Turrican 3 (1993)

Alternatieve titels: Mega Turrican | Turrican III: Payment Day

Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Sega Mega Drive/Genesis

Ontwikkeld door Factor 5
Uitgegeven door Renegade en Sony

Na generaties van vrede is "The Machine" terug. Wederom nemen de U.S.S. Freedom Forces het op tegen de Dark Forces van The Machine. Gewapend met de meest geavanceerde wapens gaat Turican een nieuwe strijd aan.

avatar van Futureal
Na de geweldige Turrican 1 en 2 viel dit spel erg tegen. Erg kort, liniair en de nieuw geintroduceerde Grapple Hook was eerder irritant dan innovatief. Gelukkig zag Factor 5 dat ook in en zodoende werd deze weer vervangen voor de blaster in Super Turican op de Super Nes.

In 2004/05 is ook nog een T3 op de C-64 uitgebracht door Smash Designs. Dit spel was aardig ondanks de "buggy" gameplay maar kan ook niet tippen aan T1 en T2 op de C-64.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Turrican meets Aliens & Terminator, heeft niemand F5 ooit beschuldigd van plagiaat? Ik vind het een aardig console Turricannetje met voor de megadrive geweldige graphics en gameplay, muziek is ook goed, maar er zitten wat draken tussen. De levels zijn lineair, maar het nest van de Aliens is wel een serie van vervelende doolhoven in visgraat projecties. Dit killt al een hoop replay waarde. Dan vind ik Super Turrican van de SNES veel beter dan dit. Ik heb trouwens ook nog nooit een spel als deze gezien, waar je bij het uitspelen niks anders te zien krijgt dan een adres in Keulen waar je de makers post naar toe kunt sturen. Voor wat? Zou je dan iets speciaals ontvangen?

Dit is mijn favoriete Turrican, velen vind deel 1 en 2 beter maar ik heb echt een zwak voor dit deel. Mede daarom laatst ook veels te veel betaald voor een originele big box versie.
Muziek, platforming, actie, graphics: alles is fenomenaal. 1 minpuntje: het is net iets te makkelijk, je speelt het dan ook na enige oefening vrij snel uit wat ik dan elk jaar ook wel een paar keer doe.

Reden tot plaatsen van dit bericht? Nou, ik lees net dat de originele makers betrokken zijn bij een nieuwe Turrican: Classic Run-And-Gun Blaster Turrican Is Making A Comeback - Nintendo Life - nintendolife.com

Interessant!

Meh geen nieuwe game, wel alle oude delen (Amiga, SNES, MegaDrive) verdeeld over 2 anthologies voor Switch en PS4. Uiteraard zojuist wel besteld (Switch versies) bij Strictly Limited Games maar had gehoopt op iets nieuws.

Gamescon trailer van zonet: Turrican Trailer Gamescom 2020 [HD 1080P] - YouTube - m.youtube.com