The Legend of Zelda: Link's Awakening (2019)
Alternatieve titel: Zelda no Densetsu: Yume o Miru Shima
Nintendo Switch
Action / Adventure
single player
Ontwikkeld door Nintendo en Grezzo
Uitgegeven door Nintendo
In deze remake van de gelijknamige Game Boy titel, spoelt onze held Link, na een hevige storm op zee, aan op het mysterieuze Koholint Island. Om weer koers richting huis te zetten moet Link zich een weg zien te banen door uitdagende kerkers en vechten tegen huiveringwekkende monsters.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=_U-_XfDGgDw
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Hopelijk speelbaar op Gamescom
Nieuwe beelden zijn echt dope:
Nieuwe beelden Link's Awakening onthuld | Nieuws | InsideGamer.nl
ik heb het gemist en nu krijgen we het weer terug in een klassieker. makkelijk scoren zou je zeggen maar ja dat is het voordeel van Nintendo die heer en meester is in het bedenken van ontzettend goede fantasie belevingen. En mooi dat deze Zelda ook weer die zomerse sfeer uitstraalt.
Ik heb genoeg aan mijn Switch, maar ik heb de Lite in mijn handen gehad en wauw! dat voelt zo goed aan.
De kleuren zijn zo fris en ik als verzamelaar kan het nu niet laten om hem nu in huis te halen..
De beste handheld ooit!.
Het is nog steeds dat 8 bit stijltje met warme nieuwe klanken....
Ik hoop dat ze Chrono Trigger (1995) ook eens opnieuw gaan uitbrengen!.
Het is ook een lekkere aparte Zelda met Mario poppetjes er in!.
En andere bekende karakters, en dat ei.. ja dat ei.. mysterieus !!
een 9.5
The Legend Of Zelda: Link’s Awakening Switch Review - Living The Dream - GameSpot
een 8
En er zit gelukkig een Hero-mode die je gelijk kunt spelen..
dat is al een goed begin..
Ik heb me voornamelijk aan de gegeven opdrachten gehouden. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook niet precies weet hoe je een Zelda spel het meest effectief speelt. Gaan de meeste mensen eerst een beetje de wereld verkennen en daarna wat opdrachten uitvoeren of gaan mensen juist de opdrachten uitvoeren en op het moment dat ze even niet verder kunnen dan kijken wat er in de wereld om hun heen voor handige dingen te vinden zijn?
Schijnt aan de korte en ook wat makkelijke kant te zijn.
Gebrek aan uitdaging echt effe iets wat ik niet kan hebben.
Nog steeds nachtmerries van Kingdom Hearts III, afgelopen nacht nog.
Of in ieder geval over een grauwe gast met lang wit haar die onophoudelijk een stuwende stroom van onheilspellende onzin uitkraamt over duisternis in de harten van je meest recentelijk gekende menne.
Iets rondom de onderdompeling daarin.
Ik neem aan dat dat daar iets mee te maken heeft.
Kingdom Hearts III.
Hoop ik toch aan te mogen nemen.
In ieder geval.
Geweldig avontuur, die ik nog niet eerder had doorlopen. Mooi vormgegeven en geweldige soundtrack.
Niet de moeilijkste Zelda in zijn genre en ook niet de langste. Desondanks genoten!
Maar goed elke dag het spel spelen dan kom ik er beter in.
Die gasten die zo'n spel maken en al die puzzels en dergelijke verzinnen zijn echt geniaal...hoe verzin je het soms?! Verder ziet het spel er prachtig uit en wordt je gewoon vrolijk van de muziek en wereld om je heen. Het enige kleine minpuntje wat ik persoonlijk vind is dat het spel soms echt wat te moeilijk is. Maar goed dat zullen anderen mischien wel niet vinden.
Hopelijk komen er nog een aantal oude Zelda delen in deze stijl naar de Switch.
Deze krijgt van mij in ieder geval een dikke 4,5 ster
LINK'S AWAKENING with CLAY – Polymer Clay - YouTube - m.youtube.com
Daarentegen vond ik het zeker geen ‘slechte’ game; er zat genoeg charme om tot het einde door te willen spelen, voornamelijk in het begin waarin alles nog nieuw is. Wanneer je in een ruimte zit, en ter plekken een puzzel moest oplossen, dan is het leuk om te doen. Tijdens deze momenten draaide het niet om het juiste item vinden of per ongeluk tegen de juiste NPC aanlopen, maar door te experimenteren met de middelen die je hebt en naar logische connecties zoeken. De boss battles waren heel leuk om te doen, waarin iedere boss een soort puzzel moment was waarin je zijn zwakte moest uitvogelen terwijl je de aanvallen ontweek.
De vormgeving zit voor het merendeel leuk in elkaar. Kleurrijke werelden met creatieve monster designs. Voornamelijk de poppige designs van de characters zijn goed uitgewerkt. Het leek alsof ik echt naar bewegende poppen keek en ik ze zo uit het scherm kon plukken. Het level design is daarentegen veel van hetzelfde. Je loop constant door soortgelijk ogende gebieden heen (bossen of grotten), waardoor op den duur de charme er vanaf ging. De muziek is ook voor het merendeel fijn, maar er moet toch een punt komen dat de bekende Zelda tunes (die al jaren worden gebruikt) gaan vervelen. Wanneer er onbekende muziek kwam was het passend en sfeervol, maar de standaard Zelda Theme ben ik nu wel op uitgekeken.
Geinig om geprobeerd te hebben, maar meer 2D Zelda games zal ik overslaan.
3*
Hangt van het type game af . Voornamelijk 2D platformers (zoals Mario, Castlevania of Ninja Gaiden) kan ik nog goed waarderen. Games zoals dit blijken minder in mijn straatje te zitten.
Het hield wel in dat ik bij momenten echt uren aan het rondlopen was omdat ik geen idee had waar ik naartoe moest. Je geheugen scherp houden bleek meerdere malen de oplossing te zijn, maar zo simpel is dat niet. Probeer in de dungeons maar eens een specifieke kamer terug te vinden. En welke NPC wilde ook alweer voorwerp X? Of dat er in de bibliotheek een boek ligt die belangrijke informatie bevat, maar die je pas kunt lezen als je een bepaald voorwerp hebt gevonden - probeer die link maar eens te leggen! (Ik denk dat de mensen die de game bijna 30 jaar geleden speelden meer hun geld uit de game haalden dan verwende nesten zoals ik.) Soms werden er wel hints gegevens over je volgende doel, maar soms waren die zo wazig dat ik er nog niks aan had.
Maar goed, ik zag het dus vooral als een voordeel dat je het allemaal voornamelijk zelf mocht uitvogelen, maar toen het einde in zicht kwam begon ik het toch vervelend te gaan vinden. Ik ben er niet trots op, maar tegen mijn voornemen in heb ik internet twee keer geraadpleegd. Gewoon omdat ik er op een gegeven moment wel klaar mee wilde zijn. (De oplossingen waren overigens erg voor de hand liggend - zo zonde!)
Maar hoe dan ook, ik vind het een geweldige game, zonder meer! De puzzels zijn goed, de spelwereld kleurrijk en schattig, de muziek is prima en laten we wel wezen - de eenvoud van het vechtsysteem is een verademing in tijden waarin games steeds complexer worden. Dat de combat wat te gemakkelijk werd (zeker wanneer je veel hartjes hebt) is iets waar ik wel mee kan leven. De uitdaging zit 'm voor mij in het zoeken naar de goede weg. En als je een nieuw item bemachtigde waarmee je weer iets nieuws mee kunt (grapple hook, zwemvliezen, dat soort dingen) wilde je gelijk de hele wereldkaart weer doorlopen om te zien of je ergens naartoe kan waar je voorheen niet naartoe kon! Dat geeft je weer even een fijne boost om verder te spelen.
Ik heb me er dus goed mee vermaakt ja, maar ik ben blij dat het avontuur er weer op zit.