Yume Nikki: Dream Diary (2018)

Nintendo Switch / PC

Ontwikkeld door Kikiyama en Kadokawa
Uitgegeven door Playism

Je speelt als een jong meisje als het hoofdpersonage en je bevind je in haar dromen. Zo zoek je jouw weg door verschillende mysterieuze en surrealistische droomwerelden. In de dromen gebeuren allerlei vreemde dingen en raak je verstrengeld in raadsels. Er is geen doorlopend verhaal en je krijgt geen aanwijzingen. Vlucht van monsters die achter je aan komen, zoek uit hoe je de voorwerpen die je vindt kunt gebruiken, los puzzels op die jou in de weg staan en ontrafel de verschillende raadsels die door de dromen verspreid liggen. Er zijn 7 deuren die je elk naar een nieuwe droomwereld brengen. Je bepaalt zelf de volgorde waarin je de deuren opent en je kunt zo vaak als je wilt elke wereld in en uit gaan. In elke wereld zijn er gebeurtenissen en ontdekkingen die gelinkt zijn aan de andere werelden. Misschien vind je zo een sluiproute om je zoektocht te volbrengen.