True Crime: New York City (2005)

Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Luxoflux
Uitgegeven door Activision

Als straatschoffie word je opgepakt tijdens een shoot-out. Je hebt één richting om van je arrest te ontvluchten en dat is agent worden. Nu je agent bent moet je een complot theorie oplossen van drie grote gangs die New York beheersen. Je kunt met illegale bokswedstrijden meedoen om meer informatie te krijgen over de slechte bazen die New York in de onderwereld heersen. Er zijn zelfs racewedstrijden om achter bewijzen te komen. Per grote gang moet je een inval doen in hun hoofdkwartier, maar je begint natuurlijk van klein.

Relax
Iedereen kraakt altijd deze game af, ik vond het zelf echt een vermakende beleving.
Mooie stad, leuk verhaal en auto's kopen was leukjes.. ook vooral de extra dat je nummers kan kopen (ingame natuurlijk, kost geen echt geld )

avatar van Jorge-E
Vond ik minder dan streets of LA

Dit deel is stukken beter dan zijn voorganger! Ik vind het personage ook een coole uitstraling hebben. De game heeft trouwens opnieuw een open stad. De game heeft ook een lange speelduur, want er zijn oneindig veel dingen te doen. De soundtrack is ook heel uitgebreid. Deze game heeft mij in positieve zin verbaasd. De game is gewoon heel erg leuk om te spelen en daar gaat het toch om, niet? Kortom: krijg je nog steeds geen genoeg van GTA, dan verdiend deze game zeker een plaatsje in je collectie! Mijn cijfer: 3,5/5!!!

avatar van leroy*
zag er eigeljk super lelijk uit (op de gamecube) , alles fouten dat die uitviel enz. maar toch wel ff tof

avatar van Bart Tönjann
Heb me wel degelijk vermaakt met dit spel, ondanks de graphics die ik niet mooi vond (ps2) en de muziekstijl die me ook tegenstaat. Toch enigzins vermakelijk door de toch wel coole missies en goede verhaallijn. Het 'good cop-bad cop' principe had wel iets beter uitgewerkt kunnen worden en ook de controls stonden me bij tijd en wijle ietwat tegen. Toch 3.5 sterren omdat ik er toch ook wel van genoten heb, met name door de goede levels en sterke personages.

avatar van Nintendofreak
Aan deze game ontbrak het een en ander. het was heel slecht afgewerkt. als je ergens tegenaan rijd zie je de palen door de lucht vliegen en ze vallen niet naar beneden.
maar de game speelde wel lekker dus ik geef tog nog een 3*.
jammer voor de slechte afwerking.

avatar van Jorge-E
Oei, een 3 en hij staat in je top 10?

avatar van hitman47
mooie game,mooie grapics zeker s'nachts in new york.
maar ik vond streets of la beter.

avatar van Donkerwoud
Ik vind het onderhoudend genoeg. Een van de weinige games die zich enigszins kan meten met GTA. De grootste pluspunten zijn de aardige verhaallijn, de leuke upgrades en de verschillende gameplay-elementen. Perfect is het niet, met lelijke graphics en een krakkemikkige AI, maar dat doet niet af aan de fun die je er mee kunt hebben.

joeri592
Relax schreef:

ik ben hier de enige die deze game afkraakt zo te zien dus ik weet niet wat jij zegt...

avatar van hitman47
joeri592 schreef:

Hebt gij iets tege true crime?

joeri592
een beetje wel ja

Relax
joeri592 schreef:

Magazines, websites...

avatar van kiekena
heel sterk verhaal. en een zeer vermakelijk spel maar als je GTA hebt gespeeld (ps2) , is de besturing heel irritant

SNOOP DOG op de cover. :O

avatar van Duke Nukem
Ik heb dit spel nog steeds niet uitgespeeld. Bij de eerste poging sloeg het spel mijn vooruitgang niet op. De tweede poging had ik teveel fun met mensen doodschieten en hun auto's te doen afstaan, rondrijden als een maniak en de bad cop spelen, dat ik niet zoveel om het verhaal gaf! True Crime: New York City ziet er niet alleen uit maar speelt ook als een GTA SA kloon, wat helemaal geen probleem is. Maar in dit spel ben je dus de (goede of slechte) politieman in plaats van de crimineel. Het grappige is dat de ontwikkelaars van GTA oorspronkelijk de speler een politieman wilden laten worden, maar achteraf besloten ze dat het meer fun is om de crimineel uit te hangen. Dit spel laat hen zien dat het ook plezierig kan zijn om de cop te spelen!