Astral Chain (2019)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Platinum

Als onderdeel van een speciale politie-eenheid is het je taak om tegen mysterieuze, alien-achtige wezens te vechten die de wereld zijn binnengevallen. In de Ark, een multiculturele stad in de nabije toekomst, slaat het noodlot toe wanneer er plotseling poorten naar een andere dimensie verschijnen! Het land wordt geteisterd door gevaarlijke wezens die mensen aanvallen en de boel vervuilen. Normale politie-eenheden zijn niet opgewassen tegen dit geweld. Om deze dreiging een halt toe te roepen wordt er een speciale politie-eenheid in het leven geroepen, Neuron genaamd.

Dit spel ziet er gewoon te goed uit voor een Switch game....
En het word zeker een aparte beleving met kettingen? waarschijnlijk het het iets weg van Xenoblade Chronicles (2010). Dit gaat iets bijzonders worden Platinum natuurlijk he...

Waar is de hype man? nog 10 dagen en dan is deze bijzondere game te koop!.
En er zijn hier 0 berichten te vinden.. onbegrijpelijk dat het niet leeft onder de leden van Gamesmeter.

banjo schreef:
Wat houd jullie tegen?.
Jij houdt ons tegen! We wachten op je start-signaal!!!

avatar van richiedoom
Ziet er goed uit maar ik had hier nog nooit van gehoord. Wat is dit voor type game? Een soort open wereld RPG?

Cult hit van het jaar ! dat klinkt goed vrijdag ligt hij op de deur mat.
PS: back log is al enorm maar verslaafd aan het kopen van nieuwe games hebben jullie dat ook?

@ richiedoom

dit spel heeft het hoge tempo actie gehalte van Bayonetta (2010) gemengd met de (tragere) traditionele Rpg.

avatar van richiedoom
Bayoneta zegt me ook niks hahaha
Ik moet nog een hoop leren geloof ik! Ik wacht de reacties hier wel af.

avatar van Maxigames
richiedoom Bayonetta wordt vaak met Devil May Cry vergeleken
Dit lijkt een action game te worden, maar van wat ik gezien heb heeft het nog een hele hoop andere gameplay elementen, waaronder onderzoek doen op crime-scenes en tijdens battles speciale krachten van gevangen monster gebruiken.
Ziet er veel belovend uit vind ik

Mijn eerste indruk is prima ik speel met koptelefoon op en dan is de beleving net als in een film.
Met mooie opzwepende muziek, de gameplay is eerst wat verwarrend maar het begint te wennen...
Dit spel bevat zeker ook dingen die ik nog niet in een ander spel heb gezien, maar zoals ik al zei de gameplay is echt wennen en behoorlijk intensief..

Dag 2: buiten is het al weer 30 graden en ik ben van plan om flink wat tijd in dit spel te steken.
De naadloze soepelheid in beeld en verhaal, met echt vette tegenstanders en mind fucks maakt dit spel erg verslavend. Ik kon niet wachten om weer in die stad te duiken.
De beste game die ik in tijden heb gespeeld...

avatar van Maiky
banjo schreef:
Waar is de hype man? nog 10 dagen en dan is deze bijzondere game te koop!.
Wat houd jullie tegen?.

Op dit moment een verhuizing. En natúúrlijk moet ik in mijn nieuwe woning langdurige denksessies houden over welke nieuwe game ik als eerste ga spelen hier. De strijd gaat dus tussen die Zelda-remake en deze.

Hypes krijg ik nooit mee. Ben ik ook totaal niet vatbaar voor.

Met de games van Platinum Dunes heb ik meestal heel dubbele gevoelens. Bayonetta heb ik na een half uurtje maar opzij gelegd omdat het gewoon niet tussen ons klikte. Over Vanquish en Nier: Automata ben ik enthousiaster, al heb ik die na een uurtje of zes ook weer even aan de kant gelegd. Wat op zich heel vreemd is, want die games hebben enorme potentie.

Dus ik wacht dit toch nog even af. Maar de enthousiaste reacties maken de game (wederom) verleidelijk.

Maiky schreef:
Hypes krijg ik nooit mee. Ben ik ook totaal niet vatbaar voor.
Maar de enthousiaste reacties maken de game (wederom) verleidelijk.
Het spijt me, Maiky, maar dat laatste is wat men noemt vatbaar voor hype

avatar van Maxigames
De combat gameplay is best even wennen, maar als je een beetje weet wat je moet doen wordt het wel erg gaaf! Ik ben er nog niet heel goed in, maar het zal op een gegeven moment wanneer de handelingen als een tweede natuur beginnen te voelen al helemaal geweldig zijn. Momenteel heb ik nog alleen op Casual gespeeld aangezien ik het in het begin nogal verwarrend vond, maar ik denk dat ik het de volgende speelsessie op de normale/wat hogere stand zet, ik denk dat je dan ook wat meer gepushed word om het goed te leren.
Het onderzoeken van omgevingen is ook zeer vermakelijk, de designstijl en muziek zijn echt prachtig, je waant je helemaal in een duistere Bladerunner achtige anime wereld
Ik verwacht dat dit wel een van de meest memorable games van het jaar zal zijn!

Wat ik wel belachelijk vind is dat ze je nog gaan over horen met domme vragen na een opgeloste zaak.
Daar ga ik niet serieus over nadenken dat is onzinnig. En de besturing werkt niet altijd even precies...
Voor de rest is het een uitstekende verslavende game die niet verveeld en je steeds weer weet te verbazen..

4 sterren

avatar van Maiky
Grovonion schreef:
Het spijt me, Maiky, maar dat laatste is wat men noemt vatbaar voor hype

Touché. Ik neem mijn woorden terug. Zo stoer ben ik dus ook niet! Maar eigenlijk wilde ik dit zeggen: als iedereen het erover heeft, als Twitter volstaat met enthousiaste reacties en de (professionele) gamessites er niet over kunnen ophouden, dan laat me dat echt volledig koud. Dat circus aan verwachtingen neem ik niet zo serieus. Wanneer ik echter op Gamesmeter zie dat er een paar mensen enthousiast over zijn dan begin ik toch voorzichtig overwegingen te maken.

Maar goed, ik ben uiteindelijk ook maar een mens!

Was maar grappig bedoeld hoor, ik weet wel wat je meent. En in het echte leven zijn dingen nu eenmaal niet enkel zwart of wit. Je kunt dus ook eerder niet beinvloed worden door hype maar in sommige gevallen wel enthousiast worden over zaken

Ikzelf heb bijvoorbeeld de eigenschap mijn nieuwsgierigheid helemaal af te schakelen (en dat kunnen veel mensen heus niet hoor), zo kan ik bijvoorbeeld aan een ongeval voorbij rijden zonder ook maar een blik te werpen, maar ben ik wel nieuwsgierig in andere zaken.

Sommige spellen verdienen meer aandacht (hype) maar vallen dan net weer tussen wal en schip.
En dan kan jij (of ik) er dan toch zo van overtuigd zijn, dat het toch een geweldig spel is die iedereen moet spelen!. Dat heb ik wel vaak... maar ja dan kijk ik ook niet verder dan Gamesmeter of andere sites.
Misschien verkoopt het spel wel als een malle zonder dat ik het door heb .

The internet is just to big!