Tetris 99 (2019)

Nintendo Switch
Puzzle / Action
multi player / online

Ontwikkeld door Arika

In deze Battle Royale versie van Tetris speel je tegen 98 andere spelers online tegelijk. Speel zo snel mogelijk je lines weg en speel meerdere lines tegelijk om tegenstanders aan te vallen in deze Last Man Standing versie van het aloude puzzelspel.

Aangezien ik Nintendo Live dan toch maar genomen heb voor een jaartje, en het zo barebones als wat is ook maar geprobeerd en Tetris blijft natuurlijk een gouwe ouwe die zelfs na dik 30 jaar (want idd - het was natuurlijk het eerste wat je speelde op je Gameboy) nog altijd niet verveeld. De Battle Royale mode is heel even wennen maar blijft wonderwel toch een gouden combinatie die steeds uitnodigd tot 'nog 1 potjes meer'...om je ranking weer een keertje omhoog te halen.

Nu ben ik niet bepaald de beste speler ter wereld en eindig ik in de meeste potjes rond de 40-50, maar de rest ligt rond de 20-30 en daar ben ik best tevreden mee. (Het is tevens eigenlijk zowat het enige spel samen met Strikey Sisters wat ik de laatste anderhalve week heb gespeeld wegens medische redenen - lekker speelbaar is short bursts en daarna weer even uitzetten). Toch een aardig idee om deze genres aan elkaar te koppelen.Niet iets dat ik uren aan een stuk speel, wel iets waar ik overtijd met regelmaat op zal terugvallen om een tiental minuten te spelen en zo toch de nodige uren in zal steken.

Ik heb hem zelfs gekocht (Een tetris op je console is eigenlijk wel een must) Ik weet eigenlijk ook nog niet zo goed wat je tactiek moet zijn bij de battles wereldwijd. Enige wat helpt is razend snel spelen (en soms eindig ik in top 10 maar nog nooit kunnen winnen)

hangt ervan af wie meespeelt denk ik, want met puyo-tetris gezien hoe hoog het niveau wereldwijd kan zijn, er zijn spelers die zijn drie zetten voor op mij.

avatar van theo79
Leuk spel. Een paar dagen geleden gratis gedownload op de Swith. Ik vind het alleen irritant dat je van die zogenaamde "doorzichtige" blokjes onder je daadwerkelijke blokjes krijgt zodat je kan zien waar je figuurtje plaatst. Weet iemand hier ook of je dat uit kunt zetten?