The Legend of Zelda: Link's Awakening (2019)

Alternatieve titel: Zelda no Densetsu: Yume o Miru Shima

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo en Grezzo

In deze remake van de gelijknamige Game Boy titel, spoelt onze held Link, na een hevige storm op zee, aan op het mysterieuze Koholint Island. Om weer koers richting huis te zetten moet Link zich een weg zien te banen door uitdagende kerkers en vechten tegen huiveringwekkende monsters.

Zo’n zin in. Een van de weinige Zelda games, die ik niet eerder heb gespeeld.

Hopelijk speelbaar op Gamescom

Nieuwe beelden zijn echt dope:

Nieuwe beelden Link's Awakening onthuld | Nieuws | InsideGamer.nl

avatar van theo79
Ziet er gaaf uit je zou er haast een Switch voor kopen. Ik heb A link to the past ooit uitgespeeld op de Snes en die vond ik fantastisch. De 3D delen die daarna allemaal uitkwamen heb ik nooit echt gespeeld omdat ik niet van 3D hou. Deze op de Switch ziet er interessant uit.

avatar van Princess Piranha
Ja in deze game heb ik ook zin in! Het ziet er heel mooi uit, leuke stijl.

avatar van richiedoom
Stiekem trekt me dit meer dan Breath of the Wild, wat ik overigens ook een goede game vond. Ik miste daar alleen het typische Zelde sfeertje wat ik hier juist wel weer terugvind. Nog een voordeel voor mij is dat ik het origineel hiervan nooit heb gespeeld dus wat mij betreft een compleet nieuwe Zelda game. Deze ga ik blind kopen!

Ja eindelijk weer die typische Zelda geluiden met een prachtige soundtrack (waar je zo vrolijk van word!).
ik heb het gemist en nu krijgen we het weer terug in een klassieker. makkelijk scoren zou je zeggen maar ja dat is het voordeel van Nintendo die heer en meester is in het bedenken van ontzettend goede fantasie belevingen. En mooi dat deze Zelda ook weer die zomerse sfeer uitstraalt.

Ik haal hem samen met de Switch Lite die ik eigenlijk niet perse nodig heb....
Ik heb genoeg aan mijn Switch, maar ik heb de Lite in mijn handen gehad en wauw! dat voelt zo goed aan.
De kleuren zijn zo fris en ik als verzamelaar kan het nu niet laten om hem nu in huis te halen..
De beste handheld ooit!.

Tal Tal Heights - The Legend of Zelda: Link's Awakening OST - YouTube

Het is nog steeds dat 8 bit stijltje met warme nieuwe klanken....

Ik hoop dat ze Chrono Trigger (1995) ook eens opnieuw gaan uitbrengen!.

avatar van theo79
Aangezien ik nu een Switch heb ga ik deze game ook kopen. Ik vind het er fantastisch mooi uitzien en deze stijl van hoe het eruit ziet heb ik liever dan bv Breath of the wild.

Klein weekje nog, heb er ook onwijs veel zin in. Heb het origineel nooit gespeeld , dus voor mij een gloednieuw avontuur

Wat.. dit zou zo maar eens het spel van het jaar kunnen worden!.
Het is ook een lekkere aparte Zelda met Mario poppetjes er in!.
En andere bekende karakters, en dat ei.. ja dat ei.. mysterieus !!

avatar van theo79
Ja dit kon inderdaad wel eens 1 van de beste games van het jaar gaan worden. Ik mag dan zelf mischien gek zijn op fighting games maar de beste game die ik ooit gespeeld heb is waarschijnlijk Zelda a Link to the Past die ik nu trouwens op het moment maar eens aan het herbeleven ben. Deze Links awakening gaat hopelijk niet onderdoen aan eerder genoemde Zelda. Aan de graphics gaat het sowieso niet liggen want ik heb zelden zoiets moois gezien.

avatar van theo79
Dat zijn nette cijfers. Als het even meezit kan ik morgen de limited edition ophalen. Ik kijk er naar uit.

avatar van theo79
En zo zit je al ongemerkt dit spel een aantal uurtjes te spelen. Het ziet er allemaal prachtig uit en het is erg fijn dat dit spel Nederlandse tekst heeft. Zo af en toe vind ik het wel vrij moeilijk maar ik ben dan ook niet enorm goed in dit soort spellen. Tot nu toe erg tof spel!

theo79 eerst in het bos 200 roepies verzamelen en dan gelijk een schep kopen in de winkel...
dat is al een goed begin..

avatar van theo79
banjo oke dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb al wel een klein beetje het dorpje verkend maar ben nog niet overal ingeweest (neem aan dat dat winkeltje in het dorpje is?)

Ik heb me voornamelijk aan de gegeven opdrachten gehouden. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook niet precies weet hoe je een Zelda spel het meest effectief speelt. Gaan de meeste mensen eerst een beetje de wereld verkennen en daarna wat opdrachten uitvoeren of gaan mensen juist de opdrachten uitvoeren en op het moment dat ze even niet verder kunnen dan kijken wat er in de wereld om hun heen voor handige dingen te vinden zijn?

En toch voel ik me weer niet uitermate geprikkeld met dit.

Schijnt aan de korte en ook wat makkelijke kant te zijn.

Gebrek aan uitdaging echt effe iets wat ik niet kan hebben.

Nog steeds nachtmerries van Kingdom Hearts III, afgelopen nacht nog.

Of in ieder geval over een grauwe gast met lang wit haar die onophoudelijk een stuwende stroom van onheilspellende onzin uitkraamt over duisternis in de harten van je meest recentelijk gekende menne.

Iets rondom de onderdompeling daarin.

Ik neem aan dat dat daar iets mee te maken heeft.

Kingdom Hearts III.

Hoop ik toch aan te mogen nemen.

In ieder geval.

avatar van theo79
Voor mij wel genoeg uitdaging in dit spel. Maar goed ik speel dan normaal gesproken dit soort games ook niet echt. Ik ben tot nu toe uiterst enthousiast over dit spel en ik hoop dan ook dat er nog meer remakes gaan komen van oudere Zelda's in het zelfde stijltje als deze.

avatar van theo79
Met vlagen voor mij toch wel lichtjes frustrerend moeilijk waardoor ik mij soms genoodzaakt voel even een stukje walkthrough te bekijken op youtube. Ook zie ik vaak in die walkthrougs dat er ook gewoon op het eiland enorm veel te ontdekken valt. Het spel is wat dat betreft groter dan ik verwacht had. Duurt denk ik nog wel even voordat ik hem uitgespeeld heb en vooral als ik nu tussendoor ook nog van alles wil gaan ontdekken. Tot nu toe wel een erg tof spel maar ben dus wel erg blij dat ik de beschikking heb tot walkthroughs van anderen. Wat dat betreft vind ik het echt knap als iemand zo'n spel uitspeelt zonder hulp van wie of wat dan ook.

Zojuist uitgespeeld op 100%. Alle Shells, hearts en collectibles. Weliswaar op normaal run.

Geweldig avontuur, die ik nog niet eerder had doorlopen. Mooi vormgegeven en geweldige soundtrack.

Niet de moeilijkste Zelda in zijn genre en ook niet de langste. Desondanks genoten!

Hmm op Hero-mode is het lastiger dan ik verwachte veel pittiger, en gelijk ook meer frustratie bij mij.
Maar goed elke dag het spel spelen dan kom ik er beter in.

avatar van theo79
Zojuist dit spel uitgespeeld. Wat een pittig spel soms. Af en toe (helaas) een walkthrough moeten gebruiken om verder te kunnen komen in dit spel. Ongelooflijk bijna dat sommigen zo'n spel weten uit te spelen zonder hulp. De eindbaas was ook behoorlijk pittig om te verslaan.

Die gasten die zo'n spel maken en al die puzzels en dergelijke verzinnen zijn echt geniaal...hoe verzin je het soms?! Verder ziet het spel er prachtig uit en wordt je gewoon vrolijk van de muziek en wereld om je heen. Het enige kleine minpuntje wat ik persoonlijk vind is dat het spel soms echt wat te moeilijk is. Maar goed dat zullen anderen mischien wel niet vinden.

Hopelijk komen er nog een aantal oude Zelda delen in deze stijl naar de Switch.

Deze krijgt van mij in ieder geval een dikke 4,5 ster

avatar van theo79
Op Youtube kwam ik een filmpje tegen van iemand die met klei een stukje van het dorp in Zelda Links awakening nabouwt en aangezien dat er zo enorm prachtig uitziet dacht ik dat filmpje deel ik hier even voor de belangstellenden:

LINK'S AWAKENING with CLAY – Polymer Clay - YouTube - m.youtube.com

Weet iemand hoe je die droom tempel het beste kan halen?

avatar van theo79
Wat is precies het probleem daar?

banjo schreef:
Weet iemand hoe je die droom tempel het beste kan halen?

Charge met sword upgrade

3D Legend Of Zelda is mij nooit echt in de smaak gevallen. 2D Legend Of Zelda had ik daarentegen nooit gedaan en deze Link’s Awakening remake leek een goed beginpunt. Het begon erg overtuigend, maar gaandeweg verloor ik mijn enthousiasme en het begon plaats te maken voor verveling of frustratie. Soortgelijk als de 3D Zelda games (die ik probeerde) gebeurde het meerdere keren dat ik vastliep, zonder duidelijke hint over waar je heen zou moeten. Er is bv een moment in de game dat je Marin moet vinden, maar ze is ineens van haar locatie weg. Ik heb vervolgens een hele tijd besteed aan (bijna) de gehele map meerdere keren door te lopen, om vervolgens een guide erbij te halen die zegt dat ze op het strand zit, vlakbij het begin. Het zijn dit soort onduidelijkheden die voor frustraties konden zorgen en geheel buiten mijn macht voelde. Los daarvan begon ook de combat te storen na verloop van tijd. Los van de bosses is iedere enemy met 2 vlugge tikken te verslaan zonder echt techniek te vragen. In het begin was het leuk ivm de lage hoeveelheid hartjes die je dan hebt, waardoor geraakt worden door aanvallen ook echt iets is dat je wilt voorkomen, maar na een paar harten erbij te hebben is deze zorg er niet meer. Als gevolg negeerde ik het merendeel van de enemies of ging uit frustratie button mashen omdat ze in de weg stonden, maar er was nooit een moment dat de combat tegen common enemies voor plezier zorgde. Deze aspecten, gecombineerd met het constante backtracken, zorgde ervoor dat ik niet echt enthousiast over dit spel kan zijn.

Daarentegen vond ik het zeker geen ‘slechte’ game; er zat genoeg charme om tot het einde door te willen spelen, voornamelijk in het begin waarin alles nog nieuw is. Wanneer je in een ruimte zit, en ter plekken een puzzel moest oplossen, dan is het leuk om te doen. Tijdens deze momenten draaide het niet om het juiste item vinden of per ongeluk tegen de juiste NPC aanlopen, maar door te experimenteren met de middelen die je hebt en naar logische connecties zoeken. De boss battles waren heel leuk om te doen, waarin iedere boss een soort puzzel moment was waarin je zijn zwakte moest uitvogelen terwijl je de aanvallen ontweek.
De vormgeving zit voor het merendeel leuk in elkaar. Kleurrijke werelden met creatieve monster designs. Voornamelijk de poppige designs van de characters zijn goed uitgewerkt. Het leek alsof ik echt naar bewegende poppen keek en ik ze zo uit het scherm kon plukken. Het level design is daarentegen veel van hetzelfde. Je loop constant door soortgelijk ogende gebieden heen (bossen of grotten), waardoor op den duur de charme er vanaf ging. De muziek is ook voor het merendeel fijn, maar er moet toch een punt komen dat de bekende Zelda tunes (die al jaren worden gebruikt) gaan vervelen. Wanneer er onbekende muziek kwam was het passend en sfeervol, maar de standaard Zelda Theme ben ik nu wel op uitgekeken.

Geinig om geprobeerd te hebben, maar meer 2D Zelda games zal ik overslaan.

hou je in het algemeen niet zo van retro games heer Fonzzz002 ?

banjo schreef:
hou je in het algemeen niet zo van retro games heer Fonzzz002 ?

Hangt van het type game af . Voornamelijk 2D platformers (zoals Mario, Castlevania of Ninja Gaiden) kan ik nog goed waarderen. Games zoals dit blijken minder in mijn straatje te zitten.

avatar van Maiky
Ik heb me ruim 25 uur lang prima vermaakt met deze, al geloof ik best dat je 'm in veel minder tijd kunt uitspelen. Achter die schattige, kleurrijke graphics schuilt in de kern nog steeds een game uit 1993. Je objectives staan dus niet constant in hoofdletters gedrukt in beeld, en je doel wordt ook niet aangegeven met een vet rood kruis op je kaart. Ik had daar geen problemen mee, want het dwingt je om omgevingen helemaal uit te pluizen en dat komt de beleving alleen maar ten goede.

Het hield wel in dat ik bij momenten echt uren aan het rondlopen was omdat ik geen idee had waar ik naartoe moest. Je geheugen scherp houden bleek meerdere malen de oplossing te zijn, maar zo simpel is dat niet. Probeer in de dungeons maar eens een specifieke kamer terug te vinden. En welke NPC wilde ook alweer voorwerp X? Of dat er in de bibliotheek een boek ligt die belangrijke informatie bevat, maar die je pas kunt lezen als je een bepaald voorwerp hebt gevonden - probeer die link maar eens te leggen! (Ik denk dat de mensen die de game bijna 30 jaar geleden speelden meer hun geld uit de game haalden dan verwende nesten zoals ik.) Soms werden er wel hints gegevens over je volgende doel, maar soms waren die zo wazig dat ik er nog niks aan had.

Maar goed, ik zag het dus vooral als een voordeel dat je het allemaal voornamelijk zelf mocht uitvogelen, maar toen het einde in zicht kwam begon ik het toch vervelend te gaan vinden. Ik ben er niet trots op, maar tegen mijn voornemen in heb ik internet twee keer geraadpleegd. Gewoon omdat ik er op een gegeven moment wel klaar mee wilde zijn. (De oplossingen waren overigens erg voor de hand liggend - zo zonde!)

Maar hoe dan ook, ik vind het een geweldige game, zonder meer! De puzzels zijn goed, de spelwereld kleurrijk en schattig, de muziek is prima en laten we wel wezen - de eenvoud van het vechtsysteem is een verademing in tijden waarin games steeds complexer worden. Dat de combat wat te gemakkelijk werd (zeker wanneer je veel hartjes hebt) is iets waar ik wel mee kan leven. De uitdaging zit 'm voor mij in het zoeken naar de goede weg. En als je een nieuw item bemachtigde waarmee je weer iets nieuws mee kunt (grapple hook, zwemvliezen, dat soort dingen) wilde je gelijk de hele wereldkaart weer doorlopen om te zien of je ergens naartoe kan waar je voorheen niet naartoe kon! Dat geeft je weer even een fijne boost om verder te spelen.

Ik heb me er dus goed mee vermaakt ja, maar ik ben blij dat het avontuur er weer op zit.