Astral Chain (2019)
Nintendo Switch
Action
single player / multi player
Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Nintendo
Als onderdeel van een speciale politie-eenheid is het je taak om tegen mysterieuze, alien-achtige wezens te vechten die de wereld zijn binnengevallen. In de Ark, een multiculturele stad in de nabije toekomst, slaat het noodlot toe wanneer er plotseling poorten naar een andere dimensie verschijnen! Het land wordt geteisterd door gevaarlijke wezens die mensen aanvallen en de boel vervuilen. Normale politie-eenheden zijn niet opgewassen tegen dit geweld. Om deze dreiging een halt toe te roepen wordt er een speciale politie-eenheid in het leven geroepen, Neuron genaamd.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=BRum3FMT8pE
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
En het word zeker een aparte beleving met kettingen? waarschijnlijk het het iets weg van Xenoblade Chronicles (2010). Dit gaat iets bijzonders worden Platinum natuurlijk he...
En er zijn hier 0 berichten te vinden.. onbegrijpelijk dat het niet leeft onder de leden van Gamesmeter.
Wat houd jullie tegen?.
Wat houd jullie tegen?.
Schijnt erg goed te zijn.
Hmm. Ben benieuwd.
PS: back log is al enorm maar verslaafd aan het kopen van nieuwe games hebben jullie dat ook?
dit spel heeft het hoge tempo actie gehalte van Bayonetta (2010) gemengd met de (tragere) traditionele Rpg.
Ik moet nog een hoop leren geloof ik! Ik wacht de reacties hier wel af.
Dit lijkt een action game te worden, maar van wat ik gezien heb heeft het nog een hele hoop andere gameplay elementen, waaronder onderzoek doen op crime-scenes en tijdens battles speciale krachten van gevangen monster gebruiken.
Ziet er veel belovend uit vind ik
Met mooie opzwepende muziek, de gameplay is eerst wat verwarrend maar het begint te wennen...
Dit spel bevat zeker ook dingen die ik nog niet in een ander spel heb gezien, maar zoals ik al zei de gameplay is echt wennen en behoorlijk intensief..
De naadloze soepelheid in beeld en verhaal, met echt vette tegenstanders en mind fucks maakt dit spel erg verslavend. Ik kon niet wachten om weer in die stad te duiken.
De beste game die ik in tijden heb gespeeld...
Waar is de hype man? nog 10 dagen en dan is deze bijzondere game te koop!.
En er zijn hier 0 berichten te vinden.. onbegrijpelijk dat het niet leeft onder de leden van Gamesmeter.
Wat houd jullie tegen?.
Op dit moment een verhuizing. En natúúrlijk moet ik in mijn nieuwe woning langdurige denksessies houden over welke nieuwe game ik als eerste ga spelen hier. De strijd gaat dus tussen die Zelda-remake en deze.
Hypes krijg ik nooit mee. Ben ik ook totaal niet vatbaar voor.
Met de games van Platinum Dunes heb ik meestal heel dubbele gevoelens. Bayonetta heb ik na een half uurtje maar opzij gelegd omdat het gewoon niet tussen ons klikte. Over Vanquish en Nier: Automata ben ik enthousiaster, al heb ik die na een uurtje of zes ook weer even aan de kant gelegd. Wat op zich heel vreemd is, want die games hebben enorme potentie.
Dus ik wacht dit toch nog even af. Maar de enthousiaste reacties maken de game (wederom) verleidelijk.
Hypes krijg ik nooit mee. Ben ik ook totaal niet vatbaar voor.
Het onderzoeken van omgevingen is ook zeer vermakelijk, de designstijl en muziek zijn echt prachtig, je waant je helemaal in een duistere Bladerunner achtige anime wereld
Ik verwacht dat dit wel een van de meest memorable games van het jaar zal zijn!
Daar ga ik niet serieus over nadenken dat is onzinnig. En de besturing werkt niet altijd even precies...
Voor de rest is het een uitstekende verslavende game die niet verveeld en je steeds weer weet te verbazen..
4 sterren
Touché. Ik neem mijn woorden terug. Zo stoer ben ik dus ook niet! Maar eigenlijk wilde ik dit zeggen: als iedereen het erover heeft, als Twitter volstaat met enthousiaste reacties en de (professionele) gamessites er niet over kunnen ophouden, dan laat me dat echt volledig koud. Dat circus aan verwachtingen neem ik niet zo serieus. Wanneer ik echter op Gamesmeter zie dat er een paar mensen enthousiast over zijn dan begin ik toch voorzichtig overwegingen te maken.
Maar goed, ik ben uiteindelijk ook maar een mens!
Ikzelf heb bijvoorbeeld de eigenschap mijn nieuwsgierigheid helemaal af te schakelen (en dat kunnen veel mensen heus niet hoor), zo kan ik bijvoorbeeld aan een ongeval voorbij rijden zonder ook maar een blik te werpen, maar ben ik wel nieuwsgierig in andere zaken.
En dan kan jij (of ik) er dan toch zo van overtuigd zijn, dat het toch een geweldig spel is die iedereen moet spelen!. Dat heb ik wel vaak... maar ja dan kijk ik ook niet verder dan Gamesmeter of andere sites.
Misschien verkoopt het spel wel als een malle zonder dat ik het door heb .
The internet is just to big!
Japanse karakter van dit spel is eerder een voordeel
Maar Astral Chain is wel een spel wat echt bijzonder is en heel apart.
Het heeft een uniek concept ik heb zo iets nog niet eerder beleefd op de Switch..
voor mij is het een aanwinst..
Maar wel érg druk in het begin. Verschillende originele gameplay elementen, combinatie van actie en research, verschillende vechtstijlen, een hoop sidequests enzo. Volgens mij ook levels die je opnieuw kan spelen en waar je dan nieuwe dingen kan doen ...
Maar het oogt gaaf en speelt ook best lekker. Maar net iets meer inloop was wel leuk geweest, want het overdondert een beetje. Wél veel zin in om verder te spelen.
Al is het wel een spel dat best gewoon in volle glorie op de TV gespeeld wordt. In handheld mode is het wel te doen, maar verliest het toch wat van z'n charme. En is het ook weer wat wennen aan de controls, die wat mij betreft toch al complex genoeg zijn.
Level R3-12: Gewone bazen in het spel zijn lastig, maar zeker niet onoverkomelijk. In de latere levels van File 12 vindt men het echter leuk om gewoon 2 bazen tegelijkertijd op je los te laten. R3-12 begint met vier waves van dubbele boss-fights. Daarna een breather van wat lastigere gewone vijanden, om dan de finale boss fight te starten.
Die verloopt in 3 stages, waarbij hij elke nieuwe stage de hulp krijgt van shield enemies. Die attachen zich aan de boss en zorgen ervoor dat je niks damage kan doen. Ze loskrijgen is ook niet meteen de meest makkelijke opgave, zeker niet gezien de range en kracht van aanvallen van de boss. En als je ze dan eindelijk los hebt, moet je ze ook nog vernietigen vooraleer ze terug hun functie kunnen vervullen.
Al bij al duurt me dan 20-25 minuten, waarbij eigenlijk elke 10 seconden binnen de battle compleet fataal kunnen zijn als het even foutloopt. En in de laatste levels is dood = dood, dus geen revives. Gewoon stress & adrenaline galore
Al bij al duurt me dan 20-25 minuten, waarbij eigenlijk elke 10 seconden binnen de battle compleet fataal kunnen zijn als het even foutloopt. En in de laatste levels is dood = dood, dus geen revives. Gewoon stress & adrenaline galore
Ik heb nog een paar kleinere challenges over, maar dit ga ik laten schieten denk ik. Nu ik File 12 volledig gehaald heb, heb ik ook wel het gevoel dat ik het spel wel voldoende gespeeld heb. De laatste challenges zijn echt gestoord, de laatste baas heeft me gewoon een uur of 5 aan proberen gekost.
Het grappige is dat het aanvoelt alsof ik spel nu écht wel onder de knie heb, maar als je dan even op YouTube kijkt dan lijk ik wel een noob. Gasten die de finale baas in 35 seconden neerhalen, terwijl ik 20 minuten heen en weer moet lopen. Ach ja, een beetje nederigheid is ook niet verkeerd.
Vond dit echt een geniaal spel, moet ook wel als je doorheen File 12 wil geraken, waar daar wordt het echt wel taai en wordt je gedwongen de kleinere details van het spel onder de knie te krijgen. Is ook wel een beetje de manier waarop spellen gebouwd worden tegenwoordig. Enerzijds wat jammer, vroeger was de eindbaas ook écht de moeilijkste, tegenwoordig speel je een spel uit om daarna aan postgame te beginnen en écht in de details te duiken. Ik begrijp waarom en vind het op zich ook niet zo'n heel groot probleem, maar er gaat zo wel iets verloren bij het uitspelen van een spel.
Verder een erg fijne en uniek combo van actie, RPG elementen en meer plotgedreven stukken. Al is het dan toch vooral ook de stilering die mij erg aansprak. Heerlijk over the top, kick-ass cyberpunk gedoe, enemy design is geniaal en ook de setting ziet er gewoon erg cool uit
Voor een RPG-liefhebber als mezelf is het eigenlijk iets te complex/moeilijk, zowel qua besturing als qua intensiteit. Het besturen van twee personages was qua learning curve wel erg stijl, de nauwe timing en weelderige graphics maken de battles er ook niet makkelijker op. Het is dat de rest van het spel mij zo aansprak dat ik kon volharden, en ook wel een beetje omdat ik te koppig ben om toe te geven dat ik het niet zou kunnen. Er zijn in mijn leven maar weinig games die ik nooit uitgespeeld heb, ook deze zal niet op dat lijstje terechtkomen.
Verder wat leuke quirky details (zoals de katten, sommige kostuumaccessoires, de toiletten etc) en aardig wat zaken om te verzamelen, up te graden en te onderzoeken. Een spel dat uiteindelijk erg veel te bieden heeft. Het was bedoeld als actietussendoortje, maar ik heb er uiteindelijk toch meer dan 100 uur inzitten. Eigenlijk abnormaal als je vroeger 40 uur aan Final Fantasy al veel moest vinden. Maar zeker de moeite, al kies ik nu toch maar voor een wat rustigere RPG denk ik. Dat nachtelijke gamen + adrenaline van het spel was ook geen beste combinatie voor de nachtrust.
5.0*
Vaak heb ik geen behoefte aan een verhaal volgen bij games en Astral Chain gooit te vaak uitgerekte verhaal sequenties (of saaie politietaken) op je bord, waardoor het niet een game is die deze speelstijl goed ondersteund. Verder is het wel een originele draai aan het genre: samenwerken met verschillende legions die ieder hun krachten hebben. Wanneer de combat eenmaal wat uitgebreider is dan komt er aanzienlijk meer diepgang bij kijken zoals teamcombo's, counter aanvallen of special attacks. De ketting zelf is ook één van je wapens en kan o.a. gebruikt worden om vijanden mee vast te binden of op te vangen. Creatief bedacht, maar niet een concept dat voldoende land.
Een paar uur inzitten, maar het wil onvoldoende klikken.
De eerste 6 uur vond ik ook vervelend om door te zetten.. Maar het spel begint pas na die uren van onderzoeken en vreemde opdrachten uitvoeren. Zet door het gaat echt beter worden!