AI: The Somnium Files (2019)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Spike Chunsoft
Uitgegeven door Spike Chunsoft en Numskull

Het verhaal situeert zich in een technologisch geavanceerd Tokio, in de nabije toekomst. Je volgt detective Kaname Date, welke onderzoek doet naar een seriemoordenaar wiens slachtoffers allen hun linkeroog missen. Zelf heeft Date een geaugmenteerd linkeroog welke in verbinding staat met een A.I. unit die hem assisteert bij zijn onderzoek. Dit stelt hem tevens in staat om de herinneringen van verdachten binnen te dringen en daar bijzondere informatie los te peuteren.

Nieuwe detective-thriller van Kotaro Uchikoshi, schrijver van de Zero Escape -reeks.

De Zero Escape games horen samen toch tot mijn favoriete VN's. Dus dat is al genoeg om mijn aandacht te trekken. Verwacht hier ook wel het e.e.a van. En deze staat dan ook al een tijdje in de pre-order. Maar ik heb de US Collector's Edition besteld, die pas aan het einde van de maand uitkomt. De EU versie werd pas vrij laat aangekondigd, en ik ben te lui geweest om mn order om te zetten. Dus ik moet mijn adem nog even inhouden...

AI: The Somnium Files:
is een mysterie adventure spel en heeft 2 omgevingen die je moet onderzoeken namelijk het gewone onderzoeken en je onderzoekt de Somnium files. En dat gaat dat gepaard met een verhaal die verschillend kan eindigen, maar je hoofdtaak is om de echte serie moordenaar te ontmaskeren. Je komt voor verassingen te staan dat is zeker maar als detectives is het leuk om samen de puzzel op te lossen. het spel speelt als een traditionele point-and-click game. Het is een beetje een apart spel maar het is zeker wel de moeite waard.