnt.

Same here, beide Utawarerumono titels staan ook nog redelijk hoog op mijn "to play" lijst.
Goed dat dit er nog gaat komen, maar waar gaan ze de cartridges vandaan krijgen, is de productie tegen die tijd niet al lang gestopt?

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Cartridges gaan er niet komen. Dat feest is echt wel voorbij. Het zal nog een kwestie van tijd zijn voordat ook de cartridge productie in Japan en de Aziatische regio stopt.

Maar een digital-only release is ook best opmerkelijk in 2020.