Apex Legends (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
online

Ontwikkeld door Respawn

In deze Battle Royale-shooter gaan teams van legendarische personages de strijd met elkaar aan. Ieder team is opgemaakt uit personages welke allen een unieke rol bezitten. Zo zijn er karakters met offensieve, defensieve en support vaardigheden. Struin met je team de map af op zoek naar wapens, ammo en andere hulpmiddelen en zorg ervoor dat jijzelf en je teamgenoten het langste staande houden.

avatar van horizon
Leuk!

25 miljoen installaties .
2 miljoen actief gelijktijdig.

Free to play. Af bij launch. Geen noemenswaardige bugs.

En fijne vlotte gameplay. Geen bouwen zoals fortnite.
De titanfall ervaring is merkbaar bij Respawn.

avatar van MJP10
APEX steelt en leert. Je ziet meerde battle royale concepten terug komen in deze game. Erg slim gedaan. Het revive system is wel pluspunt. Het gelijk afschieten wordt niet meer beloont.

avatar van Dragonslayer
Paar potjes geprobeert en het valt me niet tegen.

+ Vlotte gameplay.
+ geen flauwe kul zoals eerst een minuut moeten wachten in een soort wachtmap voordat het echt begint.
+ Ook geen gedoe als framedrops, lag of andere onzin.
+ Een echte battle royal game, en dus geen loot management simulator. Je hoeft niet constant allerlei soorten ammo of attachments door je inventory te schuiven. Alle atachments worden automatisch op je geweer gezet. Je kunt ook niet per ongeluk een slechtere helm oppakken.
+ tis gratis
+ Een uitgebreid ping systeem zorgt er voor dat je prima kunt communiceren met spelers die geen fatsoenlijke headset kunnen betalen.
+ Revive systeem.

Dragonslayer schreef:
Paar potjes geprobeert en het valt me niet tegen.

+ Vlotte gameplay.
+ Ook geen gedoe als framedrops, lag of andere onzin.
+ tis gratis
+ Revive systeem.

Ik hoop wel dat ze blijven updaten, zoals Fortnite dat ook doet. De map heb ik nu wel een beetje gezien. Misschien aanpassingen maken of een geheel nieuwe map?

avatar van Dragonslayer
MJP10 schreef:

Dat hoop ik ook. Ik heb geen Fortnite gespeeld maar bij PUBG was dit een rommeltje. Maar als ik zie hoe redelijk netjes deze game gereleased is, kijkende naar optimalisatie en de hoeveelheid serverproblemen, heb ik hier zeker vertrouwen in.

Nieuwe Legends met nieuwe abilities is natuurlijk hier ook een optie.

Nog een pluspuntje wat ik vergat te noemen...
In vergelijking met PUBG ligt er meer dan genoeg loot door de map verspreid. Nog geen last gehad van 10 minuten ronddolen met een pistooltje om vervolgens neergeschoten te worden door iemand met een assault rifle.

avatar van MJP10
Dragonslayer Dat ben ik zeker met je eens! Server werkt goed en weinig problemen. Bepaalde wapens kunnen er ook wel uitgegooid worden zoals die Mozambique bijvoorbeeld. Wie gebruikt dat wapen? Nieuwe legends zijn wel interessant (was al wat info over te vinden dacht ik), als je maar geen OP Legend krijgt. Verdeling is nu goed.

Hmm tijd voor een Switch versie..

Gisteravond een paar potjes gespeeld met een kameraad en mijn eerste indruk van Apex is vrij positief. Ik moet er nog wat meer van spelen voordat ik echt een oordeel kan vellen, maar ik zie mezelf dit wel vaker spelen.