The Legend of Zelda: Link's Awakening (2019)

Alternatieve titel: Zelda no Densetsu: Yume o Miru Shima

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo en Grezzo

In deze remake van de gelijknamige Game Boy titel, spoelt onze held Link, na een hevige storm op zee, aan op het mysterieuze Koholint Island. Om weer koers richting huis te zetten moet Link zich een weg zien te banen door uitdagende kerkers en vechten tegen huiveringwekkende monsters.

• vanaf vrijdag 20 september te koop voor de Nintendo Switch

Zo’n zin in. Een van de weinige Zelda games, die ik niet eerder heb gespeeld.

Hopelijk speelbaar op Gamescom

Nieuwe beelden zijn echt dope:

Nieuwe beelden Link's Awakening onthuld | Nieuws | InsideGamer.nl

avatar van theo79
Ziet er gaaf uit je zou er haast een Switch voor kopen. Ik heb A link to the past ooit uitgespeeld op de Snes en die vond ik fantastisch. De 3D delen die daarna allemaal uitkwamen heb ik nooit echt gespeeld omdat ik niet van 3D hou. Deze op de Switch ziet er interessant uit.

avatar van Princess Piranha
Ja in deze game heb ik ook zin in! Het ziet er heel mooi uit, leuke stijl.

avatar van richiedoom
Stiekem trekt me dit meer dan Breath of the Wild, wat ik overigens ook een goede game vond. Ik miste daar alleen het typische Zelde sfeertje wat ik hier juist wel weer terugvind. Nog een voordeel voor mij is dat ik het origineel hiervan nooit heb gespeeld dus wat mij betreft een compleet nieuwe Zelda game. Deze ga ik blind kopen!

Ja eindelijk weer die typische Zelda geluiden met een prachtige soundtrack (waar je zo vrolijk van word!).
ik heb het gemist en nu krijgen we het weer terug in een klassieker. makkelijk scoren zou je zeggen maar ja dat is het voordeel van Nintendo die heer en meester is in het bedenken van ontzettend goede fantasie belevingen. En mooi dat deze Zelda ook weer die zomerse sfeer uitstraalt.

Ik haal hem samen met de Switch Lite die ik eigenlijk niet perse nodig heb....
Ik heb genoeg aan mijn Switch, maar ik heb de Lite in mijn handen gehad en wauw! dat voelt zo goed aan.
De kleuren zijn zo fris en ik als verzamelaar kan het nu niet laten om hem nu in huis te halen..
De beste handheld ooit!.

Tal Tal Heights - The Legend of Zelda: Link's Awakening OST - YouTube

Het is nog steeds dat 8 bit stijltje met warme nieuwe klanken....

Ik hoop dat ze Chrono Trigger (1995) ook eens opnieuw gaan uitbrengen!.

avatar van theo79
Aangezien ik nu een Switch heb ga ik deze game ook kopen. Ik vind het er fantastisch mooi uitzien en deze stijl van hoe het eruit ziet heb ik liever dan bv Breath of the wild.

Klein weekje nog, heb er ook onwijs veel zin in. Heb het origineel nooit gespeeld , dus voor mij een gloednieuw avontuur

Wat.. dit zou zo maar eens het spel van het jaar kunnen worden!.
Het is ook een lekkere aparte Zelda met Mario poppetjes er in!.
En andere bekende karakters, en dat ei.. ja dat ei.. mysterieus !!

avatar van theo79
Ja dit kon inderdaad wel eens 1 van de beste games van het jaar gaan worden. Ik mag dan zelf mischien gek zijn op fighting games maar de beste game die ik ooit gespeeld heb is waarschijnlijk Zelda a Link to the Past die ik nu trouwens op het moment maar eens aan het herbeleven ben. Deze Links awakening gaat hopelijk niet onderdoen aan eerder genoemde Zelda. Aan de graphics gaat het sowieso niet liggen want ik heb zelden zoiets moois gezien.