Tetris 99 (2019)

Nintendo Switch
Puzzle / Action
multi player / online

Ontwikkeld door Arika

In deze Battle Royale versie van Tetris speel je tegen 98 andere spelers online tegelijk. Speel zo snel mogelijk je lines weg en speel meerdere lines tegelijk om tegenstanders aan te vallen in deze Last Man Standing versie van het aloude puzzelspel.

Net al even gespeeld..>Wat een geniaal idee is dit zeg! En mooi dat het gratis is

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Het idee klinkt leuk. Ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt. Maar volgens mij is er echt no way dat ik dit als middelmatige Tetris speler ooit kan winnen tegen 99 andere spelers.

Zeg dat wel, Winkelwagentje. Ik heb me eens aan online battles gewaagd in Puyo Puyo Tetris, en wat ik ook deed, na enkele minuten was tegen elke teegnstander gedaan. Leek me bijna alsof ik tegen bots speeld, zo onmogelijk goed leek iedereen (of ik hemeltergend slecht natuurlijk).

Grovonion schreef:
Zeg dat wel, Winkelwagentje. Ik heb me eens aan online battles gewaagd in Puyo Puyo Tetris, en wat ik ook deed, na enkele minuten was tegen elke tegenstander gedaan. Leek me bijna alsof ik tegen bots speelde, zo onmogelijk goed leek iedereen (of hemeltergend slecht ik).

Ik had echt niet gedacht dat ik ooit weer Tetris zou spelen maar ik doe het nu weer volop.
Maar er zitten veel goede spelers tussen inderdaad een plekje tussen de 40 hoger kom ik nog niet...

Dju, nu moet ik toch nog de nintendo-online pas aanschaffen...

banjo schreef:

Mijn beste 17e maar ik had mazzel dat op 1 of andere manier niemand me aanviel

hoe zit dat met dat aanvallen moet ik die speler selecteren met mijn control stick?

jup, denk het. Maar hoe heb jij tijd om daaraan te denken??? Ik kies aan het begin even het aanvalsprincipe (willekeur, snel ko...) maar daarna is alle hens on deck.

6 games gespeeld en beste was de 12de plaats in mijn 6de game. Maar ik weet niet of ik veel zin blijf hebben in deze chaos!

Bij traditioneel tetris moet je steeds proberen zo veel mogelijk tetrominoes te halen, maar dat gaat in dit spel niet, want tegen dan heb je al een aanval op je knikker. Gewoon alles afbouwen wat je tegenkomt lijkt tot nu de beste strategie...

Grovonion schreef:
jup, denk het. .
Hoewel, kun je anderen wel direct aanvallen?

Uit datamine bleek dat er nog 3 modi aankomen!

centurion81 schreef:
Uit datamine bleek dat er nog 3 modi aankomen!

Mooi zo want ik vind het nu al heel leuk om zo Tetris weer eens te spelen, er zit zo meer spanning in en die muziek is ook nog eens het beste van Tetris plus die frisse kleuren maken het af!.
Maar ik mis alleen nog meer modi...

meest gelijktijdige aanvallen: 8

Dan kan ik het wel schudden

avatar van Maxigames
Erg leuk spel! Best verslavend en altijd leuk voor tussendoor. Zo is die Nintendo Online van 20 euro het toch wel waard voor mij als voornamelijk single-player speler. Ik hoop dat Tetris Effect ook ooit naar de Switch komt of iets soortgelijks voor juist een heel relaxte Tetris ervaring

Iemand al eens gewonnen?

avatar van Maxigames
Ik ben wel eens derde geworden en vandaag nog 6e, maar nog nooit gewonnen nee.

Ik heb die T-spins niet door, en volgens mij zijn die best belangrijk om wat tegendruk te geven in afwachting op tetrominoes. Mijn grootste handicap, denk ik.

Dat hele aanval systeem is wel aardig en geeft extra spanning....
Maar ik concentreer me nu 100% op het spel en zo snel mogelijk, en met wat geluk kom ik in de top 10.
ja zo doe je dat!

top 10 halen is niet onmogelijk (al 3 keer gelukt 8, 10 en 10), maar winnen of zelfs top drie halen is een heel ander paar mouwen. Het niveau op die laatste paar tellen is enorm groot, moet eens wat meer geluk hebben met timing, bv. de top 10 induiken met een tetrominoe of twee in het verschiet.

Ik ben gisteren voor het eerst tiende geweest. Man, wat ging dat snel dan.

In ieder geval. Erg leuk, snel, uiitdagend spel om tussendoor eens te spelen.

Een nieuwe update.. ik dacht ja mooi een paar nieuwe modi erbij....
Maar wat blijkt nou na die update verloopt alleen het spel verloop sneller!.
Of verbeeld ik me dat nou?.

Zo... 300 punten bij elkaar gesprokkeld maar ja als er maar 999 mensen die punten kunnen winnen, lijkt me die kans natuurlijk klein op die prijs maar ja wie weet..
Het is een slimme zet van Nintendo om zo meer club leden te krijgen want de Tetris verslaving is weer helemaal terug!.

avatar van theo79
Gister heb ik dit heel even gespeeld bij een kennis van me aangezien ik zelf geen Switch heb. Normaal gesproken kan ik best aardig tetrissen maar ik vond het op de switch niet te doen. Dit kwam niet door de switch zelf maar ik vind het heel irritant dat je onderin beeld al heel licht opgekleurd ziet waar en hoe je blokje komt te liggen.

Kan die optie ook uitgezet worden? De gene van wie de Switch is wist ook niet of je dat kan de-activeren.

theo79 nee dat kun je niet uit zetten..
Voor mij werkt het juist heel goed, dat je alvast kunt zien waar hij komt te vallen.
Het komt vooral te pas als je op snelheid speelt, als je ziet waar hij gaat vallen en dan druk je op de bovenste vinger druk knop en zo ben je er zeker van dat hij daar gaat vallen. Zo kun je ontzettend snel je vijanden kapot spelen maar het vergt veel oefening...

En een tip zet het geluid helemaal af dan raak je veel minder opgevokt en ben je scherper.

Ik vind dat ook net heel goed, omdat je hoedanook in 90% van de gevallen niet wacht hoe de tetrominos vallen.

avatar van theo79
banjo

Ja voor de 1 is het mischien een uitkomst maar ik zou daar niet aan kunnen wennen. Erg jammer dat dat niet uitgeschakelt kan worden.

"Gefeliciteerd! Je bent een van de winnaars van de TETRIS® 99 Grand Prix 2: DE WILDE PUNTENJACHT! Je hebt zojuist 999 gouden punten ontvangen."

Nou win ik eindelijk ook eens wat, (ik win anders nooit iets) dit is toch wel een hele leuke wedstrijd
Zijn er hier nog meer winnaars?...

Felistasies is je gegund kul.