Fire Emblem: Three Houses (2019)

Nintendo Switch
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Fire Emblem: Three Houses speelt zich af in Fódlan, waar de Church of Seiros grote macht uitoefent op het land en het volk. Als het hoofdpersonage moet je niet alleen strijd leveren op het slagveld, maar kun je je op bepaalde punten ook vrij bewegen en met andere personages communiceren om relaties op te bouwen en informatie te verzamelen.De Black Eagles. De Blue Lions. De Golden Deer. Drie huizen die onderdeel uitmaken van de Officer's Academy, een elite-academie waar studenten magie, wapens en speciale vaardigheden leren gebruiken. Als leermeester moet de speler een van deze huizen kiezen om de studenten van dat huis te leiden in grid-based gevechten op leven en dood. Elk huis herbergt vele studenten die je kunt ontmoeten en elke student heeft zijn of haar eigen persoonlijkheid en vaardigheden. Ook is er veel interactie tussen de studenten. Hierdoor wordt hun onderlinge band sterker en kunnen ze elkaar op het slagveld beter ondersteunen.

avatar van Maxigames
Vandaag aan Three Houses begonnen, en voor de Golden Deer gekozen geen idee waarom maar ik wil ze uiteindelijk allemaal spelen natuurlijk. Nog veel te vroeg om wat inhoudelijk over het spel te zeggen, maar ik heb er zin in

Ben nu nog met BotW bezig, en ook in China, maar alles dat eens voorbij is schaf ik me deze aan. Grote FE fan!

Eenmaal ik een Switch heb (winter?) zal dit samen met Fire Emblem Warriors tot mijn eerste games behoren. Blijft een van mijn favoriete franchises en we zijn de laatste jaren best wel verwend op het vlak van de Fire Emblem games.

Ha, hier in China de Europese versie gevonden voor een scherpe (normale) prijs van 55 EUR, ondanks de zeer ongunstige EUR/RMB koers.

Da's wel weer leuk. Ook al had je al een hele waslijst aan games bij

Ja, kan het niet laten